Eerste verzekering

Daan._official

Honda CB-1
28 jun 2020
77
21
Regio Amsterdam
Instagram
Hallo allemaal,

Binnenkort mag ik afrijden voor mijn A rijbewijs en de motor staat al klaar in de garage (Honda CB-1). Hij heeft bijna een jaar in de schorsing gestaan en moet nu verzekerd worden. Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde verzekeraars? Ik heb geen auto of iets dergelijks dus ik heb totaal geen ervaring ermee en de keuze is best breed. Elke tip is welkom!

Alvast bedankt.
 
Ik heb hele slechte ervaring met verzekering van ANW-nee. De naam zegt al genoeg.

Combi motors in Alphen ad Rijn. Hier geen gezeik.
Die maken WEL waar, wat ze op de site beloven.
 
Ik heb bij de Univé een verzekering, kon mijn schadevrije jaren van de auto meenemen...
Ik denk niet dat er veel zal schelen tussen de maatschappijen.
 
Ik zou zeggen, ga naar Independer, vul je gegevens in en schrik (of niet) van de prijsverschillen. Kijk dan naar de kleine letters bij een paar van de minder dure mogelijkheden en maak een keuze. CB-1 ga je waarschijnlijk toch alleen WA verzekeren, scheelt al weer in de verschillen tussen de verzekeraars.
 
Goed kijken naar de kleine letters en denk na over wat je wilt verzekeren. Denk bijvoorbeeld aan waarde van accesoires en/of je motor kleding. Aantal verzekeraars kent korting wanneer er niet in de wintermaanden wordt gereden (dan ben je dus op die momenten ook niet verzekerd). Ook is er bijvoorbeeld nog de optie om je motor tegen de aankoop waarde te verzekeren ipv de dagwaarde.

Zet dat eerst op een rijtje en kijk dan wat bij je past
 
Al jaren bij unive verzekerd met nagenoeg alles.

Paar jaar terug met een WA verzekerde motor onderuit gegaan terwijl ik een fietser ontweek (en niet geraakt heb) waarna ik toch wel een zeer nette vergoeding heb gekregen.

db
 
Al jaren bij unive verzekerd met nagenoeg alles.

Paar jaar terug met een WA verzekerde motor onderuit gegaan terwijl ik een fietser ontweek (en niet geraakt heb) waarna ik toch wel een zeer nette vergoeding heb gekregen.

db
Dat is wel heel gek
 
als de schuld bij de fietser is gelegd dan is het niet zo heel gek, als dit niet het geval is, dan idd wel bij WA.
Hij heeft de fietser niet geraakt en gaat onderuit,dan zit hij volgens mij zelf fout.
Hij gaat dus waarschijnlijk te hard en kan hem niet meer ontwijken
 
dat is niet altijd waar. Als hij de fietser moest ontwijken omdat deze iets deed wat niet kan/mag etc en de fietser geeft dit netjes toe, dan ligt de schuld wel degelijk bij de fietser.
Een collega van mij heeft exact hetzelfde gehad met de motor.
Fietser sloeg ineens voor hem af, zonder te kijken, zonder richting aan te geven. Collega wijkt ook uit, raakt de fietser niet maar gaat wel onderuit. Reed niet te hard.
Fietser heeft netjes zijn verklaring bevestigd en dus is alles via de verzekering van de fietser vergoed.
 
bikerpolis.nl is een online verzekeringsmaatschappij. Geen dure kantoren door heel NOL dus geen hoge huren die je mee moet betalen, geen dure inrichting en koffieapparaten, geen poespas, geen geld verspillende of verslindende tussenpersonen, alle online te regelen, goede helpdesk en het meest belangrijkste: doordat al die overbodige ballast/overhead niet van toepassing is lagere premies per maand/kwartaal/jaar. Dit is 1 van de weinige verzekeraars puur voor de motorrijders!

Zelf goede ervaring met deze verzekeraar na een crash met mijn eerste motor, mooi netjes afgehandeld, ik werd volledig ontzorgt door hun!
 
ANWB, goede ervaringen mee.. alleen ze zijn mij eens vergeten te verzekeren gedurende een kleine week.. (oeps)

Ik had net mijn CBF600 ingeruild voor een NC750X en mijn verzekering aangepast naar de nieuwe motor.. (dat dacht ik).
Dit had ik netjes 1 week van te voren telefonisch doorgegeven "Op x datum ga ik de nieuwe motor ophalen.. dan wil ik graag verzekerd zijn" .. Alles zou geregeld worden door de dame aan de andere kant van de telefoon.. Na informeren bleek er helemaal niets doorgegeven te zijn.

Zal wel een gevalletje "Mijn dienst zit er bijna op dus geen zin meer in" geweest zijn ?

Dus weer een wijze les daaruit gehaald.. alles altijd dubbel checken en nooit ervanuitgaan dat mensen het voor je goed regelen. Hoe groter het bedrijf hoe sneller (bijna altijd) het mis gaat.
 
ANWB, goede ervaringen mee.. alleen ze zijn mij eens vergeten te verzekeren gedurende een kleine week.. (oeps)

Ik had net mijn CBF600 ingeruild voor een NC750X en mijn verzekering aangepast naar de nieuwe motor.. (dat dacht ik).
Dit had ik netjes 1 week van te voren telefonisch doorgegeven "Op x datum ga ik de nieuwe motor ophalen.. dan wil ik graag verzekerd zijn" .. Alles zou geregeld worden door de dame aan de andere kant van de telefoon.. Na informeren bleek er helemaal niets doorgegeven te zijn.

Zal wel een gevalletje "Mijn dienst zit er bijna op dus geen zin meer in" geweest zijn ?

Dus weer een wijze les daaruit gehaald.. alles altijd dubbel checken en nooit ervanuitgaan dat mensen het voor je goed regelen. Hoe groter het bedrijf hoe sneller (bijna altijd) het mis gaat.
Dat kan gelukkig tegenwoordig via "mijn-anwb" online zelf gedaan worden :)
moet ik een van de dagen ook even gaan doen hihi
En juist DAT lukt dus niet bij ANW-nee.

Ik dacht ook dat ik mijn motor zou hebben verzekerd bij deze min-kukels.
On-line leek alles prima geregeld. Toen kreeg ik 3 dagen later alsnog een afwijzing.
Nee, dat was niet wegens slecht gedrag. Wat bleek? Mijn Blackbird had ineens te veel vermogen. Te gevaarlijk en teveel risico. :X
Toch heel gek want bij de digitale aanmelding was er geen enkel probleem.
Gelukkig deed Combi-Motors niet zo achterlijk! Sindsdien alleen nog maar schade-vrije jaren geschreven.

Maar intussen heb ik nog steeds last van deze mafkezen van de ANW-nee.
Onlangs bij afsluiten van een reis-verzekering kwam de vraag of ik wel eens ben afgewezen voor een verzekering.
Antwoord is dan helaas JA. En nog bedankt ANW-nee!
Uiteindelijk komt 't wel goed, maar op al dit gezeik heb ik nooit zitten wachten!
 
Vlgs mij gaan ze boven 100pk lopen zeiken!
In hun ogen is alles met veel vermogen 'levens-gevaarlijk'.
Maar het zijn niet de PK's maar het is je rechterhand die bepaalt of iets gevaarlijk wordt.
 
Bij mijn R nine T urban G/S (110pk) deden ze echter niet moeilijk.. betaalde wel iets meer premie. Maar mijn motor is dan ook x3 de dagwaarde van mijn vorige.. dus dat klopt wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan