ehh verliefd op fiets!!

petophetnet

MF'er
23 jan 2002
239
0
Doorn
Ik ben, afgelopen zaterdag, naar IJsselstein geweest, Molenaar.

En daar zag ik hem.... De prachtige robuuste stoere XJR1300SP blauw.
Hij stond op een verhoging, glimmend onder een lamp, mijn hart begon te bonken en na het zien van het prijskaartje sprongen de tranen in mijn ogen. Fuck te duur.....

Dan maar zoeken naar een 2ehands. Een 2e handse XJR1300 (de gewone uitvoering 2001) is ook best nog aan de prijs, voor mij dan.

Maar na een gesprekje te hebben gevoerd met iemand die daar ook aan het kijken was, hij rijd zelf ook een XJR1300SP, is mijn hoop toch weer wat groter geworden.

Hij vertelde mij dat hij op zoek was naar een Fazer1000 en wilde zijn XJR1300 SP verkoper. Ik direct mijn nummer gegeven en mail adres en nu maar wachten tot hij beld.

Wie heeft er goede en/of slechte ervaringen met de XJR?
 
FJ-blok, dus oerbetrouwbaar.

Tests zijn positief... gewoon proefrit maken (en dan niet je band oproken 8-) ) en dan weet je het zelf wel.

Mooie motor trouwens!
 
Yep, dat klopt.
Ik zal toch echt binnen kort een proefrit moeten maken maar het probleem is dan wel dat ik dan niet meer kan slapen, eten, werken etc tot ik endelijk die fiets heb.

toch maar snel het spannetje en de gewone motor verkopen.
 
V-max is idd zeer gaaf maarehh... standaard vind ik hem niet mooi maar om hem helemaal naar mijn smaak te maken dat kost me een behoorlijke duit meer.

Die van Nitro is prachtig natuurlijk, echt een museum stuk. die Van Niels Saarloos is ook leuk.

Bij een XJR hoeven er niet zo veel aanpassingen gedaan te worden die is zelfs standaard al robuust en mooi.
 
Geen ervaringen mee maar jou wel zien :9~ van het weekend op dat ding! Is absoluut een motor voor jou, weg met die kuchcxhkuch ;) en kopen!
 
Tja, wat moet ik zeggen? Ik vind 'm super. Je kan er erg rustig mee rijden, doordat je niet hoog in z'n toeren hoeft te rijden, net boven 3000 rijdt al lekker. Maar als je wilt, kun je er ook echt gas mee geven en trek je er een heleboel duurdere motoren uit, behalve de echte pk pakhuizen misschien.

Je hebt natuurlijk geen wind bescherming, maar dat is een kwestie van wennen. Ik miste het niet op m'n laatste vakantie naar het zuiden, omdat ik meest Route National reed. Alleen het laatste stuk terug in de regen op de Autobahn had ik wel een schermpje gewild, omdat uren achter elkaar 160/180 zonder wel vermoeiend is.

Succes met afdingen, in ieder geval!
 
De bescherming tegen de wind ben ik toch niet gewend
(je moet jezelf ook weer niet te veel verwennen.)

Waar kan ik zo'n fiets het beste kopen? de prijzen verschillen zo erg per motorzaak.
bij de ene kost hij 8.800 euro en bij de ander 7.700 euro voor bijna exact dezelfde fiets.
XJR 1300 SP uit 2001.

en ehh.. Hij is soo moooiii. :9~ :9~
 

Dat het eigelijk de meest walgelijke fiets is die rond rijd op deze aardkloot.

Pet durft het niet met zoveel woorden te zeggen, dus doe ik dat maar even ;)

LCB-tje heel hard rennen nu weer })
 
hihi dank je wel lcb. :+

GEINTJE GEINTJE Nitro...

het is gewoon echt een pracht ding.
(phoejjj, nog net op tijd) ;)
 
De bescherming tegen de wind ben ik toch niet gewend
(je moet jezelf ook weer niet te veel verwennen.)

Waar kan ik zo'n fiets het beste kopen? de prijzen verschillen zo erg per motorzaak.
bij de ene kost hij 8.800 euro en bij de ander 7.700 euro voor bijna exact dezelfde fiets.
XJR 1300 SP uit 2001.

en ehh.. Hij is soo moooiii. :9~ :9~
7700 is een mooie prijs voor een fiets van een jaar oud. Hoeveel km zit erop? Kan natuurlijk wat schade hebben, dat ie zo goedkoop is.
 
Op maandag 24 juni 2002 14:29 schreef nitromax het volgende:
Ik denk bij museumstuk eigenlijk aan een stilstaand ding, en dus niet aan mijn VMax, vandaar. LCB: wegrennen kun je makkelijk doen, hou ik toch niet vol..............wegrijden daarentegen ............. ;)

Ghehe...de slakkentoer is geboren })
Ik had zaterdagavond een feesie en kwam erachter dat de conditie van deze 27 jarige wel erg beneden peil is ;)

[oeimodus]
Jij trekt veel harder ja, oftewel je V-max!!!
[/oeimodus]
 
7700 is een mooie prijs voor een fiets van een jaar oud. Hoeveel km zit erop? Kan natuurlijk wat schade hebben, dat ie zo goedkoop is.

deze prijs kreeg die persoon bij het inruilen voor een andere nwe motor dus vandaar dat hij hem "eventueel" voor deze prijs aan mij wilde verkopen.

kwestie van gunnen, voor die prijs gun je hem een motor zaak niet natuurlijk, die verkoopt hem weer door voor 1000 euro meer.
 
Ik denk bij museumstuk eigenlijk aan een stilstaand ding, en dus niet aan mijn VMax, vandaar. LCB: wegrennen kun je makkelijk doen, hou ik toch niet vol..............wegrijden daarentegen ............. ;)

Oke oke, geen museum stuk, hoe noem ik dat stuk ( is goed bedoeld, ehh lekker ding? beter? dan?)

Hoe zit het eigenlijk met je site? ik kijk bijna elke dag maar geen verandering te zien....
Ben zeer benieuwd hoe het met je enorme grote kart :-) gaat. :} ;)
 
Oke oke, geen museum stuk, hoe noem ik dat stuk ( is goed bedoeld, ehh lekker ding? beter? dan?)

Hoe zit het eigenlijk met je site? ik kijk bijna elke dag maar geen verandering te zien....
Ben zeer benieuwd hoe het met je enorme grote kart :-) gaat. :} ;)
Omdat ik ( nog ) geen Internet verbinding in het nieuwe huis heb, is het ook niet mogelijk om de pagina te upgraden. Valt ook niet veel te vertellen, volgende week de hele week vrij om de trike keuringsklaar te maken ( allerlei afdekplaten overal overheen etc, Nederlands gemierenneuk iig ). Ga met een technisch onderlegde vriend naar het metaalbewerkingsbedrijf van 2 maten waar ik kan pakken wat ik wil aan materiaal. Knip-, buig- en lasapparaten allemaal professioneel, dus makkelijk werken.
Hopelijk issie aan het eind van die week zover dat ik een afspraak kan maken met het keuringsstation, kan ik er deze zomer misschien eindelijk de weg mee op.
 
Ben zeer benieuwd naar de keuring. Mischien als hij goedgekeurd is weer een 5 landen rit? (hihi) ;) ;)



FC zeer bedankt voor de magazines MT. is echt heel goed om door te lezen.

Moet nog wel even slikken van de vele eurootjes die ik nodig heb maar als dat psiegies goed zit komt de rest vanzelf.
al veel reacties gehad op het spannetje, die staat nu te koop op straat met een bord voor het bijna weggeef bedrag van 2800 eurootjes.

ook de vele CX500 onderdelen die ik heb zijn nog te koop.
 
xjr 1300 , brute machine.Heb zelf ook een naked, maar niet genoeg geld voor xjr.
Is trouwens ook een beetje te, voor beginnertje.
Vind de suzuki gsx 1400 ook al zo`n gave fiets.
Stoer uiterlijk en bakken met koppel.
 
Zag ik je profiel dat je van 1970 bent dus echt een beginnertje ben je niet! of klopt dat niet?

Ben alleen wel benieuwd hoeveel de verzekering zou zijn op jaarbasis ( WA+).
moet ook rekening houden met vaste lasten natuurlijk. '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan