EHE en zijn zijspannen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja, zoiets kwastert.... ;)

het zijn SJP platen voor een Harley.

wie durft er zo trouwens uit zijn hoofd te roepen welke amerikaanse schroefdraad er in het klemgedeelte kan zitten
 
Gewoon metrisch denk ik. Vox gaf al aan dat ze bij hem op het werk werden gemaakt voor SJP.
Dat is gewoon een NL bedrijf dacht ik nog te weten uit mijn intruder tijdperk.
 
Gewoon metrisch denk ik. Vox gaf al aan dat ze bij hem op het werk werden gemaakt voor SJP.
Dat is gewoon een NL bedrijf dacht ik nog te weten uit mijn intruder tijdperk.

Want een NL bedrijf kan geen UNC draad maken :?

Je maakt toch gewoon wat de klant wil...
 
het is zeker weten geen metrisch en volgens mij net iets groter dan M8, maar het gat zit te diep weg om met de schuifmaat te meten en ik heb nog niet de moeite genomen om met een boortje de diameter op te gaan meten.

en daarna komt natuurlijk nog de uitdaging om ze ergens te kunnen kopen, want Eriks bv heeft alleen inch maten met zeskant kop op voorraad doorgaans.
en de fabory zit blijkbaar al niet meer in Hengelo zie ik net.

zou een gemiddelde Harley boer ( bv oude monnink in Vroomshoop) een bak met die boutjes hebben liggen? of betaal je dan gelijk een tientje per boutje omdat er HD op het doosje staat?
 
Ik gok op 5/16, maar dan UNF. UNC zie je niet vaak, maar in alu zou het ook niet heel gek zijn.
Waarom tap je niet gewoon naar M10, of zet er een stel M8 Heli coils in?
 
hey, die helicoils is eigenlijk nog wel het beste idee van vandaag!

Thanks Halflive. Vanavond maar eens kijken of ik weg kom met zo'n helicoil. maar dat denk ik wel.

M10 heeft de kop denk ik te groot en dan moet ik het potgat in de plaat te ver opboren en dat ziet er weer knullig uit...
 
Ik gok op 5/16, maar dan UNF. UNC zie je niet vaak, maar in alu zou het ook niet heel gek zijn.
Waarom tap je niet gewoon naar M10, of zet er een stel M8 Heli coils in?

In alu kom ik meestal UNC tegen vandaar.
UNC is maar net een beetje grover dan metrisch in deze diameter.

Eigenlijk zoek je dus 5/16 met inbuskop? Ik kan wel even kijken, ik heb heel veel amerikaanse ellende liggen uit Crash Dummies. UNC en UNF.
Toevallig hadden we vandaag een 3/8 UNC tap nodig op de zaak, die heb ik dus gewoon liggen...
 
ik durf het zo uit mijn hoofd niet te zeggen wat er nu in zit. Ik zal eens eerst toch wat meer research moeten doen, maar als ik er makkelijk een Helicoil in kwijt kan, dan ga ik denk ik wel terug naar Metrisch
 
Schitterend werk EHE. Freesbank :9~
Ik kan je aan zowel UNC als UNF helpen, maar je hebt denk ik zelf al voor mm gekozen. Helicoil, machtig spul. Wijs. Zit je straks anders weer te fröbelen met verschillend gereedschap.
 
hoi Erwin.

ik had nog 2 afgekeurde plaat liggen .
en na lang zoeken nu weer gevonden . maar daar zit dus gewoon M10 in.



deze platen zij net weer een ander type dan die jij gebruikt . [ wel onder graden ] maar ik weet nog dat er best wel veel varianten waren .[ ook onder veel verschillende hoeken ]

de boven plaat was altijd wat smaller dan de onder plaat . [ dat komt dus door het verloop van graden . [ jij gebruikt dus nu waarschijnlijk 2 onder platen ?
 
Laatst bewerkt:
Er zitten al M10 bouten in Geewiz

vandaag was het shaving time!
full
 
nu is die ook gelijk ietsje minder een afgezaagde achterbrug ;)
full
 
plek zat nu voor de boggies.

wiel staat hier op 4 cm naloop en kan dan zelfs nog een ruime cm verder naar achteren als die echt lui moet gaan sturen ;)
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan