EHBO ,,, wie durft of doet ???

Hebzelf een militaire paramedische opleiding gehad (3maand opleiding+1maand stage op spoed)

prive nog gelukkig niet veel aan gehad
tijdens dienst enkele ongevallen en enkele zwaargewonden onder handen gehad
 
Ik ben zeker dat (in België) de PLICHT om iemand tehelpen in nood geld. Zal in Nederland zo ook wel zijn hoop ik. Diploma of geen diploma.. PLEASE probeer me te redden als'k pijnlijk aan't doodgaan ben.. als'k vredig aan't inslapen ben.. LAAT ME DAN SLAPEN GVD!!!
Dat is artikel 214 van het swb schuldig verzuim
even kleine noot: een ziekenwagen bellen is OOK helpen
Ik heb een vrij uitgebreide medische opleiding gehad, heb laatst voor mij een zwaar ongeval zien gebeuren. Een meisje zat geklems in haar wagen, er waren geen zware bloedingen ed dus ben ik er mooi afgebleven tot de ambu er was.
Heb btw altijd een trauma kit in de wagen, als je super materiaal wil ipv je verbandkistje
www.galls.com
 
Op dinsdag 19 maart 2002 11:08 schreef Sigma het volgende:Heb btw altijd een trauma kit in de wagen, als je super materiaal wil ipv je verbandkistje
www.galls.com

Bedankt,, die link is super !!, dat is geen prulspul !!!
 
Bedankt,, die link is super !!, dat is geen prulspul !!!
Het is professioneel materiaal dat ook door ziekenwagens en spoedgevallen gekocht worden.
Voor in mijn eigen auto heb ik een gewone traumazak (ik dacht een 220us dollar) in de wagens op het werk hebben wij 2 volledige koffers (voor in totaal zo'n 2000 us dollar per stuk)
gelukkig betaald de firma :P
 
kan er geen foto van vinden, heb een 100 tal fotos die tijdens mijn stage genomen zijn maar hij zit er blijkbaar niet bij
Kan wel enkele voorbeelden geven wat er gebeurd als je een ongevalletje met je motor doet aan 30km/u met een setje sandalen


http://www.motor-forum.nl/forum/misc.php?file=1804

ff linkje van gemaakt, is vrij confronterend en niet voor gevoelige zielen
maar kijk hier eens naar telkens als je met slippers of sportschoenen ed gaat rijden
 
Ziet er weer gezond uit zo'n voetje. Heb je die foto zelf gemaakt?
Ben niet nieuwsgierig, wil alleen weten of ik misschien met een ex-vakgenoot te maken heb.
[edit]
Ik lees nu pas in je andere reacties dat dat niet het geval is. ( :z )
[edit]
 
Laatst bewerkt:
Zijn niet zelfgemaakt was er wel bij als Ambulacier/verpleger tijdens mijn stage
En vakgenoot?? tell me more
Ben een tijdje in opleiding als medisch fotograaf :) geweest. Fotograferen op de poli, voor, tijdens en na operaties, op pathologie, op de snijzaal etc. Erg leuk werk alleen helaas bijna geen baan in te vinden in Nederland. Is me dus ook niet gelukt vandaar het woord ex-vakgenoot.
 
Maar als je het niet helpen aanvoerdt als schrik reactie kunnen ze je bij mijn weten niets maken.
wel natuurlijk goed onderbouwen....
 
met zo'n foto's zouden ze een campagne moeten beginnen voor de jeugd
reed laatst een meisje achter mijn auto zonder helm en en een rokje aan, 2 mtr achter me.
ze weten niet wat er met ze (kan) gebeuren al ze een ongeluk krijgen.
je hoort alleen maar dat het wel betaald wordt omdat ze bijna altijd goed zitten.
 
Maar als je het niet helpen aanvoerdt als schrik reactie kunnen ze je bij mijn weten niets maken.
wel natuurlijk goed onderbouwen....
Als je de kennis niet hebt om te helpen moet je dat niet doen noch jezelf in gevaar brengen

zoals ik reeds schreef: hulpdiensten bellen is OOK helpen
 
Werk in het ziekenhuis en i.h.a. kijken ze mij vreemd aan als ik vertel dat ik motor rij omdat ik dan toch moet weten wat voor een ongelukken je ermee kan krijgen.
Maar goed, ik zie natuurlijk alleen de verongelukten de rest rijdt vrolijk en vooral veilig verder.
Ik rijd met deze kennis echter wel extra defensief (lees: niet perse langzamer) :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan