EHE en zij(n)spannen; deel 2

Ik zat idd te denken om m in t midden door te zagen en dan een cm of 5 tussen de risers bij in te lassen
 
Als het een 22mm stuur is (eigenlijk maakt de maat niet uit...) zal ik het ook nog wel aandurven om het onder de grepen te lassen.

Gewoon stukje hydrauliek pijp pakken dan:-)
 
Oh, ik durf dat ook prima aan hoor. Maar ik denk juist dat t mooier is als de staande delen wat verder uit elkaar komen te staan. Niet de handvatdelen langer maken.

Maar ik kijk t eerst nog even aan denk ik.
 
Beetje extra licht toegevoegd met twee kleine LED spots
IMG_20181025_1630188.jpg
 
Hoe zit dat nou met zulke extra lampen?
Mag je hier gewoon mee rijden?

Ik zie het vaker momenteel.
En zijn hier nog regels aan verbonden?
 
Dit zijn verstralers, die mag je alleen aan hebben als groot licht.

Anders verblinden ze best wel irritant heb ik al gemerkt...🙊
Zelfs als je ze heel sterk naar beneden laat schijnen
IMG_20181027_1718517.jpg
 
IMG_20191227_1732154.jpg


hier mocht ook wel weer eens wat gemeld worden anders is het net of er helemaal niks gebeurt in Vasse...

4 jaar terug heb ik hier een schommel ingebouwd en ooit moest er nog een zijspan aan vast komen en dat gebeurt dus nu....
Hij staat hier alweer best een aantal weken en vandaag heb ik het subframe afgekregen
 
IMG_20191227_1738214.jpg


ik heb geprobeerd om het een beetje eenvoudig en subtiel te houden
 
IMG_20191207_2325536.jpg


het watsonian frame heb ik eerst ontdaan van alle bevestigingspunten die er aan zaten,
 
IMG_20191225_1121594.jpg


om daarna met een extra buis onderlangs de bevestingspunten allemaal in 1 lijn te kunnen krijgen
 
IMG_20191225_1122581.jpg


ik heb geen afstelbare schoorstangen gebruikt, vooral met autobanden en een schommel kan die prima exact rechtop staan, dus waarom dan instelbaar maken...
 
volgende stap is het bakwiel.
swingarm moet ik nog maken en daar komt een 3StateS naaf aan vast met een 16" autovelg van een Seat
 
Het is inderdaad een mooi subtiel subframe geworden. Maar ga je aan achter-boven nog iets overdwars doen? En hoe ga je het toespoor doen? Ook vast of met een draaiend wiel zoals EML?
 
IMG_20200104_2146305.jpg


swingarm voor het bakwiel is in de maak; gaan stiekem weer heel veel uurtjes in zitten ook al probeer je het eens simpel en recht toe recht aan te houden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan