Eerste wheelie :P

manny

Die hard MF'er
29 mei 2007
665
4
Amsterdam
Heb dergelijke topics hier vaak zien staan en had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik deze ook snel ging posten.. Maa rik wil jullie toch even deelgenoot maken van mijn eerste wheely :P Dacht zaterdag even bij het stoplicht op mijn 600RR mét maat achterop even een andere maat van mij op zijn SV650 eruit te trekken. Maar doordat ik iets te lang slipte met mijn koppeling ging ik onbedoeld een leuk eind de lucht in met mijn voorwiel toen het vermogen er bovenin het toerenbereik ineens om de hoek kwam zetten :+ Was wel even schrikken aangezien het absoluut niet de bedoeling was, maar ging helemaal goed dus ik mag niet klagen :) Was wel tricky want ik had mijn voet niet op mijn achterrem om eventueel te corrigeren.. :$

Voegt weinig toe aan het forum maar toch leuk om even te melden 8-) Helaas trok mijn vriend mij er wel dik uit, wat ik eerlijk gezegd niet echt kan uitstaan met 35pk minder (okay en 80 kg minder te trekken, maar toch). Moet toch eens gaan oefenen met dat optrekken want ik heb nog teveel last van dat dooie punt onderin O-) '(
 
Heb dergelijke topics hier vaak zien staan en had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik deze ook snel ging posten.. Maa rik wil jullie toch even deelgenoot maken van mijn eerste wheely :P Dacht zaterdag even bij het stoplicht op mijn 600RR mét maat achterop even een andere maat van mij op zijn SV650 eruit te trekken. Maar doordat ik iets te lang slipte met mijn koppeling ging ik onbedoeld een leuk eind de lucht in met mijn voorwiel toen het vermogen er bovenin het toerenbereik ineens om de hoek kwam zetten :+ Was wel even schrikken aangezien het absoluut niet de bedoeling was, maar ging helemaal goed dus ik mag niet klagen :) Was wel tricky want ik had mijn voet niet op mijn achterrem om eventueel te corrigeren.. :$

Voegt weinig toe aan het forum maar toch leuk om even te melden 8-) Helaas trok mijn vriend mij er wel dik uit, wat ik eerlijk gezegd niet echt kan uitstaan met 35pk minder (okay en 80 kg minder te trekken, maar toch). Moet toch eens gaan oefenen met dat optrekken want ik heb nog teveel last van dat dooie punt onderin O-) '(

<Kabouterstem> Maar Koos... Dat mag toch helemaal niet! Een wheely is artikel 5! </Kabouterstem>

;)

Zal voor die maat ook wel schrikken zijn geweest, of niet? Ken hier iemand op M-F die een flinke pak rammel kreeg van zijn vriendin toen hij dat expres deed }) :+
 
Haha dat was voor hem zeker ff schrikken, meer dan voor mij waarsch :P Ik mocht het de rest van de dag niet meer doen iig :)
 
<Kabouterstem> Maar Koos... Dat mag toch helemaal niet! Een wheely is artikel 5! </Kabouterstem>

;)

Zal voor die maat ook wel schrikken zijn geweest, of niet? Ken hier iemand op M-F die een flinke pak rammel kreeg van zijn vriendin toen hij dat expres deed }) :+

dat zijn dr meer geweest ;)
met redelijke snelheid voorpiepen/filerijden is ook niet goed voor je als je duo daar niet tegenkan ;)
 
<Kabouterstem> Maar Koos... Dat mag toch helemaal niet! Een wheely is artikel 5! </Kabouterstem>

;)

Zal voor die maat ook wel schrikken zijn geweest, of niet? Ken hier iemand op M-F die een flinke pak rammel kreeg van zijn vriendin toen hij dat expres deed }) :+
Eehr... ik was het niet... Ik deed het per ongeluk...
 
Aan iedereen: houd de wheelies voor op een race circuit. Vroeg of laat krijg je een ongeluk waar altijd ongewild anderen bij betrokken zijn.
 
Aan iedereen: houd de wheelies voor op een race circuit. Vroeg of laat krijg je een ongeluk waar altijd ongewild anderen bij betrokken zijn.

:W moraalridder alert :P

damn, wat een doemdenkerij B|

datzelfde kan je ook zeggen over motorrijden in het algemeen, of autorijden, of "vul maar iets in" :Y

Ontopic maar weer ?
 
Aan iedereen: houd de wheelies voor op een race circuit. Vroeg of laat krijg je een ongeluk waar altijd ongewild anderen bij betrokken zijn.

Jahoor, de moraalridder van de dag is ook alweer aanwezig :W


Zal voor die maat ook wel schrikken zijn geweest, of niet? Ken hier iemand op M-F die een flinke pak rammel kreeg van zijn vriendin toen hij dat expres deed }) :+

Ik kan me de klap op me helm nog goed voor me halen :')
 
Heb dergelijke topics hier vaak zien staan en had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik deze ook snel ging posten.. Maa rik wil jullie toch even deelgenoot maken van mijn eerste wheely :P Dacht zaterdag even bij het stoplicht op mijn 600RR mét maat achterop even een andere maat van mij op zijn SV650 eruit te trekken. Maar doordat ik iets te lang slipte met mijn koppeling ging ik onbedoeld een leuk eind de lucht in met mijn voorwiel toen het vermogen er bovenin het toerenbereik ineens om de hoek kwam zetten :+ Was wel even schrikken aangezien het absoluut niet de bedoeling was, maar ging helemaal goed dus ik mag niet klagen :) Was wel tricky want ik had mijn voet niet op mijn achterrem om eventueel te corrigeren.. :$

Voegt weinig toe aan het forum maar toch leuk om even te melden 8-) Helaas trok mijn vriend mij er wel dik uit, wat ik eerlijk gezegd niet echt kan uitstaan met 35pk minder (okay en 80 kg minder te trekken, maar toch). Moet toch eens gaan oefenen met dat optrekken want ik heb nog teveel last van dat dooie punt onderin O-) '(
ik wil niet lullig doen, maar je klinkt behoorlijk als een beginner. Als je echt wheelies wilt leren maken, probeer er dan veel over te lezen. Er zijn ook genoeg filmpjes te vinden waarin min of meer uitgelegd hoe je het beste een wheelie kan maken. Pas dan is het tijd om te beginnen met oefenen. Rustig beginnen en langzaam, erg langzaam, opbouwen.
veel plezier :]
 
Komt er nog een poll waar we kunnen inzetten op binnen hoeveel tijd er een "eerste valpartij" topic van Manny volgt? :+

ps. Manny? Toevallig niet Hermen "blikeend" Manny?
 
ik wil niet lullig doen, maar je klinkt behoorlijk als een beginner. Als je echt wheelies wilt leren maken, probeer er dan veel over te lezen. Er zijn ook genoeg filmpjes te vinden waarin min of meer uitgelegd hoe je het beste een wheelie kan maken. Pas dan is het tijd om te beginnen met oefenen. Rustig beginnen en langzaam, erg langzaam, opbouwen.
veel plezier :]
slap gelul mensen die veel lezen kunnen in de praktijk :N
gewoon rustig aan dan komt het van zelf goed :W
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd man, gewoon veel oefenen en inderdaad, lees er eerst over. Op you tube staan filmpjes met verschillende wheelie technieken en manieren om evt te corrigeren.
Dat er nog maar "manny" mogen volgen! Succes en voorzichtig.
 
Ik had vrijdag mijn eerste wheelie. Stond klaar om bij het stoplicht weg te scheuren zodra hij op groen sprong.
Ik slipte ook met mijn koppeling en mijn voor wiel ging dus ook de lucht in!!

Ik schrok er wel van, want het was helemaal niet de bedoeling, maar ben wel het kruispunt overgeknald op 1 wiel. Was wel gaaf!!
 
Koppeling in, volgas, koppeling los. Komt je voorwiel vast wel van de grond. :+ ;)

Aan alle beginnende wheelie-liefhebbers! Vooral bij volgas de koppeling laten losklappen... _O-

Voordeel is dat je dan ineens ALLES van de grond hebt. Klein :+ nadeeltje is dat je ff later een legpuzzle mag gaan uitzoeken) :X
 
Laatst bewerkt:
Eehr... ik was het niet... Ik deed het per ongeluk...

Ja, maar dat maakte voor het pak rammel geen verschil. })
Zat net op dat moment ff mijn handjes los te schudden, had een beetje kramp in mijn hand (heb ik vrij snel last van).
 
Voegt weinig toe aan het forum maar toch leuk om even te melden 8-) Helaas trok mijn vriend mij er wel dik uit, wat ik eerlijk gezegd niet echt kan uitstaan met 35pk minder (okay en 80 kg minder te trekken, maar toch). Moet toch eens gaan oefenen met dat optrekken want ik heb nog teveel last van dat dooie punt onderin O-) '(

sv's rouleren gewoon :Y

sprintje doen met een 1000 :? })
 
Laatst bewerkt:
maar wat is nu een wheely?

een hupsje waarbij je wiel iets van de grond komt, een groter sprongetje of verticaal :P

mijn eerste wheely ging ook per ongeluk. pas aan eind vorige seizoen lukte het me op commando een beetje :D

zo geweldig die voorkant in de lucht.

ook een keer bij een stoplicht weg gereden, vlot optrekken, willen schakelen na de twee. ging mis, nog steeds in de 1 en vol op het gas.
vol op het achterwiel terwijl hij rond de 12000 toeren zat.
zie nog steeds die bejaarden in mijn spiegel hoofdschuddend mij nakijken.
thuis een nieuwe onderbroek aangedaan :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan