effe voorstellen en probleem wegleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mauricekim

MF'er
16 dec 2005
52
0
bergen
Hallo allemaal.
Ik ben maurice en rij een r1 2004, heb een pas een week en nu al vermogens problemen.
Ipv 165-170 pk aan het achterwiel heb ik maar 150 pk gemeten op de vermoegensbank.
Na enige navraag blijkt de motor uit zweden te komen en 110 kw te hebben ipv 125.
Wie weet hiet iets meer van en kan mij helpen.

Bijlage: r1 2004.jpg
 
Het is volgens mij niet de bedoeling dat je in elk fora een topic plaatst over hetzelfde probleem :z
 
puber ook weer, zeg, jij heb toch overal verstand van leg jij het even uit. _O-









L :+ L

Zwitserland is streng met de emissie eisen.
Dus, waarschijnlijk is de chip wat anders dan de
normale R1's hebben. Of, hij is op de inlaatrubbers geknepen,
misschien op de CDI :?

Ik weet het niet, maar alle fietsen uit Zwitserland hebben minder
vermogen. Denk dat het vrij simpel op te lossen is. (door de dealer)


Nu tevreden B|


















:P
 
Zwitserland is streng met de emissie eisen.
Dus, waarschijnlijk is de chip wat anders dan de
normale R1's hebben. Of, hij is op de inlaatrubbers geknepen,
misschien op de CDI :?

Ik weet het niet, maar alle fietsen uit Zwitserland hebben minder
vermogen. Denk dat het vrij simpel op te lossen is. (door de dealer)


Nu tevreden B|




















:P

Ja, leuke verklaring, maar dit trage hok komt uit zweden O-)
 
de fabriek is altijd optimistisch bij opgave van Pk's he, en als het dan ook nog eens aan het achterwiel is gemeten verlies je nog eens een zooitje. maar ik weet niet of dat zo'n groot verschil maakt.

mijn oude zx6r zou 111 pk aan de krukas meoten hebben volgens kawa, en ik kwam op 95 awpk's.
 
Ja, als hij 150Pk aan het wiel heeft...
Dan is er niks aan de hand.

Maar, zwitserse fietsen hebben minder vermogen.
 
Een Zweedse motor?

Man man man, dat meen je niet!!!!

Je bent genaaid man!!! Waar heb je dat ding gekocht???

Weg doen dat ding nu het nog kan!!!
 
ook de zwitserse fietsen die uit Zweden komen?

Ik denk dat die Zwitserse fietsen dan naar Zweden geexporteerd worden om daar teruggetuned te worden, want hier in Zug (= Central Schweiz) verkopen ze gewoon R1's en ZX10r's ed. met vol vermogen hoor :P . Heb je ook wel nodig om de berg op te komen O-)
 
Er ligt wel een Yamaha V8 in die Volvo SUV.


Maar zal dan ook wel teruggetuned zijn...
 
Even serieus, vroeger noemden wij die fietsen "zweetfietsen".


Al die gasten die een motor uit Zweden hebben gekocht en dat niet wisten zaten hem na constatering te knijpen. Want die Zweden hebben allerlei dure truukjes uitgehaald om het vermogen te knijpen.

Als je dat weer moet laten herstellen heb je een nieuwe CDI nodig en een ander brandstofsysteem.


Geen dollen.
 
Even serieus, vroeger noemden wij die fietsen "zweetfietsen".


Al die gasten die een motor uit Zweden hebben gekocht en dat niet wisten zaten hem na constatering te knijpen. Want die Zweden hebben allerlei dure truukjes uitgehaald om het vermogen te knijpen.

Als je dat weer moet laten herstellen heb je een nieuwe CDI nodig en een ander brandstofsysteem.


Geen dollen.

Dit verhaal klopt. Ik zou terug gaan naar je levenrancier en eisen dat hij deze motor afstelt conform de Nederlandse RDW specs, zoals jouw type motor hier gehomologeerd is. Anders kan je zelfs een probleem krijgen bij een verkeerscontrole. Je kenteken is dan namelijk niet in overeenstemming met je voertuigspecficaties. Sanctiebedragen gaan overigens per 01-01-2006 fors omhoog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan