EHE en zij(n)spannen; deel 2

IMG_20210914_1734281.jpg



Dat wiel stond toch niet echt meer in de juiste richting...
 
IMG_20210915_2029389.jpg


Arm eronder weg gehaald en toen bleek die toch wel een beetje uit t lood te staan
 
IMG_20210916_2105400.jpg


Afgelast, met extra verstevigingshoekje, likje verf erop en dan kan die er morgenmiddag weer onder en dan snel tent en kinders inladen en op naar zelhem voor t NVZ najaarsweekend.

Leuk zo'n weekendje weg, maar ik kom toch best vaak met extra werk weer terug...
 

Bijlagen

  • IMG_20210916_2105400.jpg
    IMG_20210916_2105400.jpg
    200,6 KB · Weergaven: 5
Ja, ook dat zelfs al.
Denk dat de ontluchting van t reservoir dicht zat of zo, want na de controle van t vloeistof niveau had ik opeens wel weer remdruk toen ik t mechanisme ging checken...
 
Wil je t echt weten Guzzi Fox?

Ik sleep me al maanden voort omdat ik denk dat ik geen keuze heb.
Ik moet wel door want stilstand is keihard achteruit gaan en ben nog lang niet bij.

Zo'n weekend als t BOT heb ik me met enige twijfel toch gegund, maar dat betekend wel stilstand in de verbouwing. Nee, erger nog, als je na een weekje wat anders doen (want de koppakking moest immers nog eerst vervangen worden) is t ToDo lijstje zomaar weer een stuk langer geworden.
Ik kwam maandag niet alleen met een kromme en niet remmende motor thuis, maar kreeg ook gelijk de melding van schoonmoeder dat de CV van haar woningdeel in storing was gevlogen vanwege te weinig druk.

Oké, dat was niet hoe het precies werd uitgelegd, maar wel de verkorte versie ;)

Met bijvullen bleef t kraantje even haperen waardoor de druk tot iets boven de 2,5 bar schoot en toen hoorde ik een doffe klap in de kruipruimte en heel veel stromend water... Toen was t lek wel makkelijk gevonden...

IMG_20210914_1649245.jpg


Ivm het stalen buizen CV systeem dat vrij veel watervolume heeft zit er een tweede expansie vat in de vochtige kruipruimte, die gaan roesten van uit de buitenkant, balg lek geschuurd wat een klein lekje veroorzaakte en toen de druk opliep klapte die spectaculair uit elkaar.

Was geen mega klus gelukkig, maar komt er wel weer even bij tussendoor en zo blijven we nog wel even bezig vrees ik...
 
En nu vanmorgen weer een nieuw stress puntje. Het internet werkt niet meer.
2 dagen terug een nwe box gekregen ivm overstap naar glasvezel, maar was me niet bewust dat t oude nu al stop gezet zou worden (ja, dat is mijn eigen dommigheid) , dus ergens tussendoor moeten we dat ook nog weer even fixen vanmorgen.

Nu maar hopen dat t echt plug en play is...
 
En natuurlijk is dat geen plug en play, want er zit helemaal geen glasvezelbox in de toegestuurde doos...
De normale DSL lijn is blijkbaar al echt afgesloten door de KPN, dus nu werkt er echt niks meer...
Hiephiep hoera....
 
De dingen die in en om het huis kapot gaan dat herken ik wel. Dat gebeurd hier (bij een oud huis) ook weleens.
Hier hebben ze gisteren de glasvezel gelegd tot binnen. Ik ga ook maar eens kijken of wij al een abonnement hebben afgesloten. Anders zit ik dadelijk ook in dezelfde situatie.
 
Bekijk bijlage 1676249

het was zondagochtend in Luxemburg best mistig in de lagere stukken en dat gaf prachtige uitzichten in de hogere regionen, dan keek je over de mist die in het dal hing heen.

ik was wel blij met mijn Handvatverwarming gisteren en vandaag. die heeft best veel aan gestaan.
@Guzzi Fox : jij vroeg naar wat beter is verwarmde handvaten of handschoenen. de handschoenen heb ik geen ervaring mee zoals gezegd, maar een groot voordeel van de HVV is toch wel dat je die altijd bij je hebt en dus zoals gisteren en vandaag in de mist met zomerhandschoenen toch kan voorkomen dat je ijskoude vingers krijgt.
Ik vind HVV toch echt wel zo ontzettend comfortabel, niet normaal. De warmte in je handvaten lijkt ook wel een soort van heel je lichaam te "voeden" met warmte. Alleen als het nog niet koud genoeg is, of ik zet hem te hard aan dan wordt ik daar gewoon helemaal naar van, dat is echt niet fijn.

In het verleden met een verre winterrit wel eens bijna verongelukt (recht door gereden op een snelwegafslag) door de kou, dat was niet echt plezierig
 
Ja, een huis verbouwen blijft een megaklus .
Wat ben ik blij dat het bij ons af is zou het echt niet zien zitten om op nieuw te beginnen .
Toen we ons huis kochten 15 jaar geleden heb ik de eerste 3 maanden dag en nacht eraan gewerkt om zo snel mogelijk erin te kunnen zodat we van de huishuur verlost waren . Op het moment dat we erin gingen wonen was het nog lang niet af .
Maar werd de zondag terug een rustdag .
Ik herken uw situatie volledig, wat moet gebeuren moet gebeuren ...
 
En natuurlijk is dat geen plug en play, want er zit helemaal geen glasvezelbox in de toegestuurde doos...
De normale DSL lijn is blijkbaar al echt afgesloten door de KPN, dus nu werkt er echt niks meer...
Hiephiep hoera....
Wordt een steeds beter verhaal...

Maar mijnheer, de KPN kan helemaal geen glasvezel leveren op uw adres... Dat is nog niet vrijgegeven...
Maar hoe hebben jullie dan toch zo'n abonnement aan ons verkocht?
Nou, niet dus...

Maar dat is niet t ergste.
Spul alsnog op de DSL aan gesloten en uiteraard werkt t niet.
Alles langs gelopen... Niks fout gedaan. Monteur inplannen, maandagochtend tussen 10-12...

Prettig weekend en succes ermee...
 
Wil je t echt weten Guzzi Fox?

Ik sleep me al maanden voort omdat ik denk dat ik geen keuze heb.
Ik moet wel door want stilstand is keihard achteruit gaan en ben nog lang niet bij.

Zo'n weekend als t BOT heb ik me met enige twijfel toch gegund, maar dat betekend wel stilstand in de verbouwing. Nee, erger nog, als je na een weekje wat anders doen (want de koppakking moest immers nog eerst vervangen worden) is t ToDo lijstje zomaar weer een stuk langer geworden.
Ik kwam maandag niet alleen met een kromme en niet remmende motor thuis, maar kreeg ook gelijk de melding van schoonmoeder dat de CV van haar woningdeel in storing was gevlogen vanwege te weinig druk.

Oké, dat was niet hoe het precies werd uitgelegd, maar wel de verkorte versie ;)

Met bijvullen bleef t kraantje even haperen waardoor de druk tot iets boven de 2,5 bar schoot en toen hoorde ik een doffe klap in de kruipruimte en heel veel stromend water... Toen was t lek wel makkelijk gevonden...

Bekijk bijlage 1677470

Ivm het stalen buizen CV systeem dat vrij veel watervolume heeft zit er een tweede expansie vat in de vochtige kruipruimte, die gaan roesten van uit de buitenkant, balg lek geschuurd wat een klein lekje veroorzaakte en toen de druk opliep klapte die spectaculair uit elkaar.

Was geen mega klus gelukkig, maar komt er wel weer even bij tussendoor en zo blijven we nog wel even bezig vrees ik...
Dit herken ik allemaal wel een beetje, ik ben ondertussen driekwart jaar aan het sjouwen in en rond het huis en het lijstje is nog lang niet helemaal af gevinkt.. (momenteel als een gek de buitenklussen aan het doen die echt nog voor de winter moeten gebeuren, nu het nog goed weer is).

Dit maakt dat je helemaal niet zo zit te wachten op "afleiding".
Meestal heb ik in mijn hoofd wat de klus 's avonds gaat worden en als de omstandigheden dan ineens veranderen en je die klus niet kan doen, dan moet ik mij daar af en toe wel even "overheen zetten".
Van de week wilde ik mijn strandfiets weer rijklaar maken (binnenkort een strandtocht) en toen stond er twee avonden achter elkaar visite op de stoep, was heel gezellig maar de planning loopt dan weer in de soep..

Ben nu wel zo ver dat ik mijzelf op zondag wat meer vrije tijd gun en alleen klusjes doe die geen herrie maken, dus bijvoorbeeld de nieuwe ramen schilderen.
 
Wordt een steeds beter verhaal...

Maar mijnheer, de KPN kan helemaal geen glasvezel leveren op uw adres... Dat is nog niet vrijgegeven...
Maar hoe hebben jullie dan toch zo'n abonnement aan ons verkocht?
Nou, niet dus...

Maar dat is niet t ergste.
Spul alsnog op de DSL aan gesloten en uiteraard werkt t niet.
Alles langs gelopen... Niks fout gedaan. Monteur inplannen, maandagochtend tussen 10-12...

Prettig weekend en succes ermee...
KPN doet het 't gewoon...
 
Heel herkenbaar.
Denk je net klaar te zijn met het 1, komen er 2 andere klussen bij.
Bij mij verdwijnen er ineens een heleboel zaterdagen omdat ik het huis van m'n schoonvader moet leeghalen. En als dat huis nou om de hoek gestaan had was dat niet zo'n probleem maar het is 230km enkele reis.
Dat betekend dus heel simpel dat mijn badkamer nog steeds niet klaar is met kerst en dat mijn K1100 project gewoon helemaal stil ligt.
 
Wordt een steeds beter verhaal...

Maar mijnheer, de KPN kan helemaal geen glasvezel leveren op uw adres... Dat is nog niet vrijgegeven...
Maar hoe hebben jullie dan toch zo'n abonnement aan ons verkocht?
Nou, niet dus...

Maar dat is niet t ergste.
Spul alsnog op de DSL aan gesloten en uiteraard werkt t niet.
Alles langs gelopen... Niks fout gedaan. Monteur inplannen, maandagochtend tussen 10-12...

Prettig weekend en succes ermee...
Hier in Zeeland zijn ze ook druk glasvezel aan het leggen, de netbeheerder is niet KPN. Toch krijg ik nu allemaal post van KPN dat ik snel moet zijn met beslissing en iets afsluiten. En ik heb al 15 jaar niks meer bij hun... Blijkbaar willen ze heel graag weer klanten hebben.
 
Hier in Zeeland zijn ze ook druk glasvezel aan het leggen, de netbeheerder is niet KPN. Toch krijg ik nu allemaal post van KPN dat ik snel moet zijn met beslissing en iets afsluiten. En ik heb al 15 jaar niks meer bij hun... Blijkbaar willen ze heel graag weer klanten hebben.
Ze schermen ook vooral heel hard met "overstappen is helemaal gratis !!!!"
Dat je wel gelijk een duurder abbonement verplicht bent af te sluiten daar moet je dan even wat dieper voor graven....
 
Heel herkenbaar.
Denk je net klaar te zijn met het 1, komen er 2 andere klussen bij.
Bij mij verdwijnen er ineens een heleboel zaterdagen omdat ik het huis van m'n schoonvader moet leeghalen. En als dat huis nou om de hoek gestaan had was dat niet zo'n probleem maar het is 230km enkele reis.
Dat betekend dus heel simpel dat mijn badkamer nog steeds niet klaar is met kerst en dat mijn K1100 project gewoon helemaal stil ligt.
Als ik je een tip mag geven: besteed 1 zaterdag aan uitzoeken van de spullen die jij of je vrouw of de familie whatever echt wilt bewaren, en laat de rest door zo’n commerciële boedelopkoper regelen. Dan tik je 1500-2000 euro af misschien, maar heb je wel al je zaterdagen nog, en een hoop minder rommel in huis ‘waar je misschien nog wel een keer wat mee gaat doen’. Die zooi mis je echt niet meer na 3 maanden, die zaterdagen met je kinderen en familie (of je badkamer) krijg je nooit meer terug. Been there, done that, en teveel verkeerde voorbeelden gezien in mijn nabije omgeving.

@EHE, ik ken je niet persoonlijk dus ga mogelijk te ver, maar als ik toch in de tip geef hoek zit en even persoonlijk mag worden: jouw werkmethode klinkt als een perfect recept voor een burn-out over een paar weken. En dan niet dat gezeik met de KPN maar constant alles zelf moeten doen en nauwelijks vrije tijd hebben, en je schuldig voelen als je een weekendje weg gaat. Dit in combinatie met te weinig slapen en een gezin en een day job duwt je vanzelf een keer over de rand. Ook dat heb ik van dichtbij meegemaakt en geloof me, dat wil je echt niet.

Ik zou zeggen, organiseer een BOT in je achtertuin met overdag klussen voor al die handige Harries hier 😉. Zonder dollen, de oplossing kan ik je niet geven maar pas aub goed op jezelf, je lijkt me een geschikte gozer en zulke mensen moet je heel houden, eikels zijn er al genoeg.
 
je hebt helemaal gelijk hoor Ralfie en wat de rest zegt ook, maar ik kan ook wel heel erg slecht stil zitten, dus dat helpt ook niet echt mee.

maar zie het gevaar zelf ook zeker wel en de mensen om me heen ook wel, dus ben ook wel ernstig op zoek naar iets meer balans, maar kijk vooral uit naar het moment dat ik het iets beter onder controle heb allemaal zodat je ook even een adempauze kan gaan nemen en dat punt komt ook echt wel steeds dichterbij hoor, het moet idd alleen niet net een week te laat komen, dus daarom gun ik me dit weekend al weer wat fysieke rust en ga lekker met de kids kamperen op het NVZ weekend; om daar dan volgende week weer de rotte vruchten van te kunnen plukken 🙈
 
Terug
Bovenaan Onderaan