EHE en zij(n)spannen; deel 2

voor op gesteld, ik heb totaal geen verstand van spuiten of schilderen :N
je begint met zwart, heel veeeeel zwart, daar zie je bijna niets meer van terug :)
ik zou denken dat je met wit begint, want daar blijf je het meest van zien, dan blauw, oranje grijs zwart. dat zou mijn logica zijn.
maar zo zal het wel niet werken denk ik.
mooie kleuren :t
 
Das toeval. Daar hebben we wel over gehad, maar gaande weg het proces heb ik zelf de kleuren aangepast, want ja, niet iedereen bij 3States heeft een gelukkige hand bij kleurzoeken. En toen werd het blauw toch weer Gulf blauw, zag ik gisteren ook O-) O-).
Plan was eerst om het blauw van de wielen te gaan gebruiken.
Moooooooi!😍
 
voor op gesteld, ik heb totaal geen verstand van spuiten of schilderen :N
je begint met zwart, heel veeeeel zwart, daar zie je bijna niets meer van terug :)
ik zou denken dat je met wit begint, want daar blijf je het meest van zien, dan blauw, oranje grijs zwart. dat zou mijn logica zijn.
maar zo zal het wel niet werken denk ik.
mooie kleuren :t
Ik ben met zwart begonnen, want dan heb je minder werk met afplakken. Als je namelijk eerst alle kleuren spuit, en dan nog de zwarte biezen moet afplakken, moet je eerst biezen plakken met fineline tape om de lijn en de breedte van de bies te bepalen. En vervolgens moet je die bies aan twee kanten afplakken, en dan de fineliner weer weghalen. Heel veel afplakken voor maar heel weinig zwart. Dan kun je sneller heel veel zwart spuiten, en dan biezen afplakken. Later zet ik dan de kleur er tegen aan. Verder voordeel is dat je dan ook de lijnen makkelijker kun bepalen, doordat je een egale ondergrond hebt.
En bij deze oranje kleur is het noodzakelijk dat je een egaal witte ondergrond hebt, want dit oranje dekt voor geen meter.
 

Bijlagen

  • 56580af3-9022-41f7-a05a-15ecbff7a9c2.jpg
    56580af3-9022-41f7-a05a-15ecbff7a9c2.jpg
    147,2 KB · Weergaven: 12
  • b0aa1806-4dfa-4387-bdd7-cde97e8ce329.jpg
    b0aa1806-4dfa-4387-bdd7-cde97e8ce329.jpg
    171,9 KB · Weergaven: 10
hij heeft toch niet zomaar gouden vleugels gekregen van meneer Honda?
 
Ik ben toevallig Erwin zijn topic eens van vooraf aan het lezen en zit nu aan pagina 81(van deel 1)
Daarin is bewezen dat niet alleen en gl kan fladderen zonder Redbull maar ook de bestuurder O-)

@EHE Daar heb je wel geluk gehad .
Mooi topic trouwens
Grtz Fox
daar ben je wel even zoet mee dan Fox.... ;)


en zonder een beetje geluk af en toe vaart niemand wel...
 
Sjiek!! Wel veel poetswerk om het wit te houden na stevig remmen.
Een beetje smoezelig goed gebruikt wit smoelt denk ik altijd nog beter dan dat keiharde blauwe...

Maar ik ben op zich best wel redelijk trouw in t bijhouden van mijn motoren hoor.

Ik poets me niet helemaal suf, maar geregeld even een sopje er over heen doe ik echt wel.
Komt ook wel doordat ik ze al jaren niet meer voor continue woon werk verkeer gebruik.
En dat zal nog wel minder worden de komende tijd want ik woon straks echt op fietsafstand van mijn werk (8km)
Mijn rol is ook wat aan t veranderen waardoor ik niet meer wekelijks in Eindhoven hoef te zijn.

En ons huis is trouwens onder voorbehoud van blabla al verkocht van de week, dus het hele proces begint nu echt te rollen.
30 april moet mijn schuur hier leeg zijn...
 
Een beetje smoezelig goed gebruikt wit smoelt denk ik altijd nog beter dan dat keiharde blauwe...

Maar ik ben op zich best wel redelijk trouw in t bijhouden van mijn motoren hoor.

Ik poets me niet helemaal suf, maar geregeld even een sopje er over heen doe ik echt wel.
Komt ook wel doordat ik ze al jaren niet meer voor continue woon werk verkeer gebruik.
En dat zal nog wel minder worden de komende tijd want ik woon straks echt op fietsafstand van mijn werk (8km)
Mijn rol is ook wat aan t veranderen waardoor ik niet meer wekelijks in Eindhoven hoef te zijn.

En ons huis is trouwens onder voorbehoud van blabla al verkocht van de week, dus het hele proces begint nu echt te rollen.
30 april moet mijn schuur hier leeg zijn...
Die schuur is zo leeg joh even een garage sale organiseren met een BBQ natuurlijk op de gewenste 1,5 meter afstand van elkaar willen we jou wel van het 1 en ander afhelpen O-);)
 
Mijn eigen schuur is idd een pens werk, maar dat is nog wel.te overzien.
Ik moet nu eerst de zooi van wijlen mijn schoonvader opruimen...
IMG_20210109_1451070.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan