EHE en zij(n)spannen; deel 2

IMG_20200824_2228338.jpg


Als ik niet naar t BOT had gemoeten had hij wat mij betreft dit weekend kunnen beginnen...
Wat mij betreft staat die er klaar voor... Jammer genoeg dat de motor zelf nog niet rijdbaar is... Ben zelf ook wel heel benieuwd hoe dit nu gaat rijden met die brede banden...

Heb hem ook wel dringend verzocht om niet zelf het eerste testritje te doen maar mij er even bij te halen
 
Bekijk bijlage 1537314

Als ik niet naar t BOT had gemoeten had hij wat mij betreft dit weekend kunnen beginnen...
Wat mij betreft staat die er klaar voor... Jammer genoeg dat de motor zelf nog niet rijdbaar is... Ben zelf ook wel heel benieuwd hoe dit nu gaat rijden met die brede banden...

Heb hem ook wel dringend verzocht om niet zelf het eerste testritje te doen maar mij er even bij te halen

Hoe breed ligt er onder de bak?
 
de voorband is echter ook een 175, die kon wel eens vrij spoorgevoelig overkomen....

maar het geheel staat wel ruig zo
 
Dat ziet er zeer degelijk uit. Ik vind zo'n watso altijd een beetje suffe bak maar met een dik wiel en wat lager gelegd ziet het er ineens heel anders uit.
 
ik was zelf ook verrast toen die er eenmaal naast stond...
 
Ik ben al een hele tijd mijn hooft aan het breken over een gelijkaardig systeem maar dan met een schoorstang in plaats van die sleufgaten .
Zat er ook over na te denken om er merktekens op te zetten , zo zou ik hem vorig kunnen verstellen als ik eens lange stukken snelweg moet doen ( bv om naar het BOT te gaan)
Maar mijn plannen lopen altijd vast als ik erover nadenk hoe de veer kan meedraaien .
Bij u zit er toch ook een punt dat vast zit, of zie ik iets over het hoofd ?
Grtz Fox
 
Ik ben al een hele tijd mijn hooft aan het breken over een gelijkaardig systeem maar dan met een schoorstang in plaats van die sleufgaten .
Zat er ook over na te denken om er merktekens op te zetten , zo zou ik hem vorig kunnen verstellen als ik eens lange stukken snelweg moet doen ( bv om naar het BOT te gaan)
Maar mijn plannen lopen altijd vast als ik erover nadenk hoe de veer kan meedraaien .
Bij u zit er toch ook een punt dat vast zit, of zie ik iets over het hoofd ?
Grtz Fox

Nee, dat klopt.
In de praktijk verstel ik t nooit meer.
De veer zit helemaal rechtop bij 15 mm toespoor. Dat is eigenlijk altijd wel goed. Maar als je echt wil dan is die nog wel een beetje te verstellen. Een cm meer toespoor vind je niet heel sterk terug bij de schokbreker en dat vangen die rubbers in de ogen dan wel op was mijn gedachte
 
de voorband is echter ook een 175, die kon wel eens vrij spoorgevoelig overkomen....

maar het geheel staat wel ruig zo

Ik heb 185 rondom (kan ook 195 zijn) en ik heb niet echt last van spoorgevoeligheid.
Het is maar wat je gewend bent denk ik. En wanneer je tevreden bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Hoi.

Ik heb een oud model EML Tour, daar staat het hele zijspanwiel met schokbreker en swingarm op een plaat.
Op het zijspan frame zit ook een plaat, waar die andere plaat met sleufgaten op gebout zit.

6 bouten lossen, zijspan wiel verstellen en die 6 bouten weer vast trekken.

Groeten, Paul.
 
20200912_122723.jpg

Van de week "even" een sissybar in elkaar geknutseld.

Wil over twee weken met Mees, Pim en Puk naar t NVZ weekend op Texel en vind een steuntje in de rug wat veiliger idee voor Mees. Plus nu kan ik nog wat bagage aan de achterkant er tegen aan knopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan