Eerste zijspiegel..

Ik heb nog nooit een spiegel er af hoeven tikken, hoop dat dat ook lang niet nodig zal zijn. Mijn mening blijft onveranderd. Ik kan me goed voorstellen wanneer ik in een gelijke positie gedreven wordt dat ook ik schade aan de auto zal toebrengen.
Het zal dan wel gedeeltelijk onbewust zijn want er op azen zal ik nooit. Mochten er gevolgen zijn dan zie ik dat dan wel.

De rest mag zich achter dhr Baksteen scharen, jullie zullen waarschijnlijk nooit iets dergelijks doen. Net zoals jullie nooit zullen protesteren wanneer er een of ander onbenul jullie zijn wil oplegt. Fijn met de meute mee... :]




Mac sluit zijn computer nu af en kruipt onder z'n tafel :X :X :X























:+
 
150KM/u is maar 30 - 40 km per uur sneller dan dat de naar links uitwijkende koekblikker doet.
Ik kan DAGELIJKS (in mijn koekblik) zien of zij al dan niet in de spiegel gekeken hebben. HET DOET ER TOCH NIET TOE, schuiven doen ze toch!! En waarom zouden ze niet, er wordt toch nooit op gecontroleerd!!!

Wie zegt dat daar nooit op gecontroleerd word ??

En daarop verder bordurend...denk je echt dat er de instelling heerst dat waar niet op gecontroleerd word...dat "ze" dat dan maar massaal gaan doen ??
Omdat er toch niet op gecontroleerd word ??

Spek in het bekkie voor diegene die de snelheidscontrole's actief promoten :X :X
 
Hmm...kan een leuk discussie worden, vraag me af wat een rechter er van zou denken. ;)

Volgens mij is het vergelijkbaar met dronken de auto instappen, waarbij je niet bewust een ongeluk opzoekt, maar wel heel erg bewust het risico neemt. Hetzelfde geldt volgens mij voor kijken....je weet dat het moet, laat je het na neem je dus bewust een risico....

Duh....nu ga je ervan uit dat die automobilist doelbewust alleen vooruit heeft gekeken, nooit opzij of naar achter en als er een vrachtauto had gereden dan had hij dezelfde manouvre gemaakt ??

Er zit nogal verschil in dronken achter het stuur stappen ( te beginnen met "hoe" dronken ) en iemand over het hoofd zien en naar links gaan.

nog steeds ervanuit gaande dat niemand ziet dat er iemand aankomt en 'm er dan toch voor gooit.

Dat de automobilist beter had moeten kijken ben ik met je eens.
Maar als je een discussie over "bewust" wil gaan houden is jouw actie waarschijnlijk een stuk bewuster dan die van hem.
 
Enne...los van de hoofdbeweging, kun je aan het gedrag van de auto ook zien wat de bestuurder doet...kijken betekent immers een kleine aarzeling in je beweging opzij omdat je de info moet verwerken....

waarom reageerde je dan niet op wat je zag...

of beter gezegt...had je nu dus wel of niet aan het verkeersgedrag van de auto gezien of de bestuurder wel of niet gekeken had ??















Zien aan een auto of de bestuurder wel of niet gekeken heeft |( |(

Jij moet gedragswetenschapper worden _O- _O-
 
Ik heb nog nooit een spiegel er af hoeven tikken, hoop dat dat ook lang niet nodig zal zijn. Mijn mening blijft onveranderd. Ik kan me goed voorstellen wanneer ik in een gelijke positie gedreven wordt dat ook ik schade aan de auto zal toebrengen.
Het zal dan wel gedeeltelijk onbewust zijn want er op azen zal ik nooit. Mochten er gevolgen zijn dan zie ik dat dan wel.

De rest mag zich achter dhr Baksteen scharen, jullie zullen waarschijnlijk nooit iets dergelijks doen. Net zoals jullie nooit zullen protesteren wanneer er een of ander onbenul jullie zijn wil oplegt. Fijn met de meute mee... :]




Mac sluit zijn computer nu af en kruipt onder z'n tafel :X :X :X























:+

Bull.

Baksteen is best een recalcitrantje, maar niet op dit soort gebied ;)
Als ik dat wel zou zijn, zou ik hier ook wat meer "meelopen" met op dat moment geldende meningen.
Iig is er niemand die mij zijn wil oplegt.

"zoiets doen"...nee dat zal ik idd niet.

Ik zal wat meer relativeren en eigen en andermans handelen tegen elkaar afzetten.

In dit geval waarschijnlijk/hopelijk gecombineerd met een "ander" verkeersinzicht en anticiperingsvermogen.

Iig zal ik van niemand een spiegel eraf slaan om iets wat iemand niet bewust doet en, behalve wat adrenaline, verder geen enkel gevolg voor mij heeft.

Zowiezo neem ik niet het risico met die snelheid op zo'n smal overblijvend strookje asfalt ( als het breder was dan was dit topic nl helemaal bullshit) m'n hand van het stuur te halen.

Om er dan ook nog mee tegen een auto te kletsen, de kans op een stevige blessure op de koop toe nemend...??

En er dan ook nog een topic over te openen, op een in beginsel, nogal dapper protserige manier.

Nee, dat zou ik idd niet doen :N :N :N
 
Laatst bewerkt:
Bull.

Baksteen is best een recalcitrantje, maar niet op dit soort gebied ;)
Iig is er niemand die mij zijn wil oplegt.

"zoiets doen"...nee dat zal ik idd niet.

Ik zal wat meer relativeren en eigen en andermans handelen tegen elkaar afzetten.

In dit geval waarschijnlijk/hopelijk gecombineerd met een "ander" verkeersinzicht en anticiperingsvermogen.

Iig zal ik van niemand een spiegel eraf slaan om iets wat iemand niet bewust doet en, behalve wat adrenaline, verder geen enkel gevolg voor mij heeft.

Zowiezo neem ik niet het risico met die snelheid op zo'n smal overblijvend strookje asfalt ( als het breder was dan was dit topic nl helemaal bullshit) m'n hand van het stuur te halen.

Om er dan ook nog mee tegen een auto te kletsen, de kans op een stevige blessure op de koop toe nemend...??

En er dan ook nog een topic over te openen, op een in beginsel, nogal dapper protserige manier.

Nee, dat zou ik idd niet doen :N :N :N


Het zal er bij mij ook nooit van komen. Maar uitsluiten wil ik het ook niet. De motor is er enkel voor m'n plezier en ontspanning. En met een te groot snelheids verschil inhalen laat ik wel uit m'n kop vind ik veel te eng. Nee laat mij maar gewoon mijn gang gaan ik let wel op de door anderen gemaakte fouten en zal daar zo goed mogelijk op anticiperen. We blijven allemaal mensen die op de zelfde rijstrook moeten verblijven al dan niet geheel vrijwillig. Het is me ook al te vaak gebeurd dat op een gewone weg een automobilist toch gaat inhalen (tegenligger dus) terwijl ik daar ook nog rijdt. Ik heb al meerdere malen tussen 2 tegenliggers moeten door rijden en als daar geen ruimte was uit moeten wijken naar het laatste stukje asfalt aan de rechter kant van de weg, proberend uit de berm te blijven. Dan ben je blij dat je gewoon 80 rijdt en dat het goed gegaan is. Het doet je goed beseffen dat je gewoon niet gezien wordt, gewoon overdag op klaarlichte dag. Verblinding van de zon kan het niet geweest zijn want daar had ik last van en mijn licht had ik ook aan. :( Met het hart in de keel vervolg je je weg hopend dat je bescherm engel je kan bij houden.

Al dat soort dingen veranderen wel je beeld dat je hebt over automobilisten, meestal niet ten goede. :N
 
Het zal er bij mij ook nooit van komen. Maar uitsluiten wil ik het ook niet. De motor is er enkel voor m'n plezier en ontspanning. En met een te groot snelheids verschil inhalen laat ik wel uit m'n kop vind ik veel te eng. Nee laat mij maar gewoon mijn gang gaan ik let wel op de door anderen gemaakte fouten en zal daar zo goed mogelijk op anticiperen. We blijven allemaal mensen die op de zelfde rijstrook moeten verblijven al dan niet geheel vrijwillig. Het is me ook al te vaak gebeurd dat op een gewone weg een automobilist toch gaat inhalen (tegenligger dus) terwijl ik daar ook nog rijdt. Ik heb al meerdere malen tussen 2 tegenliggers moeten door rijden en als daar geen ruimte was uit moeten wijken naar het laatste stukje asfalt aan de rechter kant van de weg, proberend uit de berm te blijven. Dan ben je blij dat je gewoon 80 rijdt en dat het goed gegaan is. Het doet je goed beseffen dat je gewoon niet gezien wordt, gewoon overdag op klaarlichte dag. Verblinding van de zon kan het niet gewwest zijn want daar had ik last van en mijn licht had ik ook aan. :( Met het hart in de keel vervolg je je weg hopend dat je bescherm engel je kan bij houden.

Al dat soort dingen veranderen wel je beeld dat je hebt over automobilisten, meestal niet ten goede. :N

Ey...mocht jij alweer vanonder de tafel...?? 8-)








;)
 
Duh....nu ga je ervan uit dat die automobilist doelbewust alleen vooruit heeft gekeken, nooit opzij of naar achter en als er een vrachtauto had gereden dan had hij dezelfde manouvre gemaakt ??

:Y Zat immers een auto achter me die ook op de remmen moest...niet zo groot als een vrachtwagen misschien, maar groot genoeg voor de kloekbikker om er niet tegen aan te willen rijden... En nee, hij heeft niet doelbewust alleen vooruit gekeken, maar bewust het risico genomen door niet te kijken...is hetzelfde maar dan anders ;)

Er zit nogal verschil in dronken achter het stuur stappen ( te beginnen met "hoe" dronken ) en zonder te kijken van baan verwisselen.

Heb je post ff aangepast, maar ben het wel met je eens...alleen al omdat je dronkenschap de hele rit duurt en deze koekblikker hopelijk de rest van de rit wel opgelet heeft. Vergelijking betrof ook niet de zwaarte van 'het vergrijp', maar bewust vs onbewust :)

nog steeds ervanuit gaande dat niemand ziet dat er iemand aankomt en 'm er dan toch voor gooit.

Ook hier ben ik het mee eens, vandaar mijn conclusie dat hij dus niet gekeken zal hebben. :+

Dat de automobilist beter had moeten kijken ben ik met je eens.
Maar als je een discussie over "bewust" wil gaan houden is jouw reactie waarschijnlijk een stuk bewuster dan die van hem.

Opnieuw post ff aangepast. (On)bewuste actie vs (on)bewuste reactie....is appels en peren vergelijken. :X

Hm...lekker thuiskomen en vervolgens zien dat Baksteen een berg aan posts-om--te-beantwoorden heeft achtergelaten...thanks voor t huiswerk :P

Commentaar in de quote.... :+
 
Zien aan een auto of de bestuurder wel of niet gekeken heeft |( |(
:? , valt me een beetje tegen van je dit (of ik begrijp je even verkeerd). Vaak kun je aan het gedrag van de auto al zien of i een baantje op schuift + je kan toch in de zijspiegel zien of er iemand kijkt of niet? (mits deze er nog op zit natuurlijk :P )
 
waarom reageerde je dan niet op wat je zag...

of beter gezegt...had je nu dus wel of niet aan het verkeersgedrag van de auto gezien of de bestuurder wel of niet gekeken had ??


Ehm...had ik nog niet gezegd dat ik uitweek en via 't linkerstrookje er langs ging? Was volgens mij een reactie.... :?


Zien aan een auto of de bestuurder wel of niet gekeken heeft

Jij moet gedragswetenschapper worden _O- _O-


Is mij tijdens lessen al geleerd dat je aan een koekblik heel goed kan zien wat ie gaat doen...bijvoorbeeld, iemand op de rechterbaan die niet al te ver en net iets links van zn voorligger rijdt zal proberen in te halen bij de eerste kans die hij denkt te hebben. 9 van de 10 keer klopt ie...

Moet je maar 's op letten.... :Y
 
Hm...lekker thuiskomen en vervolgens zien dat Baksteen een berg aan posts-om--te-beantwoorden heeft achtergelaten...thanks voor t huiswerk :P

Commentaar in de quote.... :+

commentaar in de quote....en hoe moet ik daar nu op reageren ?? knippen/plekken enzo..??
:N :W

1 ding...zeker als er dus nog een auto achteraan komt brengt hij zichzelf ook nogal in gevaar als hij 'm er zomaar voorkwakt...dat sterkt mij er alleen maar in dat het een dom ongelukkige actie was en bepaald geen opzet.
Voor zelfmoord zijn betere methoden.
 
Jij neemt ook dat risico, vanaf het eerste moment dat je deelneemt aan het verkeer. Je verhoogt dat risico door harder te rijden als anderen van je verwachten, nog afgezien van de veranderingen in remafstand en voertuigspecifieke veranderingen. Met 120 is je motor stukken beter van z'n lijn te brengen bv.

Opnieuw mee eens, maar hier lijkt me de 'zwaarte'-vraag meer op z'n plaats...vergelijk het risico dat je neemt als je 150 rijdt op een compleet vrije linker baan en rechts slechts 1 auto en een vrachtauto in de verte, tegenover het risico van je auto blind naar links te gooien...

Wellicht heb je in zijn blinde hoek gezeten. Erg vervelend maar er is gelukkig niks gebeurt en iedereen heeft wel eens iemand in zijn dode hoek gehad die moest corrigeren om jouw foutje goed te maken. Ja, hij heeft niet goed uitgekeken. Uiteindelijk zal zijn schrik niet veel onder doen voor die van jou.

Ik hoop het :Y Dan kijkt hij volgende keer misschien wat beter uit z'n doppen...

Hij gooit 'm er echt niet gewoon zomaar voor.
 
:? , valt me een beetje tegen van je dit (of ik begrijp je even verkeerd). Vaak kun je aan het gedrag van de auto al zien of i een baantje op schuift + je kan toch in de zijspiegel zien of er iemand kijkt of niet? (mits deze er nog op zit natuurlijk :P )

Je begrijpt het verkeerd. ;)

In de spiegel zien of iemands zijn hoofd heeft bewogen, nl van "met de neus vooruitgericht" richting spiegel...dat kan je zien...je kan niet aan een auto zien of de bestuurder gezien heeft waar hij naar keek....al je al kan zien of hij keek... ;)

Dat je soms een ingezette manouvre kunt herkennen ben ik wel met je eens ;)
 
ik had hem aan mijn arm uit het raam getrokken _O- en achter mijn brommer aan over het zoab heen getrokken. Jongens, iedereen maakt fouten, het verkeers is om dat op te vangen anders had ik al een rugzak vol spiegels of helmen
:Y
 
Zo beter? :+
Bull.

Baksteen is best een recalcitrantje, maar niet op dit soort gebied ;)
Als ik dat wel zou zijn, zou ik hier ook wat meer "meelopen" met op dat moment geldende meningen.
Iig is er niemand die mij zijn wil oplegt.

"zoiets doen"...nee dat zal ik idd niet.

Ik zal wat meer relativeren en eigen en andermans handelen tegen elkaar afzetten.

In dit geval waarschijnlijk/hopelijk gecombineerd met een "ander" verkeersinzicht en anticiperingsvermogen.

Iig zal ik van niemand een spiegel eraf slaan om iets wat iemand niet bewust doet en, behalve wat adrenaline, verder geen enkel gevolg voor mij heeft.
Wat adrenaline? Zoiets pompt je anders aardig vol...en wat adrenaline op zo'n moment met je doet heeft de roodharige rijdster denk ik wel laten zien...je overlevingsinstinct zegt dan maar 1 ding: van je afbijten...juist omdat je je bewust bent van je kwetsbaarheid. Kleine keffertjes blaffen toch ook harder?
Zowiezo neem ik niet het risico met die snelheid op zo'n smal overblijvend strookje asfalt ( als het breder was dan was dit topic nl helemaal bullshit) m'n hand van het stuur te halen.

Om er dan ook nog mee tegen een auto te kletsen, de kans op een stevige blessure op de koop toe nemend...??
Weinigen zouden dat risico nemen...bewijst dat het een instinctieve reactie was...
En er dan ook nog een topic over te openen, op een in beginsel, nogal dapper protserige manier.
Dapper, protserig? :? :? :? Dan is het fout overgekomen, mijn excuses...was opgefokt en schreef dat van me af. Geef volgens mij ook in de eerste regel al aan dat het niet iets is om trots op te zijn...misschien dat die hulde aan m'n instructeur fout overkomt, maar 't was wel de eerste gedachte die ik had toen ik mn weg vervolgde...


Maar ff wat anders....voor iemand die zo vergevingsgezind is, heb je anders aardig wat moeite met mijn actie... :X
 
ach maak je druk!

Iedereen doet wel eens iets waar die achteraf van denkt "had ik beter niet kunnen doen"
Wees blij dat het goed is af gelopen en denk eraan als je nog eens een keer in zo'n situatie beland. ;)
 
Debielen, gefrustereerde eikelz, Zondagsrijders * zitten er helaas al genoeg op de weg, dat weten we nu wel (1000 topics vol over gel#ld).


Ongelukken komen nooit alleen (jaaaaahaaaaaaaa, met je muil tegen de vangrail wel)
, en zitten in de kleinste hoekjes.

Houdt toch de eer aan jezelf....speel geen eigen rechter.

Doe lekker dat vingertje
full

Maar sloop de boel niet.

En als je de boel dan toch gesloopt hebt, loop er niet me te posen
Bedenk eens hoe 't zou zijn als die koekblikker jouw spiegel eraf rukt als je langs komt rijden over die "motorstrook".

Je bent zelf ook geen Heilige O-) , verwacht dat ook niet van een ander.
Dit komt over als: wij zijn de goeien en al die andere zijn niet waardig om in onze schaduw te rijden.
Denk dat spiegelrukker eerst bij zichzelf moet gaat bedenken wie er hier nou de grote wegpiraat is ....




* doorhalen wat wel of niet van toepassing is
 
Wie zegt dat daar nooit op gecontroleerd word ??

En daarop verder bordurend...denk je echt dat er de instelling heerst dat waar niet op gecontroleerd word...dat "ze" dat dan maar massaal gaan doen ??
Omdat er toch niet op gecontroleerd word ??

Spek in het bekkie voor diegene die de snelheidscontrole's actief promoten :X :X
Baksteen, hoeveel keer worden er lasercontroles ingezet? En hoeveel keer wordt er bvb aan het begin van een invoegstrook een patrouille geplaatst die controleert of de voorrangsregels tijdens invoegen op de autosnelweg worden gevolgd? Er zijn jaarlijks miljoenen radarcontroles (alles tezamen) tov wat duizend? 10 duizend? kontroles op voorrang?

Ik heb het in een ander gelijkaardig topic al eens gevraagd aan de groep politiemensen die in dit forum meelezen. Hoeveel snelheidsovertredingen staan in jullie (niet dat van jouw) boeteboekje tov weigeren van voorrang?

Zelfs in één van de afleveringen van Blik-op-de-weg was er één of andere klojo die, net op het moment dat de politie in een patrouillewagen hem voorbijstak, zijn knipperlichten gebruikte en ONMIDDELLIJK naar links opschoof, en dan nog serieus van zijn neus begon te maken omdat de politie niet stopte. Hij had, toen hij werd tegengehouden, nog het lef om te zeggen "maar mijn knipperlichten werkten toch?" |( |( |( (dus ja die ene keer werd er gecontroleerd, maar in dezelfde aflevering werden wel 10-tallen snelheidsovertredingen gemeldt)
 
Laatst bewerkt:
hier ff een reactie van een motorrijder en koekblikrijder :)

ik rij veel met de motor(minimaal 20.000km), en af en toe met de auto(10.000km), en zoals met de auto kom je nog wel eens regelmatig in een file terecht.

ik probeer dan al zoveel mogelijk rekening te houden met een motorrijder die door de file heen komt rijden, maar als automobilist ben je tevens erg druk met andere verkeersdeelnemers.

net zoals vandaag bij een invoegstrook, automobilsten voegen in dus dar al druk mee bezig, komt er in een langzaamrijdende file (30km/h) ineens een motorrijder langs me heen rijden met min 60 op de teller, had hem ondanks dat ik veel spiegel niet aan zien komen.

dus ik vind dat motorrijders ook best rekening mee kunnen houden dat de automobilist ze misschien niet gezien heeft.

my 2 cents :)

in al die jaren dat ik motorrijd nog nooit spiegeltje tikkertje gedaan of wat dan ook, is nergens voor nodig, had jij als motorrijder maar beter moeten anticiperen.

en ja ik heb dankzij niet oplettende koekblikker al 2 keer de motor in de kreukels gehad, maar door rustig te blijven altijd de boel netjes kunnen regelen met de persoon.

ook een keer zelf schuldig geweest aan een ongeval met een koekblik en ook dan als je rustig blijft dan is de andere partij ook gauw afgekoeld, papieren invullen en de verzekering doet de rest :)
 
Laatst bewerkt:
Het zal er bij mij ook nooit van komen. Maar uitsluiten wil ik het ook niet. De motor is er enkel voor m'n plezier en ontspanning. En met een te groot snelheids verschil inhalen laat ik wel uit m'n kop vind ik veel te eng. Nee laat mij maar gewoon mijn gang gaan ik let wel op de door anderen gemaakte fouten en zal daar zo goed mogelijk op anticiperen.

-- knippie in lang verhaal --

Al dat soort dingen veranderen wel je beeld dat je hebt over automobilisten, meestal niet ten goede. :N

Ach... als de ruimte en mogelijkheden er zijn heb ik niet zo'n moeite met snel inhalen. Waar ik wel rekening mee hou is dat ik bij élke invoegstrook rekening hou met vreemde capriolen van medeweggebruikers (jawel, ook motorpiloten, want als er 1 categorie gebruikers is die patent hebben op snel van baan verwisselen :X ). Verder rij ik ook voor plezier en ontspaning, maar ook woon-werkverkeer. Zit dus vaak op de snelweg en zie heel wat gebeuren. En als je 1 ding leert van woon-werk verkeer is het dat veiligheid voor een groot deel in je eigen gedrag zit.

Ik hou van doorrijden, maar probeer zodanig te rijden (lees afstand houden) dat ik vreemde manoeuvres van anderen kan opvangen door eenvoudigweg mijn gas even los te laten. Lukt natuurlijk niet altijd, je altijd van die vogels die ineens vanachter die vrachtwagen naar links willen en zo, maar bij een fatsoenlijke snelheid valt ook daar nog best op te anticiperen.

:? , valt me een beetje tegen van je dit (of ik begrijp je even verkeerd). Vaak kun je aan het gedrag van de auto al zien of i een baantje op schuift + je kan toch in de zijspiegel zien of er iemand kijkt of niet? (mits deze er nog op zit natuurlijk :P )
Nee, dat kun je niet. Simpelweg omdat veel "ervaren" automobilisten hun hoofd niet meer zo draaien zoals ze dat ooit op rijles hebben geleerd. Bovendien bij het invoegen wordt er op de invoegstrook al gekeken. Dus als jij al die tijd dat die wagen op de invoegstrook zit (en jij op die linkerbaan) die bestuurder in de gaten houdt of ie wel kijkt, vrees ik dat je leven niet bijzonder lang zal zijn.

Zat immers een auto achter me die ook op de remmen moest...niet zo groot als een vrachtwagen misschien, maar groot genoeg voor de kloekbikker om er niet tegen aan te willen rijden... En nee, hij heeft niet doelbewust alleen vooruit gekeken, maar bewust het risico genomen door niet te kijken...is hetzelfde maar dan anders

Als ik met 150 rij (wat overigens maar hoogst zelden gebeurt, ik vind boetes van meer dan 30 km/u te hard iets te duur. Ik leg de lat bij 20 km boven max. snelheid) en zo'n knakker zit achter me te douwen dat ie er ook langs wil ,ga ik naar rechts en laat hem lekker even gaan. Geen enkele noodzaak voor om persé vóór die wagen te blijven rijden. Weet je ook meteen zeker dat het geen videowagen is.
Zo beter? :+Wat adrenaline? Zoiets pompt je anders aardig vol...en wat adrenaline op zo'n moment met je doet heeft de roodharige rijdster denk ik wel laten zien...je overlevingsinstinct zegt dan maar 1 ding: van je afbijten...juist omdat je je bewust bent van je kwetsbaarheid. Kleine keffertjes blaffen toch ook harder?Weinigen zouden dat risico nemen...bewijst dat het een instinctieve reactie was...

Adrenaline is onvermijdelijk, maar met een gezonde dosis zelfbeheersing hoeft dat echt niet tot zulke rare acties te leiden. Het verbaast me altijd weer dat er verhoudingsgewijs op MF zoveel mensen zijn met een air van "trap ik een spiegel eraf" of "sleur ik hem uit zijn autoraam" of dat soort kreten. In het openbare leven kom je zulke mensen ineens een stuk minder tegen. Maar ja... misschien zijn de dvooroordelen over motorijders dan toch correct en zíjn we gewoon een zootje ongeleide projectielen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan