EHE en zijn zijspannen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar voren bedoel je ;)

Mooi werk!

nee, ik bedoel naar achteren.

als die luier moet gaan sturen dan wil je toch meer na loop, dus dan moet je weer een stukkie naar achteren.

naar de voorkant toe heb ik nu nog zoveel stel ruimte dat ik ruim boven de 0 cm uit zou kunnen komen; maar dat wil niemand lijkt me
 
Dat luier begreep ik niet, maar snap nu welke kan je op denkt. Richting nul stuurt heerlijk maar heb je een serieuze stuurdemper nodig.
 
Is die grote instelruimte wel verstandig? dit wekt de indruk dat dit het bruikbare regelgebied
Je weet nooi wie die fiets ooit weer koopt en gaat experimenteren
 
uiteindelijk als alles aan elkaar vast zit en ik precies weet hoe ik uitgekomen ben, ga ik de brug aan de voorkant wel inkorten en dus ook voorkomen dat je met een voorloop kan gaan experimenteren.

ziet er ook een beetje raar uit vinnik dat die nog zo'n stuk langer is dan nodig
 
is idd dunwandig, maar op de plek waar de oren komen zitten er al heel wat verstevigingen in.
al kan het vast geen kwaad om daar een extra stripje aan de buitenkant ook bij te doen
 
Gaat bij de achterbrug toch ook goed, daar komen de grootste krachten op.
 
Het is lastig in te schatten maar "Better safe than sorry" zeggen de Engelsen in zo'n gval

Helemaal mee eens.
Inschatten kan wel iets gemakkelijker worden gemaakt door de diverse vormen van belasting 'uit elkaar te trekken' en daar wat berekeningen op los te laten. Zo blijkt vaak dat afschuiving een verwaarloosd onderdeel is.

@Slijptol, had ik niet ergens gelezen dat jij gebruik maakt van een programma waarmee belastingen kunnen worden gesimuleerd en daarmee de constructie op sterkte kan worden getoetst? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
 
@Slijptol, had ik niet ergens gelezen dat jij gebruik maakt van een programma waarmee belastingen kunnen worden gesimuleerd en daarmee de constructie op sterkte kan worden getoetst? Of heb ik dat verkeerd begrepen.

Ik heb in SolidWorks een model gemaakt van mijn huidige voorwiel ophanging en het nieuwe model waar ik mee bezig ben

In SolidWorks kun je een simulatie uitvoeren en dan zien hoe de spanningen zich verdelen en hoe groot deze zijn in een bepaald model en dat geeft wel inzicht .
Maar het blijven inschattingen van krachten en zo.
Ik kan oud en nieuw mooi vergelijken en omdat oud zich inmiddels wel bewezen heeft kan ik ook een beetje inschatten hoe het nieuwe zou moeten worden.

Maar garantie durf ik er vanaf het beeldscherm niet op te geven, het zal zich in de praktijk toch moeten bewijzen. Als hij straks echt scheurt op de plaatsen die rood kleuren op mijn scherm dan geloof ik het pas
 
SW simulaties hebben hun beperkingen maar geven doorgaans een goede indicatie waar het mis kan gaan.
Ik maak op mijn werk veel gebruik van de SW simulatie gegevens, soms doen we een eenvoudig testje onder een hydraulische pers om de simulatie te staven aan de werkelijkheid. SW is meestal aan de voorzichtige kant, in praktijk kun bijna altijd je de belasting hoger maken dan SW aangeeft. De locatie waar het misgaat in de simulatie komt bijna altijd overeen met de werkelijkheid. Zeker bij een relatief eenvoudig onderdeel als een wielophanging zal het prima werken.
 
Wel bedankt voor de info!

Vind ik wel heel boeiend. Ik teken graag met Autocad, maar dat SolidWorks lijkt me een mooie aanvulling. Ga maar eens op zoek.

(Het programma zal geen sch@tlaswerk in de berekeningen meenemen? :X )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan