eerste verbouw: vt 1100 c2 ace

15 dec 2014
12
0
mol
Hallo iedereen,
ik zal me even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum.

Ik ben Thomas uit mol, ben 25j oud en al lang door motoren gefascineerd.
heb al meerdere motoren gehad(nog 3 in mijn bezit ☺) en ook circuit rijden is uitgegroeid naar meer dan enkel rondjes rijden.
In het verleden heb ik al wel eens hier en daar een brommerke of supermotaardje uiteengehaald maar nooit meer dan dat.
Nu ben ik sinds een week in het bezit van een honda shadow vt 1100 c2 ace van 1995.

Nu wil ik deze graag terug chopper waardig maken.
hierbij wil ik ook alles zelf doen..
Nieuwe spatborden maken, uitlaat,.....

Nu is mijn vraag, in hoe verre in dit mogelijk voor een leek?
Ik ben schrijnwerker van opleiding en heb geen tot weinig ervaring van metaalbewerker.
Ben mezelf veel aan het leren momenteel zoals tig lassen, zandstralen, spuiten en dergelijke.
heb al wel veel gereedschap bij elkaar kunnen sprokkelen de week.

Foto’s volgen nog als ik dit gevonden heb hoe alles hier werkt.


Mvg
thomas
 
'eerste zelfbouw' > 'eerste verbouw: vt 1100 c2 ace'
 
VT1100 ace is meer een cruiser.

Nou is alles te choppen hoor.
De basislook blijft een lange lage motor.

Spatborden maken vergt lassen en walsen.
Uitlaten lassen, buigen/tornen/trompen.....
 
exoDBBLfj
 
Als je wil, kan er een hoop. Ik ben van huis uit meubelmaker, nooit in de metaal gewerkt. Gaande weg wat leren lassen, eerst MIG en daarna TIG. Heb altijd een voorliefde gehad voor RVS.
Rijd vanaf 1976 motor, maar daar nooit iets aan verbouwd, waren het de type,s ook niet voor. XT 500, TransAlp en Africa Twin. Zomer en winter, woon werk verkeer. Maar veel kunststof, dus weinig poetsen.
Sinds 2007 in het bezit van een Roadstar XV1600 en toen begonnen met sleutelen en customizen. En als je dat leuk vind en je bent bereid om tijd te investeren om van alles te leren kunne er hele mooie dingen gebeuren.
kentekenplaat%2B005.jpg

Die won twee prijzen in België, met name voor de vele, soms kleine RVS aanpassingen.
Daarna had ik de smaak te pakken en wilde een XV 1600 gaan aanpassen, maar dan helemaal de andere kant op. Minder is meer, dus een mooie solo machine.
Maar ik kon in het standaard frame mijn ideeën niet helemaal kwijt. Mijn motormaatje maakte toen de de definitieve opmerking: "Als ik zie wat je er allemaal afgehaald hebt en wat je van plan bent, kun je beter vanaf nul beginnen.
En dat heb ik toen gedaan, frame getekend, goed leren lassen, mijn donormotor gestript en de essentiele onderdelen gebruikt.
En dat project krijgt dit winterseizoen zijn finish. Dus er kan veel, Thomas.
IMG_4116.JPG

En hij rijdt geweldig.

En dan het liefst alles zelf maken, dus unieke onderdelen, luchtfilter, kentekenplaathouder, forward controls, remanker, enz, enz. Eigenlijk alles!
Linkje naar het bouwproces: https://plus.google.com/photos/109437455056930192749/albums/5214491162556350449
Ik wens je veel succes en vooral veel plezier tijdens het hele proces. Want het gaat dan wel allemaal wat langer duren. Maar dan heb je ook wat.
 
Vind je dat nou lekker, zoveel veren in je eigen reet steken?

Ga je elk verbouw topic je eigen verbouwing laten zien?....
 
De bedoeling is ook om alles zo veelang mogelijk zelf te doen.. ik heb uit het verleden geleerd dat snel werken niet leid tot mooie eindresultaten.. Dus zo veel mogelijk mijn tijd nemen om alles te leren en maken!
het enige dat ik of niet goed weet is welk materiaal waarvoor gebruiken....

Trouwens prachtige motoren heb je daar staan!
 
Morgen zou ik nog eens een voormiddagje aan de fiets bezig zijn..
De bedoeling is voor aan het achterspatbord te beginnen.. maa uit welk materiaal kan ik dit het best maken? Alu of rvs?

De uitlaat word later verchroomd kan ik dan beter een gewone stalen buis nemen ipv een rvs?

Mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan