Eerste zijspiegel..

ff alle reacties doorgelezen
krijg t idee dat je in t verkeer dus helemaal niet meer op hoeft te letten,
dat moeten anderen maar voor jouw doen.
1x handje beetje uitgestoken na uitwijken tot na de stoeprand => spiegel pleite
en beetje zere hand, reactie niet afgewacht
1x spiegel tegen spiegel nadat ik al tegen t trottoir ree, mens naar huis gevolgd, reactie; hadjemaarmeerandekantmoetengaan. paar dagen later met de scoet
alsnog haar spiegel gedemonteerd
of ik altijd juist reageer zal volgens de moraalridders wel niet maar k laat in t vervolg mezelf niet zomaar verneuken. zij geen respect voor mijn leven, ik niet voor hun spullen.
 
lijkt mij meer vandalisme :?

gezien de moedwilligheid dan zelfs "vernieling"... ;)



full




Alleen dan dus voor je avatar ipv posts B|
 
Tis te hopen dat je zelf nooit een domme fout zult maken in je carriere op de weg: :X En hopelijk rijden ze dan niet over je heen of geven ze je niet een knal voor je kanis ondanks dat je het niet opzettelijk deed :+ Groeten van ducable die wel us een kijkfout gemaakt heeft en menig narrow escape heeft meegemaakt tydens 30 jaar motorryden! :W
 
ff alle reacties doorgelezen
krijg t idee dat je in t verkeer dus helemaal niet meer op hoeft te letten,
dat moeten anderen maar voor jouw doen.
1x handje beetje uitgestoken na uitwijken tot na de stoeprand => spiegel pleite
en beetje zere hand, reactie niet afgewacht
1x spiegel tegen spiegel nadat ik al tegen t trottoir ree, mens naar huis gevolgd, reactie; hadjemaarmeerandekantmoetengaan. paar dagen later met de scoet
alsnog haar spiegel gedemonteerd
of ik altijd juist reageer zal volgens de moraalridders wel niet maar k laat in t vervolg mezelf niet zomaar verneuken. zij geen respect voor mijn leven, ik niet voor hun spullen.

goh jij bent een grote jongen.

En nee, heeft niks met moraalridder te maken, maar het getuigt niet van niveau wat je doet. :X

dat iemand niet oplet is vervelend, maar om dan de spiegel eraf te schoppen... geef dan een tikje op de ruit (tikje, dus niet inslaan) ofzo om je aandacht te trekken.
 
...en niet dat dat iets is om trots op te zijn, de gefrustreerde koekblikker zal zich waarschijnlijk op de volgende motorrijder afreageren B| .

Ik rij op de A27, redelijk gangetje (+/- 150) op de linkerbaan, vlak voor een invoegstrook. Op die strook rijdt een auto, nog vaart makend dus zal zo'n 100 gereden hebben. Gooit die *&#^#( :X hem in 1 x op de linkerbaan omdat er 500 meter verderop een vrachtwagen rijdt. Remmen met die afstand en 50 km/u verschil in snelheid was geen optie (en al had ik wel kunnen remmen, met een auto vlak achter me wil ik t risico om geplet te worden niet lopen). Mijn reactie was om dan maar naar links uit te wijken (via de "motorinhaalstrook" zeg maar) en automatisch stak ik mijn arm uit en nam ik z'n zijspiegel mee. Vervolgens maar gas gegeven, want deze 'road rage' zou ik bij voorbaat verliezen...

De rest van de rit me afgevraagd of het geen overdreven reactie was. Ik reed natuurlijk wel te hard, maar de invoegstrook was meer dan lang genoeg om snelheid in te schatten. En als ik al in z'n dode hoek zat, had hij die auto achter me moeten zien. Bovendien schoot hij zo snel op de linkerbaan, dat ie nooit de tijd kan hebben gehad om te kijken, aangezien ook de auto achter me vol op de remmen moest. Zodra ik me bedacht dat die :X op een haartje na me zwaar letsel of erger had toe kunnen brengen met z'n vage actie, vond ik 't eigenlijk nog meevallen...

Overigens dank aan m'n rijinstructeur voor 't laten spelen met uitwijken op hogere snelheid tijdens de lessen :} :W

Knap dat je zo snel de juiste overwegingen maakt!

En ja de spiegel er af... ik begrijp het heel goed, net zoals ik ongeduldig asociaal weggedrag begrijp. Het is gewoon "not done".
Hoe ongeduldig ik ook ben, ik streef altijd naar voorbeeldgedrag.

Wil overigens niet zeggen dat ik die spiegel er zelf niet had afgerukt. Op zo'n moment ben ik eerlijk gezegd (helaas.... vind ik zelf) ook OVERAL toe in staat...

En ja 150 blijft wel aan de vlotte kant (als je met weinig risico's wil rijden)
 
Hmmm... dit vraag ik me nu ook ineens af... Baksteen!? :?

Ligt op het randje lijkt mij...het is of "doorrijden na een aanrijding" of "vluchten na vernieling".

Iig zou het voldoende zijn om, als eea direct telefonisch werd doorgegeven door de benadeelde, hem bij direct onderscheppen aan te houden als verdachte van beide misdrijven.
Het verhoor en de uitspraak van de rechter zal dan duidelijk maken wat uiteindelijk het strafbare feit is wat gepleegd is, als er een strafbaar feit is. Ik denk het wel :X


Vernieling, art 350 strafrecht:

Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.


Doorrijden na aanrijding/verlaten plaats ongeval, artikel 7 Wegenverkeerswet:

1. Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;

b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.
 
goeie actie, eraf met die spiegel 8-)

moraalridders in dit topic... stfu

:+

(nadruk op de laatste smilie, voordat we dat weer krijgen)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan nu een heel lang verhaal neerplempen.


Dat doe ik niet.



Vind het een sterk verhaal.
 
bovendien laat je niet alleen je gas los...maar dus ook je voorrem....

en dat geloof ik al helemaal niet :+
1) Het zal geen 50 km/u verschil meer zijn geweest, ik liet immers gas los, en auto was (volgens mij nog aan t optrekken)
2) Is mij aangeleerd om tijdens uitwijken gas EN voorrem los te laten...dus het loslaten van de voorrem als argument dat het een ongeloofwaardig verhaal is... :?
Enne...gas en voorrem tegelijk? Wat denk je, dat ik een rolling burn-out uitwijkmanoeuvre deed??? |(
3) Mijn handschoenen hebben een dikke plak kunststof bij de knokkels en als je je polsen maar recht houdt (vergelijkbaar met klap/stoot in vechtsporten) kun je een aardige klap uitdelen zonder er zelf veel schade van te hebben.

Nogmaals, het ging in een roes. Weet eerlijk gezegd niet eens meer of ik op het moment dat ik gas losliet de koppeling wel of niet gebruikte om het afremmen van de motor tegen te gaan. Wat ik wel weet is dat ik zijn spiegel goed heb geraakt. Of hij eraf lag of dat het slechts een barst was, weet ik dus ook niet...

Maar wat boeit het eigenlijk of en hoe hard ik de spiegel geraakt heb? Het ging mij erom dat een koekblikker al dan niet bewust mijn leven in gevaar brengt en ik daarop reageerde. En nee, tis geen reactie die ik aanraad, noch een reactie die ik van plan ben wekelijks te herhalen. Alleen weiger ik me schuldig te voelen aan een fout die niet bij mij lag. Fouten zijn menselijk, en net zoals jullie vang ik er tijdens elke rit meer dan voldoende op zonder ook maar te verblikken of verblozen. Maar als een erg domme fout bijna zwaar letsel of erger betekent, moet je wel een heel bijzonder mens zijn wil je hier zonder te reageren van weglopen.

Alleen weet ik nu niet wat me erger irriteert: die koekblikker of de reacties hier op MF. :r Hoopte hier mn frustraties ff te kunnen uiten, misschien wat tips te krijgen voor alternatieve reacties en hopelijk wat steun van mede-rijders te krijgen (lijkt me stug dat ik de enige ben die bijna van zn sokken gereden is door een onoplettende koekblikker). Wat krijg je? 'Tis je eigen fout, je had moeten anticiperen', 'Je zuigt t verhaal uit je duim', 'Tot ziens in je crashtopic'...en dan tel ik de enorm zinnige posts 'prutser' en 'loser' niet eens mee.
Ben blij dat het voorval zonder verder schade is gebleven, en dank aan de enkelen die wel een normale reactie kunnen geven, 't wordt gewaardeerd (ook al was je t niet eens m'n actie).

@Ferrekau: concert was geslaagd, nog bedankt voor de waarschuwing. Ben zonder kleerscheuren Den Haag weer uitgekomen. ;)
 
die stomme koekblikkert toch!

ik zwaai dan altijd gewoon belerend met mijn vinger. dat zal ze leren, die koekblikkerts!

daarna (bij voorkeur als ze het niet verwachten) schakel ik uiteraard terug, brul ze voorbij op de ouwe trouwe rat vamme en drijf ze in de vangrail *O*
 
idd kan je wel een klap ergens op geven zonder dat je zelf er last van hebt, mischien was alleen het glas kapot, maakt ook niet zo heel veel uit, waarschijnlijk snapt de autorijder het toch niet.

De enige alternatieve reactie die me wel nuttig leek was de auto ff vlot rechts inhalen maar dat hangt er ook vanaf hoeveel ruimte er is.
 
...Iedere motorrijder weet dat invoegstroken de meest gevaarlijke plekken zijn omdat daar constant rijstrookwisselingen plaatsvinden.
....

Ja, de automobilist maakt initieel de eerste fout waarmee alles in werking word gesteld, maar alles tegen elkaar afwegende... :N :N
Baksteen, even jouw politiefunctie aansprekend, wanneer is er de laatste keer een "actie/controle" geweest op deze gevaarlijke plekken? Ik lees een paar posts verder dat er nog méér mensen zijn die wisselen van baanvak als een gevaarlijke handeling ervaren, dit lijkt mij toch een unieke opportuniteit om écht aan verkeersveiligheid te gaan doen.

TS heeft volgens mij een niet zo "handige" re-actie uitgevoerd, dit lijkt mij een slecht begin voor wat een mooie en veilige motorrijder "carrière" kan worden.

edit: aanhalingstekens verkeerd geplaatst |(
 
Laatst bewerkt:
Baksteen, even jouw politiefunctie aansprekend, wanneer is er de laatste keer een "actie/controle" geweest op deze gevaarlijke plekken? Ik lees een paar posts verder dat er nog méér mensen zijn die wisselen van baanvak als een gevaarlijke handeling ervaren, dit lijkt mij toch een unieke opportuniteit om écht aan verkeersveiligheid te gaan doen.

TS heeft volgens mij een niet zo "handige" re-actie uitgevoerd, dit lijkt mij een slecht begin voor wat een mooie en veilige "motorrijder" carrière kan worden.
Waarom kunnen mensen zelf niet ff nadenken voor ze wat doen en moet de plizie gelijk weer klaar staan om aan hun quotum te komen :) .
Het is zo makkelijk allemaal, zolang men maar kijkt en niet denken dat ze Remy zelf zijn. So wat als er 1 of 2 mensen voorbij gaan, dan maar 15 sec. later thuis
 
Waarom kunnen mensen zelf niet ff nadenken voor ze wat doen en moet de plizie gelijk weer klaar staan om aan hun quotum te komen :) .
Het is zo makkelijk allemaal, zolang men maar kijkt en niet denken dat ze Remy zelf zijn. So wat als er 1 of 2 mensen voorbij gaan, dan maar 15 sec. later thuis
Verwacht jij niet een beetje héél véél van de gemiddelde "op mentale cruise-control" rijdende weggebruiker???
})
 
Verwacht jij niet een beetje héél véél van de gemiddelde "op mentale cruise-control" rijdende weggebruiker???
})
misschien wel, maar NOG minder van de plzie O-)

Ff serieus, denk dat de mensen mee bij zichzelf te rade moeten gaan ipv onzelf laten heropvoeden door de punaises.
We zijn allemaal volwassen in leeftijd (niet allemaal in gedrag), maar als we een beetje geduld hebben zal het ee nstuk veiliger worden op de wegen. Feit is dat er een hoop tikkende tijdbommen rondrijden zodra ze zich in het verkeer begeven.
laten we ook vooral niet vergeten dat het overgrote merendeel het wel goed en netjes doen :)
 
...en niet dat dat iets is om trots op te zijn, de gefrustreerde koekblikker zal zich waarschijnlijk op de volgende motorrijder afreageren B| .

Ik rij op de A27, redelijk gangetje (+/- 150) op de linkerbaan, vlak voor een invoegstrook. Op die strook rijdt een auto, nog vaart makend dus zal zo'n 100 gereden hebben.

Altijd ervan uitgaan dat een blik naast je zondermeer opzij kan gaan ... de bestuurder moet namelijk opzij kijken om jou te zien, en dat doen de meesten niet. Bovendien kun je weten dat mensen bij invoeg- en uitvoegstroken gekke dingen kunnen doen, en is het niet echt handig om juist daar met 150 voorbij te rijden (tenzij je even gasgeeft om weg te blijven van een kluitje dat naar links en rechts wil).

Voor de rest ... tja, spiegel kapot ... dan heb je dus schade veroorzaakt en is het netjes om even te stoppen om dat op de normale manier af te handelen.

Maar wat boeit het eigenlijk of en hoe hard ik de spiegel geraakt heb? Het ging mij erom dat een koekblikker al dan niet bewust mijn leven in gevaar brengt en ik daarop reageerde.

Is het je nog nooit eerder overkomen dat een automobilist naar links ging zonder jou te zien? Je kunt er beter standaard vanuit gaan dat je onzichtbaar bent voor iemand die naast je zit. Dan weet je al dat je een gaatje voor of achter je moet houden voor het geval dat ie inderdaad ineens opzij gaat.
 
Laatst bewerkt:
misschien wel, maar NOG minder van de plzie O-)

Ff serieus, denk dat de mensen mee bij zichzelf te rade moeten gaan ipv onzelf laten heropvoeden door de punaises.
We zijn allemaal volwassen in leeftijd (niet allemaal in gedrag), maar als we een beetje geduld hebben zal het ee nstuk veiliger worden op de wegen. Feit is dat er een hoop tikkende tijdbommen rondrijden zodra ze zich in het verkeer begeven.
laten we ook vooral niet vergeten dat het overgrote merendeel het wel goed en netjes doen :)

En ook dat een groot deel van de mensen die blunderen (doet iedereen weleens trouwens) het helemaal niet, of pas te laat, in de gaten heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan