EHE en zij(n)spannen; deel 2

IMG_20200803_1610474.jpg


De handvaten komen helaas wel 6 cm lager uit nu, maar ik zit nog steeds heerlijk rechtop en waarschijnlijk blijven mijn handen nu ook mog net iets beter droog in de regen...
 
IMG_20200803_1616033.jpg


Een nog lagere heb ik er voor t passen ook wel even opgehad, maar vind de hogere beter in t geheel passen
 
IMG_20200803_1616162.jpg


En hoe hoger t stuur, hoe rechterop ik zit en hoe minder last ik krijg van turbulentie om de helm.

Het is nu eenmaal een zwaar en groot familie schip.
De 3S ducati krijgt straks wel weer een andere insteek, dus zowel Hevu als sidecarracing kunnen rustig doorgaan met ademhalen
 
Ik vond dat Z-stuur echt wijs staan op die combinatie. Lekker schoppen tegen de standaard lead Goldwing rijders.
 
Ik was na een paar jaar gewoon weer eens toe aan een kleine aanpassing en hoewel ik me nog wel meer dingen had kunnen bedenken, kwam dir stuur idee toevallig op mijn pad.

Ik vind het Z concept nog steeds wel mooi, maar hier aan de smalle kant.

De huidige is misschien wat aan de lage kant, maar nu ik weet hoe makkelijk je een bestaand stuur bij kan buigen.... Wie weet...
 
Ik heb 2 meter gaspijp klaar liggen voor mijn stuur. Daar hou ik vast wel een stukje van over.
Een stuur mag MAXIMAAL 1 mtr. breed zijn, met wat bochten kom je uit op ca. 1,2 mtr.. Dus blijft over volgens mijn rekenwonder 0,8 mtr. Kun je zeker nog een mooi dragstuurtje van maken. En als de nood hoog is ligt hier ook nog wel een paar mtr.:o
 
big oaks? had je niet een beetje schaduw kunnen vinden voor je kroost?
 
IMG_20200822_1730453.jpg
Bekijk bijlage 1455397

maar hij zit in elkaar; de lagerbehuizingen moeten nog wel nagekotterd worden en ben nu heel diep aan het nadenken hoe ik m vast maak aan het spanframe

Dat nadenken heeft deze keer best lang geduurd...
En ben ook een paar keer overnieuw begonnen, maar in de afgelopen vakantie heb ik toch een doorbraak in mijn "designersblock" weten te realiseren

Gelijktijdig ook aardig wat extra stijfheid in t watsonian frame gestopt.
Vandaag de remklauw nog een plek geven op het bakwiel en dan is dit project voor mijn deel ook eindelijk klaar, want al met al heeft t veel te lang geduurd...

Waar de meesten in corona tijd tijdens de lockdown niet wisten waar ze met hun extra tijd heen moesten werd bij mij de beschikbare tijd alleen maar minder....
 
Terug
Bovenaan Onderaan