Eerste wheelie :P

Verloren bij het optrekken tegen een SV650? :X
(rij zelf SV650S - echt snel zijn die dingen niet..toch niet tov een 600RR)

Dat je tijdens het rijden op je donder krijgt ok? Maar bij een stoplichtsprintje?

Het max koppel van een sv650 is 65 nm bij 7500 tpm. Bij een 600rr is dit 66 nm bij 11000 tpm.
Juist bij een stoplichtsprintje is het dan toch niet gek als de rr verliest? Ik meende dat dat de lol van zo'n tweecilinder was.
(Heb er geen verstand van, maar naar aanleiding van wat ik erover gelezen heb. :P )
 
Laatst bewerkt:
Het max koppel van een sv650 is 65 nm bij 7500 tpm. Bij een 600rr is dit 66 nm bij 11000 tpm.
Juist bij een stoplichtsprintje is het dan toch niet gek als de rr verliest? Ik meende dat dat de lol van zo'n tweecilinder was.
(Heb er geen verstand van, maar naar aanleiding van wat ik erover gelezen heb. :P )

Met eerste versnellingswerk is dat niet zo heel interessant.
Het is meer een kwestie van wie kan/durft de koppeling lekker op laten komen.
 
Een wheelie maken vraagt vooral gewichtsverdeling/balans en timing van de gas/koppeling.

Maar ik heb et ook wel eens per ongeluk gehad, maatje achterop met zware sporttas. Stoplicht op groen, en 7 andere kleuren in de motorbroek van mijn passagier. :)
 
Ok, en op welk moment tellen die verschillen wel mee?

Tussensprintjes op lage toeren.
Dus bij het 'normale verkeer'.

De eerste versnelling gaat iedere fiets heel makkelijk doorheen.
Vaak zijn de minder vermogende fietsen zelfs sneller, aangezien het een stuk makkelijker te doseren is.
 
Eerste "wheelie"...


Noem een hupsje met je voorwiel nou niet echt een wheelie...

Dan heb ik ook al een x aantal wheely's gebouwd met mijn ex-xr250, een er-5, een nx250 en zelfs met een schrale gsx400f, en dat allemaal met mijn 25kw. Om hier nu een topic voor aan te maken :?
 
Uhm, wat wil je corrigeren met je achterrem als je voor de eerste keer wheelied?


_O-
het is wel waar wat je zegt, als je uit niet goed kan optrekken en daarbij zo'n 'wheelies' maakt , geloof ik niet dat je de reactie direct zal hebben van op de achterrem te duwen.
 
Eerste "wheelie"...


Noem een hupsje met je voorwiel nou niet echt een wheelie...

Dan heb ik ook al een x aantal wheely's gebouwd met mijn ex-xr250, een er-5, een nx250 en zelfs met een schrale gsx400f, en dat allemaal met mijn 25kw. Om hier nu een topic voor aan te maken :?

Okay het spijt me dat ik het woord ijdel heb gebruikt :+ Ik ken overigens een motorrijder (ex-freestyler) achter wie ik een keer 2 km heb gereden in mijn auto terwijl hij voor mij op zijn achterwiel reed. En nee, ik overdrijf niet... Waarmee ik maar even wil zeggen dat alles te relativeren valt want als je het daarmee vergelijkt heb jij en 95% van MF waarschijnlijk ook alleen nog maar hupsjes gemaakt ;)

Die achterrem is pure theorie, een tikje daarop en je voorwiel daalt 100P. Laat mij nou ff in die waan O-) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan