Eerste zijspiegel..

Crestion

MF'er
11 jan 2006
164
0
Lelystad
...en niet dat dat iets is om trots op te zijn, de gefrustreerde koekblikker zal zich waarschijnlijk op de volgende motorrijder afreageren B| .

Ik rij op de A27, redelijk gangetje (+/- 150) op de linkerbaan, vlak voor een invoegstrook. Op die strook rijdt een auto, nog vaart makend dus zal zo'n 100 gereden hebben. Gooit die *&#^#( :X hem in 1 x op de linkerbaan omdat er 500 meter verderop een vrachtwagen rijdt. Remmen met die afstand en 50 km/u verschil in snelheid was geen optie (en al had ik wel kunnen remmen, met een auto vlak achter me wil ik t risico om geplet te worden niet lopen). Mijn reactie was om dan maar naar links uit te wijken (via de "motorinhaalstrook" zeg maar) en automatisch stak ik mijn arm uit en nam ik z'n zijspiegel mee. Vervolgens maar gas gegeven, want deze 'road rage' zou ik bij voorbaat verliezen...

De rest van de rit me afgevraagd of het geen overdreven reactie was. Ik reed natuurlijk wel te hard, maar de invoegstrook was meer dan lang genoeg om snelheid in te schatten. En als ik al in z'n dode hoek zat, had hij die auto achter me moeten zien. Bovendien schoot hij zo snel op de linkerbaan, dat ie nooit de tijd kan hebben gehad om te kijken, aangezien ook de auto achter me vol op de remmen moest. Zodra ik me bedacht dat die :X op een haartje na me zwaar letsel of erger had toe kunnen brengen met z'n vage actie, vond ik 't eigenlijk nog meevallen...

Overigens dank aan m'n rijinstructeur voor 't laten spelen met uitwijken op hogere snelheid tijdens de lessen :} :W
 
mja hij zal et verschil niet merken of ie nu zelf tegen *jou* "aanreed" en dat jij met de arm de spiegel meenam, je had alleen moeten stoppen op de eerst mogelijke plek en schadeformulier in moeten vullen met de beste man, dit is ook een aanrijding, alleen was het dan je stuur en bleef je wonder boven wonder rechtop
 
Wat ik nou toch bij Blik op de weg zag: een motorrijder die met 150 km/h een zijspiegel van de camerawagen rukte terwijl die aan het invoegen was :X
 
Zou gewoon morgen ff naar de huisarts of 1e hulp gaan vanwege ondragelijke pijnen aan je arm omdat je bent aangereden door automobilist ...die doorreed naar nadat je die aanreed.


Zo geregeld.
 
:^


Hij leert er wel niets van want het is en blijft een automobilist. Zodra die een nieuwe spiegel heeft is het voorval alweer vergeten.

Ik vind jouw reaktie niet over dreven. Als de auto achter jou al zo in de ankers moest dan weet je ook zelf wel wat voor jou de gevolgen waren geweest.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik m'n zijspiegel terug :(








:+

Jammer dat je niet gestopt bent. Waarschijnlijk heeft de automobilst niet opgelet en is hij ook geschrokken van het voorval. Dan had je een schadeformulier kunnen invullen en daarop kunnen aangeven dat jij bij je uitwijkmanouevre z'n spiegel hebt geraakt. Nu heb jij je schuldig gemaakt aan doorrijden na een ongeval.
 
Laatst bewerkt:
Zou gewoon morgen ff naar de huisarts of 1e hulp gaan vanwege ondragelijke pijnen aan je arm omdat je bent aangereden door automobilist ...die doorreed naar nadat je die aanreed.


Zo geregeld.

Heb je niets aan, bezorgt alleen een bult werk.

Die automobilist heeft ie geen kenteken van en word dus toch niet gevonden.
En als hij wel gevonden word...en een passagier bij zich had die als getuige kan optreden dan ben JIJ het haasje voor het doorrijden.

Niet eerst zelf een verkeersblunder begaan nl met 150 km een beginnersinschattingsfout maken, vervolgens een spiegel aframmen, dan zelfs besluiten maar ervandoor te gaan en ook nog kijken of je die ander ervoor op kan laten draaien... :N :N :N



Iedere motorrijder weet dat invoegstroken de meest gevaarlijke plekken zijn omdat daar constant rijstrookwisselingen plaatsvinden.
Ik vind het te makkelijk domweg achter de topicstarter aan te lopen als of hij een heldendaad heeft verricht.
Zelfs met het door hemzelf (dus eventueel eenzijdig belichte) verhaal vind ik in dit geval de motorrijder !!! degene die zich hier het meest asociaal heeft gedragen.

Ja, de automobilist maakt initieel de eerste fout waarmee alles in werking word gesteld, maar alles tegen elkaar afwegende... :N :N
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, lijkt mij een gevalletje verkeers inschatten van de TS.
Als je verkeer in ziet voegen en daarvoor ee nvrachtwagen ziet rijden kan je er vanuit gaan dat men haaks linksafslaat om die vrachtwagen in te gaan halen.
Hoe vaak gebeurd het niet dat je op de linker baan rijdt achter een kudde auto's om ee nvrachtwagen in te halen, achter je is het een paar 100 meter leeg en dat er toch perse iemand voor jouw wil komen rijden om die vrachtwagen maar in te halen.
Verder vind ik het een vreemde reactie als je van nature (reactie) je gas los laat om een spiegel dr af te trekken :? .

Dat je boos bent kan ik me voorstellen, dat je schrikt kan ik me nog meer voorstellen, dat je dr links voorbij schiet kan ik me ook nog voorstellen, maar dit zijn de gevolgen van een inschattingsfout die eerder is gemaakt.

Maargoed, je hebt er van geleerd neem ik aan dus stop ik met dat zwaaiende vingertje en dat beklemmende toontje :P
 
eens met baksteen en Ferrekau (en met die eerste ben ik het niet vaak eens).

Je moet gewoion WETEN als motorrijder dat je een aantal keer ov er het hoofd gezien gaat worden en/of je snelheid verkeerd ingeschat gaat worden (zoals hier duidelijk gebeurde). UIt zelfbehoud dien je dara gewoon rekening mee te houden en dat deed je niet. Je straft een ander (die fout zat) voor iets wat eigen ook een fout van jou is.


Als het moedwillig was gebeurd (en hoe zie je dat?) is het een heel ander verhaal.
 
Verder vind ik het een vreemde reactie als je van nature (reactie) je gas los laat om een spiegel dr af te trekken :? .



Dit was ook mijn eerste gedachte :?

Gelukkig hebben we dat niet allemaal ander reed half Nederland zonder spiegels nu rond..... :P


En voor de rest een echte beginners inschattingsfout, leer je van hoop ik. Zoniet lezen we je crashtopic ooit nog wel.
 
Ik reed natuurlijk wel te hard, maar de invoegstrook was meer dan lang genoeg om snelheid in te schatten

Je zou moeten weten, dat er vaak "doorgevoegd" wordt bij invoegstroken. Dus je maakt zelf een ook een best wel grote fout. En dan zo'n actie :N .

Valt me op trouwens op dat de mensen, die zelf best wel veel fouten maken altijd veel kritischer zijn tegen medeweggebruikers dan degene die wat kritischer naar hun eigen weggedrag kijken.

En eigen rechter spelen is gewoon dom. B|
 
Snap dat je behoorlijk pissig was door die actie van de automobilist :Y

Maar om nu die spiegel eraf te rammen? :? Hoop niet dat ie je kenteken heeft opgeschreven en naar de plisie is gestapt....
 
Heb je niets aan, bezorgt alleen een bult werk.

Die automobilist heeft ie geen kenteken van en word dus toch niet gevonden.
En als hij wel gevonden word...en een passagier bij zich had die als getuige kan optreden dan ben JIJ het haasje voor het doorrijden.

Niet eerst zelf een verkeersblunder begaan nl met 150 km een beginnersinschattingsfout maken, vervolgens een spiegel aframmen, dan zelfs besluiten maar ervandoor te gaan en ook nog kijken of je die ander ervoor op kan laten draaien... :N :N :N



Iedere motorrijder weet dat invoegstroken de meest gevaarlijke plekken zijn omdat daar constant rijstrookwisselingen plaatsvinden.
Ik vind het te makkelijk domweg achter de topicstarter aan te lopen als of hij een heldendaad heeft verricht.
Zelfs met het door hemzelf (dus eventueel eenzijdig belichte) verhaal vind ik in dit geval de motorrijder !!! degene die zich hier het meest asociaal heeft gedragen.

Ja, de automobilist maakt initieel de eerste fout waarmee alles in werking word gesteld, maar alles tegen elkaar afwegende... :N :N
Iedere bestuurder maakt wel eens een fout!! Zo ook deze automobilist!
Zo heb je vast wel eens ingehaald op een moment dat het eigenlijk NET wel kon, maar eigenlijk ook weer net NIET!

Soms is het in het verkeer een kwestie van vergeven en vergeten.
En tuurlijk wordt je na sommige acties niet blij, maar ja, dat houd het rijden ook weer spannend!
 
Je eerste zijspiegel. Zorg dat het daarbij blijft. Of was je van plan een serie-sloper te worden? B|
 
Rij je zelf ook weleens in een auto? Moet je voorstellen wat die (ongetwijfeld grote/en amateuristische) EIKEL daar beleeft ... Voegt in, kijkt zoals de gemiddelde nederlandse automobilist (=niet of nauwelijks), voegt zo snel als'ie kan naar zijn/haar "thuis-baan" en HUP daar glist er iets langs'm met een noodgang EN een knal (spiegel) ... Tuurlijk had't voor jou HEEL VEEL erger kunnen aflopen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat er geen alternatieven waren (al had je 200 gereden). Vol remmen gaat toch evengoed nog vrij hard hoor, daar sta je nog van te kijken. En als je dan nog geheel links had gehouden, had je achterligger ten alle tijde NAAST ipv TEGEN je gekomen.
Moraal van dit verhaal is simpel; rij niet zo hard/je kan ALTIJD beter vooruit kijken/ oefen's wat beter met remmen ipv alleen met uitwijken en probeer te begrijpen waarom iemand zo (ongelofelijk en typisch nederlands) STOM kan zijn.
Tip; stop na afloop ff voor een peukie of een bakkie, en wees blij dat je dat nog kan.
Succes, en mak an makker!
 
*O* gefeliciteerd met je eerste zijspiegel *O*

Mijn eerste zijspiegel was een jaar of 5 geleden voor een stoplicht in Eindhoven(Noord-Brabantlaan)
Lange rij voor het stoplicht, dus ik kruip tussendoor via het midden, ik zag al iemand gefrustreerd kijken naar wat ik aan het doen was, dus opletten geblazen.
Ben ik bijna bij die auto, geeft ie een ruk aan zijn stuur en gas, zodat ik bijna er tegen aan reed(ik reed al rustig)
Een auto links van me had het ook gezien en stopte zodat ik ervan kon profiteren om geheel uit te wijken naar links, maar ondertussen toch even een trap met mijn werkschoenen tegen zijn spiegel heb gegeven })

En nee, hij wilde niet van rijstrook veranderen, maar mij duidelijk de weg blokkeren B|


Neemt niet weg dat ik het een beetje een gevaarlijke actie vind om dit op de snelweg te doen :Y
 
<moraalridder modus aan>
Eigenlijk zou je dus kunnen zeggen dat je, als je ipv dat "redelijke gangetje" ( :r ) je gewoon aan de maximumsnelheid had gehouden, je

a) meer tijd gehad had om te reageren en
b) Waarschijnlijk niet op dat moment op die plaats was geweest maar een stukkie terug en
c) De koekblikker je snelheid wellicht wat realistischer had ingeschat?

B|

<moraalriddermodus uit>
 
je had ook iets beter kunnen anticiperen..

als ik een auto achter een vrachtwagen zie rijden ga ik er eigenlijk al vanuit dat hij elk moment kan gaan inhalen.
 
Ik ben het met de meeste eens dat je dit had kunnen inschatten.. echter vind ik het geen vrijbrief voor elke lompe automobilist die dit soort acties uithaalt(80% van de automobilisten dus).

Ik maak zulk soort situaties ook wel dagelijks mee, alleen ben ik er dan wel op berekend.. Meestal rijd ik na een welgemeende opgestoken middelvinger weer door.. Ik heb ook nog nooit een spiegel oid afgetrapt.

Het is in mijn ogen ook niet helemaal gepast om een (Verkeers)overtreding te 'bestraffen' met een misdrijf (vernieling).
 
Ik ben het met de meeste eens dat je dit had kunnen inschatten.. echter vind ik het geen vrijbrief voor elke lompe automobilist die dit soort acties uithaalt(80% van de automobilisten dus).

Zo krijg je fijn die negatieve gedachtes met dit soort kroegpraat percentages.

Echt geen 80% van de automobilisten doet dit soort acties. Ik denk bijvoorbeeld, dat er heel weinig vrouwen dit soort acties uithalen en weet je hoeveel procent er daar van zijn ;)
 
iemand wel een geprobeerd een zijspiegel van een auto te trekken? iemand dat wel eens met 150 km/h met 1 hand geprobeerd?.........
 
Terug
Bovenaan Onderaan