EHE en zij(n)spannen; deel 2

Prima uiteraard!
Maar moeten we wel even handig plannen, want mijn weekenden zitten bomvol met verbouw en verhuis plannen tot de deadline van 30 april, want dan moeten we uiterlijk ons huis uit zijn en voor die tijd moet dit idyllische schuurtje omgetoverd zijn tot tijdelijke woonruimte.
Ben nu al twee weekenden bezig om t leeg te ruimen en ben ongeveer op de helft...
Nwe kozijnen vorige week al besteld, vloeren, muren en plafonds moeten nog gedaan, er komt nog een badkamer en keuken in en boven op zolder wil ik minimaal al geïsoleerd, extra vloer en mijn lift erin bouwen zodat ik die vooraf bedachte zeecontainer voor mijn eigen zolder voorraad toch niet nodig ga hebben.

Het zou moeten kunnen, maar dan moet ik geen zaterdagmiddagen gezellig gaan zitten kletsen en ouwehoeren... 🤭


Bekijk bijlage 1587718
Sow, dat wordt aan de bak..... succes.

Ik ben ook elk vrij uurtje in ons nieuwe huis aan het pompen. En nu moet ik van Mark ook nog elke avond uiterlijk 21:00 uur thuis zijn.....
 

Bijlagen

  • woonk4.JPG
    woonk4.JPG
    159,7 KB · Weergaven: 12
ja, die avondklok is voor dit soort klussen niet echt optimaal...
en dat terwijl klussen in je huis nu niet echt een besmettingsgevaar oplevert qua corona...
moet zeggen dat ik er door de week toch niet aan toe kom, want het is al een hele prestatie om werk, thuis onderwijs en het huishouden te combineren.
ik moet het nog even van de weekenden hebben; en als ik dan van 's morgens vroeg tot 20:30 heb gebuffeld is het ook wel even prima al zou ik soms wel graag nog even een paar uur door willen halen.

als we straks wat verder op in het proces zitten en het gaat knijpen qua tijd en de avondklok is nog steeds niet weg, dan kruip ik daar wel ergens in een hoekje voor wat slaap.

ik neem me nu al een paar weken voor om door de week dan maar een avond te gaan spenderen om het zijspan verder af te bouwen, maar veel verder dan het witten van de houten vloerdelen ben ik vorige week nog niet gekomen


WhatsApp Image 2021-01-22 at 07.08.23.jpeg
 
Matrasje zou idd ook een optie zijn. Aan de andere kant is het ook nodig af en toe wat rust te pakken.

Ik zou het ook nog wel durven avonturen na 21:00 uur naar huis te gaan, maar daar raken de meiden van in de stress:+
 
Matrasje zou idd ook een optie zijn. Aan de andere kant is het ook nodig af en toe wat rust te pakken.

Ik zou het ook nog wel durven avonturen na 21:00 uur naar huis te gaan, maar daar raken de meiden van in de stress:+
Beetje om en om doen en zelf balans pakken? Elke derde dag tot middernacht doorpakken en na pitten voor ontbijt weer naar huis. Andere twee keer lekker om half acht naar huis om lekker met de meiden voor de tv te hangen. ;)
 
Ehhh, ik weet niet hoor. Maar als ik zoiets doe, dan heb ik niet veel slaap nodig. Rust reinheid en regelmaat. Gewoon om 23.00 stoppen. Douchen, slapen tot 6.00 uur. Eten werken, eten en om 18.30 weer voor jezelf. Tot het klaar is. Daarna kun je slapen Een week of 10 hou ik dat wel vol.
Wil je er wonen, of wil je dat niet😇🤗😆
 
Ehhh, ik weet niet hoor. Maar als ik zoiets doe, dan heb ik niet veel slaap nodig. Rust reinheid en regelmaat. Gewoon om 23.00 stoppen. Douchen, slapen tot 6.00 uur. Eten werken, eten en om 18.30 weer voor jezelf. Tot het klaar is. Daarna kun je slapen Een week of 10 hou ik dat wel vol.
Wil je er wonen, of wil je dat niet😇🤗😆
Ja kan, ik ben maar een kantoorpikkie hé die wat loopt te hobby-en....
Ik houd dat niet (meer) vol helaas, vorige week wilde ik mijn nest uit en ging ineens de slaapkamer 14.400 graden door de rondte.:X
 
Beetje om en om doen en zelf balans pakken? Elke derde dag tot middernacht doorpakken en na pitten voor ontbijt weer naar huis. Andere twee keer lekker om half acht naar huis om lekker met de meiden voor de tv te hangen. ;)
Ik pak 1 avond in de week en dan blijf ik thuis.
Meestal kijk ik even naar het rooster van vrouwlief, als zij een late dienst heeft dan wordt dat mijn vrije avond.

Ik had afgelopen vrijdagmiddag een vrije middag genomen omdat mijn broer nog eea kwam sjouwen. Dat was wel erg goed bevallen, dus effe kijken of ik dat de komende weken kan blijven doen. Kan de komende tijd toch nergens naar toe als vakantie oid.
 
Ehhh, ik weet niet hoor. Maar als ik zoiets doe, dan heb ik niet veel slaap nodig. Rust reinheid en regelmaat. Gewoon om 23.00 stoppen. Douchen, slapen tot 6.00 uur. Eten werken, eten en om 18.30 weer voor jezelf. Tot het klaar is. Daarna kun je slapen Een week of 10 hou ik dat wel vol.
Wil je er wonen, of wil je dat niet😇🤗😆
Zo heb ik het ook gedaan toen we ons huidige huis kochten. Ik heb toen twee maanden lang gekampeerd in 1 slaapkamer en alle overige kamers van het huis verbouwd terwijl de rest van het gezin in het oude huis woonde. Die kwamen in het weekend kijken hoe ver ik was.
Hele dagen doordouwen, dan kun je goed meters maken.
 
Zo heb ik het ook gedaan toen we ons huidige huis kochten. Ik heb toen twee maanden lang gekampeerd in 1 slaapkamer en alle overige kamers van het huis verbouwd terwijl de rest van het gezin in het oude huis woonde. Die kwamen in het weekend kijken hoe ver ik was.
Hele dagen doordouwen, dan kun je goed meters maken.
Wij kregen vlak voor de kerstvakantie de sleutel. In die kerstvakantie is er echt ontzettend veel gedaan.
 
Zo heb ik het ook gedaan toen we ons huidige huis kochten. Ik heb toen twee maanden lang gekampeerd in 1 slaapkamer en alle overige kamers van het huis verbouwd terwijl de rest van het gezin in het oude huis woonde. Die kwamen in het weekend kijken hoe ver ik was.
Hele dagen doordouwen, dan kun je goed meters maken.
Als er belangstellenden komen kijken prima. Werkkleding wel gewenst.... _O- :+
 
Als er belangstellenden komen kijken prima. Werkkleding wel gewenst.... _O- :+
Mensen die komen helpen vind ik sowieso vaak een beetje dubbel. Als er een paar man rond lopen die wel helpen maar telkens met vragen komen, doe je zelf geen ene reet meer...
 
IMG_20210228_1739328.jpg


Nou ja... Opbouwen was nog iets te voorbarig geroepen, van de week toch maar besloten om de vloer er even helemaal uit t hakken dit weekend, zodat er een nwe van onderen geïsoleerde van vloerverwarming voorziene vloer in de plaats kan komen van de koud op het zand liggende en hier en daar veel te dunne oude vloer.

De basis moet natuurlijk wel goed zijn ;)
 
IMG_20210423_1736493.jpg



Ondertussen wordt er hard gewerkt aan onze woonschuur en slapen we er sinds vorig weekend al enigszins geïmproviseerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan