Effetjes voorstellen!

FZX750

Rookie
3 feb 2008
20
0
Hallo en goeiedaggies beste MF users. Ik heb me net aangemeld hier en dan hoort het er een beetje bij dat je je netjes voorstelt hè! M'n username is simpel vernoemd naar de bike waar ik m'n kont op parkeer: Een Yamaha FZX750 dus. Heerlijke fiets, ik rij 'm al jaren, en alhoewel hij al best wel oud is (bouwjaar 1989 en bijna 90.000 op de teller) heeft 'ie me nog nooit in de steek gelaten. Staat wegens gebrek aan ruimte altijd buiten (gelukkig wel onder een afdak), zomer en winter maar als ik 'm nodig heb dan start 'ie binnen twee seconden.

Het is dus een echte onvervalste pekelfiets, qua uiterlijk ziet 'ie er niet uit maar daar hecht ik ook helemaal geen waarde aan, mijn motor hoeft alleen maar betrouwbaar te rijden, meer is niet nodig. Zelf ben ik 40 jaar oud en een enthousiaste zelfsleutelaar, dat moet ook wel want de motorzaken hier in de Achterhoek steken bij voorkeur geen vinger uit naar zo'n pekelfiets, die klagen steen en been dat het altijd maar perfect moet rijden en dat terwijl het niks mag kosten! Wat dus niet waar is want als mijn machientje onderhoud nodig heeft dan krijgt 'ie dat. Okay, er breekt wel eens een boutje af maar daar hebben ze de Helicoils voor uitgevonden!

Verder heb ik wel een rijbewijs voor een koekblik maar daar maak ik eigenlijk nooit gebruik van, zolang ik op de motor kan rijden doe ik dat en zal ik dus nooit een auto aanschaffen. 't Is wel eens gebeurd dat ik een auto nodig had om een zooitje onderdelen ergens bij een particulier te scoren maar die leen ik dan wel, net zo makkelijk.

Verder ben ik gek op fietsen in de meest brede zin van het woord: Naast de motorfiets heb ik ook een normale bukfiets en (ben gek van een beetje snelheid) naast deze twee fietsen rij ik ook een ligfiets, lekker laag en plat, ik heb wel eens op de provinciale weg een auto ingehaald, zij het wel langzaam. Je had die man eens moeten zien kijken....

Ik hoop dat ik een hoop lol ga beleven aan dit forum, en misschien kan ik in de toekomst ook nog wel eens een steentje bijdragen. Groetjes van de FZX Pilot en tot ziens!
 
Welkom op het Motor-Forum!

Mijn eerste motor was ook een FZX750.
Ik heb er 3 jaar (113.00KM) naar alle tevredenheid mee gereden.
 
:W FZX :)
full
Mooi verhaal :}

full


Als je je icoon wilt resizen, ff hier vragen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat vind ik nou nog eens leuk: Pas één dag lid hier en meteen al een paar warme reacties!

En: Sloopkogel heeft de fiets waar ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaren van droom, prachtig! Het grote broertje van de mijne, ik zag 'm van het weekend ook in Utrecht staan, prachtig gespoten, wat een ultraübervettewredekick-ass megafiets is dat toch! Als ik toch eens een hele berg geld had.........

Dan had ik een groot probleem want ik zou met zo'n megakanon waarschijnlijk niet eens achter m'n huisje kunnen komen. En de bike de hele dag aan de straat laten staan doe ik toch liever niet, ze kunnen 'm alleen maar van de sokken rijden! Maar zolang als dat mijn fietsje me niet in de steek laat hou ik 'm, en als die over een jaartje een totale revisie nodig heeft dan doe ik die, want ik vind 'm veel te lekker om weg te doen, Yamahahaha kan dat waarschijnlijk wel beamen. PK's zat, snelheid zat (in ieder geval meer dan ik aandurf) en superbetrouwbaar.

Ik ga 'm voor deze zomer nog een uitgebreide opknapbeurt geven, binnenkort ga ik een andere voorvork met wiel bij de sloperij scoren, want de vork die erin zit is veel te slap en bovendien ook totaal verrot, zo lek als een mandje. Ook komt er een nieuwe draadboom in, die ga ik met een mooi schema wat ik hier in een boek heb staan zelf maken. En een nieuw dashboard, die heb ik op de motorbeurs in Utrecht gehaald.

Dus als ik wat te vragen heb dan zullen jullie me zeer zeker hier tegen gaan komen. Verder ben ik een echte kletsmajoor, ik ben gek op m'n computers en ook lid van een paar andere fora die verder niets met motorfietsen te maken hebben, en zodoende ben ik gek op uitgebreide verhaaltjes. En een goede verstandhouding met mede-forummers is toch belangrijk want we zitten hier voor elkaar, en daarom neem ik rustig effe de tijd om me goed voor te stellen, spreekt vanzelf.

Dus de vriendelijkste motorgroetjes van de FZX Pilot allemaal en tot ziens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan