EHE en zij(n)spannen; deel 2

Je hebt het netjes voor elkaar!
Heerlijk die ruimte om je kinderen om de deur te laten rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Thanks!

Al is die term netjes nogal relatief.

Onze oudste (een "prinsesje" van bijna 16) denkt daar namelijk heel anders over.. die vind voornamelijk dat we nogal in een primitief oud krot wonen...
Die ziet de voordelen nog niet en kan met haar prinsessenbril nog niet zo goed door alle zooi heen kijken, maar dat komt vast nog wel goed uiteindelijk
 
Met het oog op Genemuiden as zaterdag net de deken er maar eens afgehaald na een voor mijn doen erg lange winterslaap van 5 maanden...

Sleutel op contact, LPG inspuiten, starten en na een paar omwentelingen liep die gelijk mooi rond.
Blijft toch een mooi systeem dat LPG in vergelijking tot oude versleten carburateurs die na een paar maand stilstaan altijd gesputter geven icm de waardeloze benzine van tegenwoordig


 
dat zeggen ze idd

alleen in de leasebak gaat hier E10, alle andere voertuigen draaien op 98 of op diesel
 
Ik heb in mijn tweede tank pure Aspen 4 zitten. Rij ik laatste km naar huis op en lange stilstand start ie dan ook vlot.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Ik neem me dat al een paar jaar voor om ze voor winter met een volle tank Aspen weg te zetten, maar dat komt er nooit van...

wat dat betreft werkt rijden op LPG voor mij nog steeds het beste; dan hoef ik nergens over na te denken
 
zo, deze even omhoog halen met een hele speciale Wing ;-)

1690057124414.png
 
Het ziet er wel super fancy uit zo!

Staat ook nog op mijn todo lijstje om een setje modernere carburateurs passend te maken op een GL.
Heb al een setje van een blade klaar liggen om ooit eens te gaan splitsen voor dat doel, maar wanneer ik daar ooit aan toe ga komen?...

Voorlopig ben ik al bij als alles een beetje blijft rijden, want dat is lang niet altijd vanzelfsprekend.
Zelfs niet met LPG hebben we onlangs nog mogen ervaren.

Maar nu met een andere verdamper uit de voorraad erop rijdt die weer als een zonnetje.

Gek genoeg heeft die nooit lekker willen starten sinds ik deze combinatie op LPG heb gezet.
Terwijl de exact zelfde setup het altijd geweldig deed op de vorige 2 motorblokken.

Ik heb het nooit gesnapt, want enige dat ik anders had gedaan was de verdamper veel dichter bij de inlaat zetten. Zou toch alleen maar beter moeten zijn was altijd mijn gedachte.

Onlangs in Sauerland ( en de FB lezers hebben dat wel meegekregen) gaf die er de brui aan doordat de LPG toevoer niet meer gedoseerd werd, maar constant door bleef blazen

Heb toen de verdamper vervangen en sindsdien start die opeens wel veel vlotter. Zowel koud na een dag stilstaan. Maar eenmaal gelopen op een dag is t weer als vanouds dat die bij de 1e of 2e krukas slag gelijk aanslaat.

Pas onlangs bedacht ik me opeens dat de oroge verdamper het altijd goed had gedaan en dat ik dacht dat dit 1 van de weinige onderdelen was die het ongeval on 2015 had overleefd..

Blijkbaar dus toch niet...
20230616_143059.jpg
 
20230623_205030.jpg


Momenteel loopt die dus weer echt super en was ik er een paar weken terug nog wel mee op pad met 2 van de Kids naar een NVZ weekend.
 
Ziet er goed uit de uitbreiding van de schuur. Ik moet het voorlopig nog doen met een garage van 7,5 bij 3,5. Volgend jaar ga ik hopelijk ook beginnen met de nieuwe schuur van 7,5 bij 7. Laat je beton storten met vorstrand?
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
het gaat een schuurtje worden van 8,5x14,5 meter; geïsoleerde vloer erin met vloer verwarming. Niet dat het straks overal 20 graden moet zijn in de winter, maar je kan de buisjes er maar beter gelijk in leggen.

moeten straks ook nog flink met het woonhuis bezig en dan gaat deze schuur onze tijdelijke woonruimte worden; in de bestaande schuur zit op dit moment ook maar slechts een kwart ingericht als werkplaats, de rest is nu ook alvast leefruimte met een leefkeuken en badkamer; het is een plan voor de lange adem

scroll maar een paar pagina's terug voor een beter beeld van het geheel
 
Mooi formaat hoor, heb het verhaal terug gelezen. Zo te zien heb je drukke jaren achter de rug. Zelf ook zo'n verbouwing gedaan aan mijn huis, ik woonde alleen nog bij me ouders, dus dat maakte het een stuk makkelijker.
 
Pure verwennerij voor de GL

4 nwe siliconen bougie kabels met grafiet kern

Lees verschillende meningen over de duurzaamheid van deze kabels, maar we gaan t wel meemaken.

Wanneer het gespetter onder vochtige omstandigheden nu verleden tijd is ben ik al lang tevreden
 
Pure verwennerij voor de GL

4 nwe siliconen bougie kabels met grafiet kern

Lees verschillende meningen over de duurzaamheid van deze kabels, maar we gaan t wel meemaken.

Wanneer het gespetter onder vochtige omstandigheden nu verleden tijd is ben ik al lang tevreden
Bekijk bijlage 1936996
En hoe liep ie dit weekend nog last van vocht gehad ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan