EHE en zijn zijspannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EHE

3StateS
Donateur
1 feb 2010
7.934
2.944
Twente
Facebook
voordat ik hele ladingen aan verwijten wegens onfatsoenlijk gedrag over me heen ga krijgen omdat ik me opeens met allerlei dingen ga bemoeien zonder dat jullie enigszins weten wie ik wel niet ben....

hierbij mijn zijspan (zelf heet ik overigens Erwin (mijn eigen naam was al bezet op MF) dus dan maar onder de synoniem EHE, wat overigens staat voor Erwin Hofste Engineering en wat een uit de hand gelopen hobby is die sinds een aantal jaar voorzichtig profesioneel probeert te worden.
ben dus zzp'er naast mijn normale baan als Product Designer in de wereld van de mechatronica, maar van dat zzp-en moetje niet te veel voorstellen, doe vooral ontwikkeling van dingen die ik zelf leuk vindt, dus heb al voor een aantal keren voor derden frame aanpassingen aan motorfietsen gedaan en nu ga ik dus oa een schommelvoorvork voor Pepe maken (wat overigens onder de noemer liefdadigheid valt, dus zo zakelijk ben ik niet....

mijn schuurtje is redelijk van allerlei gemakken voorzien met een draaibank, freesbank, afkortzaag, lasapparatuur (mig en tig (ook alu)) en andere gebruikelijke gereedschappen.

genoeg over me zelf; over naar mijn zijspan:

Een GL1000 ('77 K2) die al sinds mijn studententijd in vele verschillende gedaanten in mijn bezit is en waar sinds vorige zomer een velorexspan aan is geknupt

bakje is een verhoogde velorex (zo gekocht via marktplaats), het zijspanframe is volledig eigenbouw en omsluit de bak volledig met een soort van kooiconstructie, omdat een beetje extra massa niet weg is thv de bak en omdat ik het een iets fijner idee vindt als mijn dochter erin zit ipv alleen maar een beetje polyester

de bak staat er bewust wat verder vanaf dan gebruikelijk voor een 1 persoons, omdat dat zeker niet nadelig is voor het bochtengedrag.

op dit moment ligt die nog weer gedeeltelijk uit elkaar omdat er een ander blok in is gekomen (LTD met weinig km) en ik zelf een ander zijspanwiel aan het maken ben (invader stijl) en ook gelijk geremd maak.
ook de achterrem van de GL is er nu af heeft plaats moeten maken voor een Brembo van een ducati, de zijspanremklauw komt van een cagiva mito aan de voorkant komt ook in mijn eigen nog een schommelvork en dan gaan ook daar de orginele remmen eruit en komen er klauwen van een R1 voor in de plaats.
voor achter en zijspanrem gebruik ik twee bremborempompen met twee pedalen zodat ik het zijspanwiel ook apart kan gaan remmen, maar ook makkelijk tov elkaar kan afstellen, komt een lip met stelbout onder de meest rechter pedaal (zijspanwiel), dus als ik in geval van nood gewoon de rem in stamp remmen ze beide, wil ik in snelle rechterbochten niet steeds meer gas gaan geven, dan kan ik alleen het zijspanwiel iets afremmen om harder de hoek om te kunnen.....

zo, mocht het fotootje plaatsen gelukt zijn (ik kan volgens mij mijn post niet eerst proefbekijken?...) dan kan ik nog wel wat foto's voor de geinteresseerden plaatsen van het bouwproces tot dusver


full
 
8-)

Fotooke staat erop. Mooie combi! Kom maar door met de rest. Previewen met foto's kon vroeger niet, eigenlijk geen idee of dat al eens opgelost is?
 
Hoi Erwin,

Welkom hier bij de zijspanners. Gave combi heb je daar.
Wellicht treffen we nog eens.

JFJ.
 
stoer ding, ook leuk dat je voor pepe een swing arm maakt terwijl je zelf met een telescoop rijdt _O- _O-
 
Ik verwachte ook een comete- of megacometebak aan een goldwing te zien :Y
 
had julllie nog wat meer plaatjes willen laten zien van de bouw van het zijspanframe enzo, maar kom net tot de ontdekking dat ik die alleen nog maar op de pc heb staan van mijn werk, dus dat komt morgen of zo wel
 
Hoi, welkom *O*

Hoe oud is jou dochtertje? De mijne is bijna 2, ik kan niet wachten totdat ze mee kan:Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn dochter is ten tijde van de foto 3 jaar, toen was er ook een passende helm te vinden.
is inderdaad echt hardstikke leuk om met je kroost rond te touren!

heb toch nog wat foto's op het net weten te vinden dus hier komen ze

hey, kun je hier maar 1 foto per post plaatsen?

full
 
oke, dan maar gelijk mijn aantal posts opkrikken....

full
 
zoals al gezegd staat de bak relatief ver van de motor, maar dat heb ik bewust gedaan, hij heeft ongeveer dezelfde spoorbreedte als Bachus zijn GL met bak

full
 
het span ondergaat nu een upgrade met betere remmen (brembo achter en op zijspanwiel) heeft een frisser blok gekregen en ook hierin moet nog een schommelvork.....

full
 
Leuk fotovoer.. Hoe lang rijd je nu inmiddels zijspan?

Wij zijn nu bezig met restauratie van bestaand span, maar zitten ook al weer te popelen een compleet span zelf te bouwen..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan