Effect nieuwe koppelingsplaten

Berrez

MF'er
7 feb 2009
216
0
Nijmegen
Enige tijd heb ik bij Houkes in Nijmegen de koppelingsplaten en tussenschijven laten vervangen van een YZF 750R. Dat gebeurde bij een km-stand van rond de 58.000 kilometer.

Na een voorzichtige rit richting Autobahn, daar te zijn aangekomen motor warm gedraaid op de parkeerplaats van de Bundespolizei, en vervolgens het ruime betondek gekozen.

Nondeju...ik weet niet wat ze daar precies bij Houkes hebben uitgespookt, maar de ervaring die ik had was verre van verwacht. Waar dat ding voorheen na elke versnelling even een secondetje nodig had om weer op stoom te komen, ging het, na het vernieuwen van heel het pakket, de motor als de brandweer er vandoor. En niks geen secondetje er meer tussen. Na elke versnelling bleef de motor gaan en gaan. Zelfs het voorwieltje ging even van de grond bij het schakelen van de eerste naar de tweede versnelling. Dat terwijl m'n bovenlichaam zover mogelijk achter de kuip was verstopt.

Zo op de Autobahn rijden was eigenlijk wel uniek. Het komt niet vaak voor dat je door kan gaan. Er is altijd wel een medeweggebruiker aanwezig die je tot inkeer brengt.

Wat een paar nieuwe platen en schijven niet teweeg kunnen brengen!
 
Enige tijd heb ik bij Houkes in Nijmegen de koppelingsplaten en tussenschijven laten vervangen van een YZF 750R. Dat gebeurde bij een km-stand van rond de 58.000 kilometer.

Na een voorzichtige rit richting Autobahn, daar te zijn aangekomen motor warm gedraaid op de parkeerplaats van de Bundespolizei, en vervolgens het ruime betondek gekozen.

Nondeju...ik weet niet wat ze daar precies bij Houkes hebben uitgespookt, maar de ervaring die ik had was verre van verwacht. Waar dat ding voorheen na elke versnelling even een secondetje nodig had om weer op stoom te komen, ging het, na het vernieuwen van heel het pakket, de motor als de brandweer er vandoor. En niks geen secondetje er meer tussen. Na elke versnelling bleef de motor gaan en gaan. Zelfs het voorwieltje ging even van de grond bij het schakelen van de eerste naar de tweede versnelling. Dat terwijl m'n bovenlichaam zover mogelijk achter de kuip was verstopt.

Zo op de Autobahn rijden was eigenlijk wel uniek. Het komt niet vaak voor dat je door kan gaan. Er is altijd wel een medeweggebruiker aanwezig die je tot inkeer brengt.

Wat een paar nieuwe platen en schijven niet teweeg kunnen brengen!
Ze hebben de koppelingsplaten vervangen en nu rijdt je motor zoals hij hoort te rijden.. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan