Eierpret

HelmetHair

Rookie
17 aug 2005
16
0
Amsterdam
Toen ik vanochtend naar buiten liep om naar m'n werk te gaan zag ik dat er wat vreemde smurrie op de tank van m'n motor lag. Ik dacht eerst dat het vogelkak was maar toen ik het van dichterbij bekeek bleek dat iemand het geniale idee heeft gehad om een rauw ei tegen m'n motor te gooien B| . Na verdere inspectie bleek dat ook m'n kuipdelen, de uitlaat, het dashboard en het zadel onder de vlekken zat.

Ik dacht dat het een kwestie van sopje en een spons zou zijn om het schoon te krijgen maar toen ik eenmaal begon bleek dat die troep zich niet zomaar over zou geven. Na veel geduld en liefde was de plakaat van de tank verwijderd, de volgende verassing bood zich aan :N . Er zit nu een vreemde cirkelvormige plek (zo'n 5cm doorsnee) op de tank waar de lak losgelaten heeft (door een fucking EI !!!) en 2 wite pitjes van formaat speldenknop.

Ik eet regelmatig zachtgekookte eieren maar ik heb nog nooit meegemaat dat het vel van m'n tong gebeten werd of dat er gaten in m'n maag gebrand werden. Kan iemand mij in godsnaam vertellen waarom deze dingen nog niet verboden zijn of waarom het leger hier nog geen gebruik van maakt?!?!

Maar hoe dan ook... mijn grootste zorg is nu om alles weer glimmend te krijgen. Weet iemand hoe dit het beste op te lossen is zonder een nieuwe paintjob te nemen? Ik zal proberen zometeen een foto te posten
 
Als de zon er een tijdje op gestaan heb, ben ik bang dat het een nieuwe paintjob gaat worden als het nu al zo erg is.

Vriend van mij op de motorkap van zijn auto tijdens luilak. Zon stond er op en het ei is gewoon gaan bijten op de lak. Heeft dus zijn motorkap moeten laten spuiten.

Succes verder.
 
ei is bekend om zijn agressieve gedrag _O- als je het op en raam gooit kan je het beter weghalen voordat t droogt ander krijg je het er nooit meer af .
wel een klote streek trouwens .succes
 
-O-

[me]Sjeik vraagt zich altijd af, bij dit soort dingen, wat voor humor de daders hier in zien :? [/me]
 
Zo ziet het er ongeveer uit (foto was niet echt duidelijk te krijgen):
full


Alle eierresten zijn weg maar de lak is dus echt behoorlijk beschadigd. Is hier echt geen middeltje voor om het een beetje toonbaar te maken?


M'n arme thundercatje '(
 
Ziet eruit als bovenkant van de tank he...
Je zou kunnen proberen om met een polijst pasta (grof voor diepe
krassen en veel krassen en fijne paste voor het "lichtere werk" )
over de plek heen te polijsten. Je schroeit dan als het ware
de krasjes in blanke lak dicht en haalt er een minuscuul laagje
blanke lak af. Haalt de glans weer boven en hebt weer goed oppervlak.
Je zou kunnen proberen bij een autopoets bedrijf bij je in de buurt
te vragen of ze willen proberen te polijsten. Hij heeft dus wel
in de zon gestaan? tjah... als het heel diep in lak is getrokken
heb je een kleine kans dat het werkt... maar wie niet waagt... ;)
 
Lijkt mij dat de blanke lak alleen wat lichte krasjes heeft (op het putje na)
Wat ik zou doen is 2000 korrel schuurpapier nemen en de oppervlakte nat schuren en dan met comandant 4 polijsten/poetsen
 
Als de zon er een tijdje op gestaan heb, ben ik bang dat het een nieuwe paintjob gaat worden als het nu al zo erg is.

Vriend van mij op de motorkap van zijn auto tijdens luilak. Zon stond er op en het ei is gewoon gaan bijten op de lak. Heeft dus zijn motorkap moeten laten spuiten.

Succes verder.


Laat maar eens een lepel in de mayo staan - vreet helemaal weg
 
Ik heb exact dezelfde afdruk op de motorkap van m'n auto staan...
(alleen nog dieper en duidelijker B| )

Kreeg ik niet weg met poetsen ... en trust me ... ik heb het echt geprobeerd -O-
 
Ben je niet verzekerd tegen vandalisme?

Leuk dat mensen altijd meteen aan vandalisme denken. Geeft aan hoe ver we inmiddels van de natuur zijn komen te staan.

Vast nog nooit een kauw gezien die het nest van een vogel leegroofde en vervolgens met het ei tussen zijn poten ervandoor ging! Tja en soms laat zo'n beeste een ei vallen......op een motor!
 
Verrek, d'r zitten zelfs boswachters op MF ;)

Het zou idd een mogelijkheid kunnen zijn dat een vogel het uit z'n klauwen heeft laten vallen. Zie het als een wraakactie voor al die vogels die je onder je wielen hebt gehad. :+
 
Leuk dat mensen altijd meteen aan vandalisme denken. Geeft aan hoe ver we inmiddels van de natuur zijn komen te staan.

Vast nog nooit een kauw gezien die het nest van een vogel leegroofde en vervolgens met het ei tussen zijn poten ervandoor ging! Tja en soms laat zo'n beeste een ei vallen......op een motor!
Alleen... het is half juli... de vogels zijn uitgebroed voor dit jaar...
 
Toen ik vanochtend naar buiten liep om naar m'n werk te gaan zag ik dat er wat vreemde smurrie op de tank van m'n motor lag. Ik dacht eerst dat het vogelkak was maar toen ik het van dichterbij bekeek bleek dat iemand het geniale idee heeft gehad om een rauw ei tegen m'n motor te gooien B| . Na verdere inspectie bleek dat ook m'n kuipdelen, de uitlaat, het dashboard en het zadel onder de vlekken zat.

Ik dacht dat het een kwestie van sopje en een spons zou zijn om het schoon te krijgen maar toen ik eenmaal begon bleek dat die troep zich niet zomaar over zou geven. Na veel geduld en liefde was de plakaat van de tank verwijderd, de volgende verassing bood zich aan :N . Er zit nu een vreemde cirkelvormige plek (zo'n 5cm doorsnee) op de tank waar de lak losgelaten heeft (door een fucking EI !!!) en 2 wite pitjes van formaat speldenknop.

Ik eet regelmatig zachtgekookte eieren maar ik heb nog nooit meegemaat dat het vel van m'n tong gebeten werd of dat er gaten in m'n maag gebrand werden. Kan iemand mij in godsnaam vertellen waarom deze dingen nog niet verboden zijn of waarom het leger hier nog geen gebruik van maakt?!?!

Maar hoe dan ook... mijn grootste zorg is nu om alles weer glimmend te krijgen. Weet iemand hoe dit het beste op te lossen is zonder een nieuwe paintjob te nemen? Ik zal proberen zometeen een foto te posten

_O- (voor de derde alinea)

Voor de rest is het gewoon kl.... natuurlijk.... Ik heb ook al eens mogen ondervinden dat het hardnekkig spul is. Een vriendin sloeg voor de grap een ei kapot op mijn zwarte helm. Hartje zomer. Toen ik thuis kwam had ik alleen nog wat zout nodig. Was helemaal vast gekoekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan