EHE en zijn zijspannen

Status
Niet open voor verdere reacties.
uitlijnen / centreren van het te bewerken gat onder de freeskop
full
 
hier kan je nog net een rest stukje van het oorspronkelijke gat zien dat onder een hoek zat en dit plaatje laat mooi zien dat de uitlijning en opspanning goed gelukt is :)
full
 
de hoek in het oplegvlak dat onder het balhoofd komt en waar het lager op afsteunt moet natuurlijk ook weg
full
 
met de oven en de vriezer als knechtjes zat daarna de pen er in notime in gekrompen

en nu dus wel haaks en niet meer onder de chopperige 6 graden hoek
full
 
om de voormalig onderste plaat aan te passen om nu ook zonder hoek aan de bovenkant te kunnen gebruiken moest ook hier aardig wat verspaand worden.

deze kamer zit erin om enigszins over het balhoofd te kunnen laten zakken en zodat ook de balhoofdpen lang genoeg is voor deze dikke plaat.

nu nog even een andere bus erin krimpen zodat die ook netjes om de pen past.
Nu is het gat uiteraard een beetje groot voor de dunne pen, maar ook dat gaat goed komen.


En even een paar gaatjes aanpassen en dan ben je weer een volle werkdag verder...
maar we komen er wel :)
full
 
Met het juiste gereedschap kan men toch mooie dingen maken. Eens zien of ik mijn vader zijn draaibank niet kan aftroggelen, die dient toch meer voor decoratie dan waar hij eigenlijk voor bedoeld is. O ja, half-automaat die ik van de zomer gekocht heb staat daar ook nog altijd. Was ik rats vergeten. Volgende week dringend werk van maken.
 
Jij maakt gewoon je eigen pijpcenters :)
Ik gebruik de meedraaiende wel eens om iets te centreren
[afbeelding]


Met de draaibank naast de freesbank kom je vaak een heel eind.
Het is alleen altijd weer zo confronterend om te bedenken hoeveel tijd je steeds weer gebruikt hebt om alleen maar hulptooltjes te maken voor uitlijning of opspanning...


Wat versta je onder een half automaat jupilier?
 
mooi werk! en ja idd , kost altijd veel tijd.. maar dan ben je wel zeker dat het netjes en goed is, geeft mij toch altijd wel een erg fijn gevoel van binnen.
 
daar heb je helemaal gelijk in Scheffers


aha, nu snap ik hem Jupiler!
zonder bier is die taalbariere toch altijd net even wat groter hè? ;)
 
en er weer in gekrompen

de oven in de keuken draait tegenwoordig overuren :)
full
 
Gaat dat gewoon samen omdat het alu een ander soort is? Mooi werk man!
 
Gaat dat gewoon samen omdat het alu een ander soort is? Mooi werk man!


rvs bouten hebben de neiging zich vast te vreten in Alu dacht ik te herinneren. Nou dat komt dat komt dan mooi uit, want deze moet er toch niet meer uit ;)

ik heb RVS gepakt omdat het automaten Alu wat ik heb liggen niet lang mooi zou blijven als je het polijst. Nu is het bewust een ander materiaal en dan stoort het veel minder.
Kan straks in de bovenkant van de vorkpoten ook nog wel RVS dopjes drukken, dan is het nog meer 1 geheel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan