EHE en zij(n)spannen; deel 2

netjes, had zelf de buitenste oren tot onderaan de swing gemaakt, pak je het onderste liggende gedeelte van de swing ook mee, ook omdat de binnenste er alleen maar op staat. wordt een bruut geheel.
 
Daar heb ik gisteravond zelf.ook al bij staan kijken.
Misschien dat ik t alsnog wel ga door trekken naar onderen inderdaad
 
Dat lijkt heel verstandig.
Anders komt je horizontale las midden op de koker, waar hij makkelijker door krimpspanning kan vervormen.

Hou er ook rekening mee dat je met deze swingarm nu een wiel voor je uit duwt, in plaats van het wiel achter je aan te slepen, toen het nog een achterbrug was.
Mogelijk vraagt deze omgekeerde belasting van de kokers om extra versteviging tussen voorwiel-as en swingarm-as.



Daar heb ik gisteravond zelf.ook al bij staan kijken.
Misschien dat ik t alsnog wel ga door trekken naar onderen inderdaad
 
Dat lijkt heel verstandig.
Anders komt je horizontale las midden op de koker, waar hij makkelijker door krimpspanning kan vervormen.

Hou er ook rekening mee dat je met deze swingarm nu een wiel voor je uit duwt, in plaats van het wiel achter je aan te slepen, toen het nog een achterbrug was.
Mogelijk vraagt deze omgekeerde belasting van de kokers om extra versteviging tussen voorwiel-as en swingarm-as.

Dit begrijp ik even niet. Als achterbrug zijnde moest het ding duwen, en nu wordt ie geduwd. Of kwam deze brug uit een voorwiel aandrijver?
 
Ik weet niet waar jullie allemaal opeens zo bang voor zijn, maar die kokers zijn niet van papier mache gemaakt hoor.
Aan de binnenkant en aan de achterkant zitten al heel wat extra laagjes verstevigings plaatwerk.
Op de plek van de binnenste lippen zit die op 2 a 3 lagen en ik las die zowel binnen als buitenkant af. Dus die scheurt er niet zomaar af.
Die buitenste strippen maak ik nog even opnieuw zodat die idd zowel de bovenkant als onderkant vd koker gaat vasthouden.
 
Meer als zat toch,
denk dat sommige mensen zouden schrikken hoe hun eigen swingarm er aan toe is,
ben hier ook met een voorvorkje bezig en op het eerste gezicht ziet alles er strak uit,
maar vanmiddag toch maar wat gevulc.lagerbussen besteld
 
Het is natuurlijk wel nog steeds zo, dat een voorwiel ophanging een heel ander leven lijdt als een achterwiel ophanging! :)
 
Laatst bewerkt:
ik denk zelfs nog wel voor de kerst :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan