Eerste val

Mirag3

Die hard MF'er
5 sep 2010
406
0
zaterdagochtend weer een gênante ervaring rijker geworden tijdens rijlessen bezig geweest met verplichte avb oefeningen en nog even achtje en de halve draai beoefend..

achtje draaien ging redelijk tot goed en daarna zou ik nog even de halve draai doen (makkie dacht ik)
net voordat ik begon met de halve draai dacht ik laat ik m eerst hier maar even vooroefenen dus ik begin aan de halve draai en te laat besef ik dat ik de draai niet haal, knal met t voorwiel tegen de stoeprand en pleur met motor en al in t struikgewas..

zet vervolgens de motor uit en inmiddels komt de rijinstructeur ook al aangerend met een lach van oor tot oor die vervolgens de motor optilt (lag nogal diep in de struiken kwam moeilijk overeind)
eenmaal uit de struiken opgestaan zie ik dat er inmiddels al een publiek aanwezig is ook, sommige geschrokken maar meeste die staan te lachen...

kon wel door de grond zakken van schaamte... gelukkig direct na de val met het publiek aanwezig heb ik nog even laten zien hoe die wel moet :p
 
:+

Daar heb je nu rijlessen voor hé, om het te leren!
Wel leuk dat je het nog even hebt kunnen laten zien hoe het wel moet! :Y
 
haha lache zoiets ja! Ik heb dat een keer zien gebeuren. Ik werkte in het stadion in Den Bosch (de Vliert) en kon zo uitkijken over de parkeerplaats waar de aspirant rijders hun oefeningen dedn... rete interessant natuurlijk :+ Anyway daar reed er ook een keer een met motor en al de struiken in. Lache!

Zolang het met de les motor gebeurt is het niet z erg. Echt kudt is het pas als het je eigen ding is en je de schade zelf mag betalen...
 
Je hebt 2 soorten motor rijders.

1. Die gevallen is.
2. Die nog moet vallen.

Wees blij dat het zacht ging, heb hem zelf ook 1 keer neergelegd op de zelfde manier.
Tilde hem op, iets te enthousiast en toen lag ie de andere kant op haha.
 
Ach , tijdens mijn lessen was er een jongen die het presteerde om 3x tijdens 2 uur les de bosjes in te gaan. Helaas voor hem was het de 3e keer eerst een greppel en toen bosjes , hij is inmiddels gestopt met lessen.

Zolang dat je niet overkomt moet je gewoon weer opstappen en GOAN !
 
ach. met lessen heb ik hem ook 3 keer neergelegd

2 keer met het 8tje. en 1 met wegrijden uit parkeervak


die hokken slaan ook zo makkelijk af O-) :P
 
Laatst bewerkt:
kon wel door de grond zakken van schaamte... gelukkig direct na de val met het publiek aanwezig heb ik nog even laten zien hoe die wel moet :p

:N

Je moet er gewoon heel nuchter naar toe lopen en zeggen wat in mijn onderschrift staat.

Dat werkt altijd, mensen zijn dan zo verbaasd dat ze niet meer weten wat ze er van moeten denken O-)
 
Ah, ik weet bijna precies wat je bedoelt.

Bij halve draai oefening moet je ergens ook keren, ik deed daar ook een strakke halve draai en ja hoor. Ik haalde die halve draai niet, knalde tegen een stoeprand aan. Vervolgens ging ik de berm in, maar gelukkig had ik hem nog rollende en overeind. Ik zag dat mijn instructerice net naar de andere leerling aan het kijken was. Dus ik ging sneaky snel terug van de berm de asfalt op en deed alsof er niks gebeurd was. We gingen gewoon door met de oefeningen. Andere instructeurs hadden me wel gezien :P. Maar ze hebben hun mondjes dicht gehouden.
 
zaterdagochtend weer een gênante ervaring rijker geworden tijdens rijlessen bezig geweest met verplichte avb oefeningen en nog even achtje en de halve draai beoefend..

achtje draaien ging redelijk tot goed en daarna zou ik nog even de halve draai doen (makkie dacht ik)
net voordat ik begon met de halve draai dacht ik laat ik m eerst hier maar even vooroefenen dus ik begin aan de halve draai en te laat besef ik dat ik de draai niet haal, knal met t voorwiel tegen de stoeprand en pleur met motor en al in t struikgewas..

zet vervolgens de motor uit en inmiddels komt de rijinstructeur ook al aangerend met een lach van oor tot oor die vervolgens de motor optilt (lag nogal diep in de struiken kwam moeilijk overeind)
eenmaal uit de struiken opgestaan zie ik dat er inmiddels al een publiek aanwezig is ook, sommige geschrokken maar meeste die staan te lachen...

kon wel door de grond zakken van schaamte... gelukkig direct na de val met het publiek aanwezig heb ik nog even laten zien hoe die wel moet :p


_O- _O- Beetje leedvermaak. Iedereen staat wel eens een beetje voor lul/trut, heb 2 x achter elkaar de schijfremslot van de GL1200 vergeten op een druk terras.
 
haha lache zoiets ja! Ik heb dat een keer zien gebeuren. Ik werkte in het stadion in Den Bosch (de Vliert) en kon zo uitkijken over de parkeerplaats waar de aspirant rijders hun oefeningen dedn... rete interessant natuurlijk :+ Anyway daar reed er ook een keer een met motor en al de struiken in. Lache!

Zolang het met de les motor gebeurt is het niet z erg. Echt kudt is het pas als het je eigen ding is en je de schade zelf mag betalen...


Daar heb ik ook gelest! haha Gelukkig niets genants.... Niet daar tenminste
 
Tja wie niet.. heb hem ook 2 keer op zijn kant gelegd tijdens het achtje. Zolang het maar niet gebeurd met 50 + in de bocht vind ik het allemaal wel best :D
 
Gheheh.. altijd leuk die eerste val :+

Tijdens het inrijden voor AVB-examen legde ik mn lesmotor ook neer tijdens halve draai, alleen toen was mn voorrem een beetje afgebroken :+
Gelukkig was er van dezelfde rijschool nog iemand die AVB moest doen, dus kon ik wel examen doen, alleen niet op mn eigen lesmotor :+
 
grappig, je noemt je topic "eerste val".
Je verwacht dus nog vaker te gaan doen. :P



Maar dit soort dingen horen ook wel een beetje bij het lessen.
Er zijn er zat toen niet gevallen maar waarschijnlijk had dat meer met geluk te maken. ;)
Succes met lessen.
 
Ach, het overkomt velen van ons. Wees blij dat het zo ging. Ik maakte zo'n smakker dat iedereen bezorgd op me af kwam rennen. Maar ik was dan ook een van die figuren die de rem liet blokkeren tijdens een noodstop.

Wat ze tegen mij ook al zeiden en hier ook al een paar keer. Liever met een lesmotor dan met je eigen.
 
Hehe daarom heb je gelukkig rijlessen. Dan maakt het niet zo veel uit als er wat mis gaat. Gelukkig zo en niet met je nieuwe motor. :)
 
Ik heb een keer een lesmotor (heel zachtjes, dat wel) neergelegd,
waar nog geen 100 km op de teller stond.

Reactie van de instructeur: Gelukkig, dat hebben we ook weer gehad. :)

:$
 
ben een een korte draai ingegaan in zn 2, rem hem bijna stil, hij bokt en daar ging ik over het stuur :P.

ach zolang je het niet express doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan