Eerste supermotard (KTM 525 EXC)

Gewoon niks van iedereen aantrekken, ze weten niet waar ze het over hebben!!

Gewoon een KTM aanschaffen, ding heeft toch geen onderhoud nodig. Dingen zijn gemaakt om te rijden!!

En om Honda eruit te vlammen :)

Aan de TS:

Ik zou maar een DRZ of Duke 2 halen. Lekker onderhoudsvriendelijke en allebei een stukje sneller en feller dan je 110, 120, 130 geen enkel probleem 180cc broem broem runner.

Mocht je nou je nou de smaak helemaal te pakken krijgen, en je denkt dat je meer power nodig hebt, dan kan je gaan kijken naar KTM SMC 660/690 of een dikke Husaberg, Aprillia SXV 4.5 of 5.5, of een Husqvarna.
Dit zijn extreme fietsen en hebben dus onderhoud meer nodig. ( de KTM 660 / 690 vallen nog altijd vrij mee qua onderhoud Ook gewoon het LC4 blok)

Het mooie is ook dat de DRZ en de Duke 2 aardig gewild, lees waardevast, zijn. Hoe hoger het slijtage gehalte, hoe harder de afschrijving! ( Husaberg verhaal)

Haal gewoon een DRZ. Onderhouds vriendelijk, zuinig, hoog fun gehalte en ideaal voor in de stad & behoorlijk waardevast)

KTM 660 SMC van mij

full
 
Laatst bewerkt:
Enige nadeel van een drz vind ik zelf dat ze wat kleiner zijn aangezien je zelf vrij lang bent. Dacht ergens te lezen 1.90m ofzo?

Heb zelf nooit op een drz gezeten maar die indruk krijg ik altijd als ik er eentje zie rijden.

(correct me if i'm wrong :X )
 
heb je die nieuw gekocht? vet ding man.. toch ook maar eens zoiets aanschaffen

ZGAN. Paar uurtjes gelopen maar wel 2010 model. Ben bezig een dubbele uitlaat te maken puur voor "the looks". Lastig klusje omdat er eigenlijk geen ruimte voor is maar het gaat lukken. :Y

Maargoed, weer on topic. ;)
 
Jou fiets zag ik al op marktplaats :P
Wel een mooi ding ;)

Als je hem nog rond de zomervakantie hebt, wat ik overigens niet denk, zal ik wel zeker de motor komen bekijken.

Misschien is het ook verstandig dat ik begin met een Duke 2. Het wordt trouwens mijn eerste "echte" motor.


@chrisscross
Ik ben 197cm..
 
Jou fiets zag ik al op marktplaats :P
Wel een mooi ding ;)

Als je hem nog rond de zomervakantie hebt, wat ik overigens niet denk, zal ik wel zeker de motor komen bekijken.

Misschien is het ook verstandig dat ik begin met een Duke 2. Het wordt trouwens mijn eerste "echte" motor.


@chrisscross
Ik ben 197cm..

Duke zou een prima keuze zijn :) ben zelf 1.94 en pas ook prima op die dingen :) KTM al helemaal. Ding is kats hoog *D
 
Zit op een Duke 2 eigenlijk een startonderbreker?

Ik zag trouwens dat velen hun standaard dbkiller eruit sloopte, en dat daar behoorlijk geluid uit kwam, dat je bijna zegt dat een akrapovic onnodig is :P
 
Achjah, ik wil natuurlijk niet vol met modder op school komen :')


Dan moet je ook geen witte pata's dragen op de motor!
Ga je nu ook je helm zeker half op je kop dragen omdat anders je haar door de war zit?
SM is net als in de kelder, hardcore of niet. :P

:+



Als je schoon wil aankomen op je werk/school raad ik je een BMW C1 aan.


Anders niet lullen maar gummen. :P
 
Dan moet je ook geen witte pata's dragen op de motor!
Ga je nu ook je helm zeker half op je kop dragen omdat anders je haar door de war zit?
SM is net als in de kelder, hardcore of niet. :P

:+



Als je schoon wil aankomen op je werk/school raad ik je een BMW C1 aan.


Anders niet lullen maar gummen. :P
Zo ist maar net, daarnaast ist niet best voor je patta's om zon dikke 1 cilinder aan foempen :9
 
Ik vroeg hier alleen hoe vies je zou worden met een hoog spatbord.

Heb het helemaal niet gehad over mijn kleren etc, jullie begonnen erover.

Net alsof jullie het leuk zouden vinden om vol met modder naar werk/school te komen ;)

Kinderachtig gedrag hier zeg.
 
Hahahaha ik geloof sowieso niet wat jullie zeggen dat een SM niet geschikt is voor n wegen etc. Ik rijd nu zelf een motorscooter, Runner 180cc 2takt, dat ding blijft nog stabiel op de snelweg met 130 ;) Terwijl iedereen zei dat het belachelijk onstabiel zou zijn. En ik zelf denk niet aan comfort, hoe ruiger en wilder hoe beter. Dat is ook de rede dat ik een 1 pitter wil ;) En hoezo bang voor blauw? Ik rijd alleen op me achterwiel op afgelegen stukjes, heb al artikel 5 gehad, en wil het niet nog een keer :P

Nog wat advies: hou je scooter voor het woon-school verkeer. Neem er een goeie Husaberg of Husqvarna bij (danwel een andere SM waar je op valt). Ik rijd dagelijks op de 125SHi Honda naar kantoor en heb zowel een Husaberg 550 als een 510 Husk voor de fun erbij. De onderhoudsintervallen zijn helemaal niet 'elke 15 uur' maar (ik geloof voor beide) om de zoveel duizend kilometer (3 of 5 duizend meen ik) en het belangrijkste is dan olie en filters vervangen, luchtfilter schoonmaken / olieen, ketting smeren en kleppen controleren en een serie andere checks uitvoeren. Als je hem niet als een racemotor gebruikt dan blijft het allemaal veel langer heel.
Maar goed, alles gezegd hebbende zijn de Suzuki, Honda en Husqvarna 610 modellen waarschijnlijk betrouwbaarder en wat goedkoper in lange-termijn gebruik. Het is ook maar wat je gewend bent; als ik van de Honda scooter op de SM stap moet ik altijd even oppassen dat ik niet teveel gas geef.
 
Ik wil juist af van mijn motorscooter.

De fun van de 180cc 2takt is er vanaf.

Wil voor wat snellers maar toch licht in gewicht gaan.

een SM was dus een goeie keus voor mij, ook vanwege mijn lengte.
 
5000km/jaar moet goed te doen zijn met een redelijk hardcore SM als een Husq 510 of de tikje meer straatgerichte KTM LC4 660.

Bovenstaande motoren geld:
Elke 2500km olie+filterwissel (40 euro ofzo, goed zelf te doen)
Elke 5000km kleppen controleren/stellen en nog een paar andere kleine dingen controleren oftewel:
Elke winter een beurt en halverwege de zomer klein beurtje ;)
 
Wat ik dus had geleden, is voor een Duke 2 dat je per 5000km een beurt moet hebben.

Daar zit ook een lc4 blok onder, wel met een 640cc cilinder.

Dat moet neem ik aan hetzelfde zijn als een lc4 met 660 etc..?
 

Zo een zwarte drz400 ziet er ook niet slecht uit :P

Alleen ja hoe zit het met de hoogte..

Ik weet dat een KTM vrij hoog is..
 
Laatst bewerkt:
Wat ik dus had geleden, is voor een Duke 2 dat je per 5000km een beurt moet hebben.

Daar zit ook een lc4 blok onder, wel met een 640cc cilinder.

Dat moet neem ik aan hetzelfde zijn als een lc4 met 660 etc..?
een 640 blok heeft 625cc.

Een 660 is een 640 blok met snellere nokkenas, flatside carb (veel directere gasresponse), langere slag (waardoor 65Xcc) en betere uitlaat. Sportievere versie van de 640 dus, ook wat betreft rijwielgedeelte ;)
Model met enkele uitlaat moet om de 2500km oliewissel hebben, model met dubbele pijp dacht ik elke 5000km maar dat is niet een reden voor een nieuwer model te gaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan