Eifel te hoog gegrepen voor beginner?

Het leuke is dat we nu waarschijnlijk helemaal niet meer naar de eifel gaan ( fer toch zijn zin) Ik baal er wel van hoor, had het best willen proberen. Maar ja fer kent me als geen ander en als hij zegt dat het toch iets TE moeilijk is zou dat wel zo zijn :)

Volgens mij lult de vriend uit zijn nek. Wat bedoelt hij/jij met TE"
Maar hij heeft nu in ieder geval wel weer bereikt waar hij zich schijnbaar lekker bij voelt ; een gevoel van superioriteit.

Mag ik misschien vragen waaruit blijkt dat jij zo veel onkunde met je mee voert waardoor rijden in de Eifel een hachelijk avontuur wordt?
 
Kan me niet voorstellen dat het TE moeilijk is, als je maar (komt ie weer) je eigen tempo rijd.

Gisteren geweest met een maatje 1000km totaal, ik op m'n R6 en hij op zijn GSX-R.
Allebei sinds april ons rijbewijs en motor en nul komma nul problemen, ben m'n schaamranden kwijt en de voetsteunen zijn ook ingekort.

De meeste van de wegen zijn superschoon en goed onderhouden, dus vertrouwen in jezelf hebben en gaannnnnnnn, sleur die vent van je mee !
( Is het niet voor hem te moeilijk, dat ie daarom zo tegenstribbelt O-) )

Kijk wel uit met het vrachtverkeer !!
 
de Eifel is nog niet zo hoog, een echte berg is pas hoog :+
Het gaat niet om de hoogte, maar om de bochten. :]
Zo vinden profwielrenners de AmstelGoldRace ook lastiger dan een bergetappe in de Tour.
Vanwege alle bochten, korte steile klimmetjes en dan weer bochtige afdalingen.

Kijk, die highways in de States gaan wel omhoog, maar kaarsrecht rechtdoor.
(en daar zitten we echt niet om verlegen) 8-)
 
Gewoon doen, ben vorig jaar met ca. 1500km ervaring (2 mnd..) naar de Eiffel en Sauerland geweest (was vlak daarvoor ook nog is op m'n plaat gegaan op de ijseldijk nabij Wapenveld..) maar je leert er enorm veel van. Heb me toen ook wel is afgevraagd waarom de weg niet gewoon recht kon...Elk driehoekig bordje met zo'n slinger erin betekende weer hartslag 200 (en dan niet in positieve zin)..Heb wel gemerkt dat het je enorm veel doet en je leert er echt van! Maar overschat jezelf niet liever zacht erin en hard eruit dan te hard erin en er nooit meer uit!
Ennuh...af en toe om je heen kijken en van de omgeving genieten mag ook best :-)
 
Ik ben met 2 maanden ervaring door de Alpen gegaan naar Italie.. tja ik had van tevoren ook mijn bedenkingen, maar het was echt geweldig!

Het ligt er erg aan met wie je gaat (iemand met dezelfde rijstijl/aan jou aan wil passen).

Soms is het wel effe zweten ja, maar je gaat er geen spijt van krijgen!
 
Het gaat niet om de hoogte, maar om de bochten. :]
Zo vinden profwielrenners de AmstelGoldRace ook lastiger dan een bergetappe in de Tour.
Vanwege alle bochten, korte steile klimmetjes en dan weer bochtige afdalingen.

Kijk, die highways in de States gaan wel omhoog, maar kaarsrecht rechtdoor.
(en daar zitten we echt niet om verlegen) 8-)


bekijk deze site even met de video beelden van de tail of the dragon, dan kun je zien dat niet alle wegen hier recht zijn.

http://www.tailofthedragon.com/video/video.html
 
Volgens mij lult de vriend uit zijn nek. Wat bedoelt hij/jij met TE"
Maar hij heeft nu in ieder geval wel weer bereikt waar hij zich schijnbaar lekker bij voelt ; een gevoel van superioriteit.
:Z


Edit: Aangezien ik mijn meisje redelijk ken en ik ongeveer kan inschatten hoe ze is en kan reageren op bepaalde dingen denk ik dat het nu nog te vroeg is. Ik denk niet dat het te moeilijk is (puur het motorrijden dan)

Ik heb geen zin om midden in de ardennen te staan met een vriendin die het niet meer ziet zitten om wat voor rede dan ook.


 
Laatst bewerkt:
:Z


Edit: Aangezien ik mijn meisje redelijk ken en ik ongeveer kan inschatten hoe ze is en kan reageren op bepaalde dingen denk ik dat het nu nog te vroeg is. Ik denk niet dat het te moeilijk is (puur het motorrijden dan)

Ik heb geen zin om midden in de ardennen te staan met een vriendin die het niet meer ziet zitten om wat voor rede dan ook.
Misschien een stomme vraag maar heb je zelf eens in de Eifel gereden?

Ik vind het lekkerder rijden dan in Nederland kwa verkeer. En zo moeilijk zijn die bochten nu ook weer niet (ligt natuurlijk wel aan de snelheid).

Ardennen is wel enigszins een ander verhaal vanwege het vaak slechte asfalt wat goed rijden wel eens in de weg wil staan.
 
Misschien een stomme vraag maar heb je zelf eens in de Eifel gereden?

Ik vind het lekkerder rijden dan in Nederland kwa verkeer. En zo moeilijk zijn die bochten nu ook weer niet (ligt natuurlijk wel aan de snelheid).

Ardennen is wel enigszins een ander verhaal vanwege het vaak slechte asfalt wat goed rijden wel eens in de weg wil staan.
wie heeft het over moeilijk :?
Lees mijn post eerder maar, daarom zeg ik dat het nog te vroeg is.
en al die super argumenten van: hijs gewoon bang dat i zoek gereden wordt, daar lach ik alleen maar om.
Het zal me echt aan me reet roesten dat ik helemaal zoek gereden wordt door Joyce, lijkt me alleen maar gaaf :}

Maar ik vind het wel leuk dat iedereen het beter weet hiezo terwijl ik de meeste nieteens ken, laat staan dat zij mij kennen :} :} :}
 
Ik ken de Eifel en heb met jou wel eens staan ouwehoeren.
Maar ja, jij kent haar. En wij niet en jij kent haar rijgedrag en als je zoiets hebt van dat het niet verstandig is om te gaan. Dan maar niet.
 
Joyce, wanneer wil je naar de Eifel? Je zou dan van te voren eens met Fer naar Limburg kunnen gaan en een paar keer het drielandenpunt kunnen rijden. Daar zitten ook haarspeldbochten in en een beetje bergje op en bergje af.
Ik heb zelf ook nog niet veel ervaring op de motor en ik moet zeggen dat ik het rijden met een club toch anders vind dan het rijden samen met je partner.
Ik denk dat je met een club eerder geneigd bent "over je kunnen" te gaan dan wanneer je alleen met je partner rijdt.
Het lijkt me dat je dan eerder toe wilt geven dat het je te snel gaat en je een stapje terug wilt doen, omdat je niet het gevoel hebt dat je een belemmering bent voor de hele groep.

Het gaat er denk ik ook om hoe zeker jij je voelt als je op de motor rijdt. Als je zelf het idee hebt dat je het aankan, waarom dan niet?
Maar als je nu bij het rijden op de weg met de bochten het gevoel hebt dat ze nog niet zo lekker lopen, is het misschien wijs om een paar maanden te wachten.
Ik ga er van uit dat Fer het beste met je voor heeft, mijn man zou in elk geval ook eerlijk zijn mening geven, en niet uit eigenbelang.
Ik vind het onzin dat er gesuggereerd wordt dat Fer niet heen wil, omdat hij bang is omdat jij hem eruit rijdt.
Als dat zo zou zijn, gebeurt dat op de Nederlandse wegen ook, dus wat maakt het dan uit dat het in de Eifel zou gebeuren.
Motorrijden is toch om te genieten, en niet om elkaar de loef af te steken?
Laat even weten waar jullie motortrip naar toe gaat. In elk geval veel plezier saampjes.
Groetjes en :] :] :] ze.
 
wie heeft het over moeilijk :?
Lees mijn post eerder maar, daarom zeg ik dat het nog te vroeg is.
en al die super argumenten van: hijs gewoon bang dat i zoek gereden wordt, daar lach ik alleen maar om.
Het zal me echt aan me reet roesten dat ik helemaal zoek gereden wordt door Joyce, lijkt me alleen maar gaaf :}

Maar ik vind het wel leuk dat iedereen het beter weet hiezo terwijl ik de meeste nieteens ken, laat staan dat zij mij kennen :} :} :}
Schat laat je toch niet zo kennen, wij hebben de beslissing nu al gemaakt. En ik zeg zelf toch ook dat je het wel zou weten?

Joyce, wanneer wil je naar de Eifel? Je zou dan van te voren eens met Fer naar Limburg kunnen gaan en een paar keer het drielandenpunt kunnen rijden. Daar zitten ook haarspeldbochten in en een beetje bergje op en bergje af.
Ik heb zelf ook nog niet veel ervaring op de motor en ik moet zeggen dat ik het rijden met een club toch anders vind dan het rijden samen met je partner.
Ik denk dat je met een club eerder geneigd bent "over je kunnen" te gaan dan wanneer je alleen met je partner rijdt.
Het lijkt me dat je dan eerder toe wilt geven dat het je te snel gaat en je een stapje terug wilt doen, omdat je niet het gevoel hebt dat je een belemmering bent voor de hele groep.

Het gaat er denk ik ook om hoe zeker jij je voelt als je op de motor rijdt. Als je zelf het idee hebt dat je het aankan, waarom dan niet?
Maar als je nu bij het rijden op de weg met de bochten het gevoel hebt dat ze nog niet zo lekker lopen, is het misschien wijs om een paar maanden te wachten.
Ik ga er van uit dat Fer het beste met je voor heeft, mijn man zou in elk geval ook eerlijk zijn mening geven, en niet uit eigenbelang.
Ik vind het onzin dat er gesuggereerd wordt dat Fer niet heen wil, omdat hij bang is omdat jij hem eruit rijdt.
Als dat zo zou zijn, gebeurt dat op de Nederlandse wegen ook, dus wat maakt het dan uit dat het in de Eifel zou gebeuren.
Motorrijden is toch om te genieten, en niet om elkaar de loef af te steken?
Laat even weten waar jullie motortrip naar toe gaat. In elk geval veel plezier saampjes.
Groetjes en :] :] :] ze.
Dat lijkt me helemaal geen gek idee, vooral omdat we nu naar de limburgse kempen gaan. *D
 
Je hebt je rijbewijs gehaald en als je in de Eifel zou wonen, zou het ook geen probleem zijn geweest. Als ze nou Parijs Dakar zou willen rijden, oké..
Op zich is het lief dat Fer zuinig op je is.
Maar ik kan je vertellen: het is slecht voor je relatie als je als vrouw niet zelf kan beslissen of iets goed of niet goed is voor haar en steeds 'om toestemming' moet gaan leuren. Je kan haar raad geven, maar als ze steeds dingen moet laten, omdat jij daar problemen mee hebt, zal ze steeds meer geblokkeerd raken. Voordat ze jou leerde kennen heeft ze zich ook kunnen bedruipen.. (hoop ik).
Andersom moet Fer toch ook het circuit op kunnen al zou je dat niet zo heel veilig vinden?
Voor persoonvorming en fouten kunnen maken zonder teveel achteraf gezeik moet er zijn in een relatie anders ga je elkaar in de weg lopen. En als ze op d'r bek gaat, tja eigen schuld, maar vroeg of laat gaat ze toch wel (vrij normaal voor een motorrijder om af en toe eens een schuivertje te maken, vind ik. Niet moeilijk over doen.). De grootste vijand van motorrijdende vrouwen is volgens mij angst om op hun bek te gaan, waardoor ze onzeker rijden.
Dus als je van haar houdt Fer, laat haar ook haarzelf zijn. En dat is best lastig, maar het verdient zich terug.
 
Hey J })

Je zegt het zelf: face your fears and live your dreams......

Elk bochtje in Nederland is net zo gevaarlijk als die in de Eifel.
 
Is natuurlijk niet helemaal waar.
Voor een beginnend motorrijder is de Eifel best pittig.
Je rijdt nog niet lekker ontspannen en om dan al die haarspelden achter elkaar te nemen.....
Ik heb verleden jaar meegemaakt dat iemand al na de eerste dag wilde afstappen. Ik vond het zelf de eerste keer (toen reed ik een half jaartje, elke dag) toch fysiek best inspannend.

Maar alweer: als je het type bent dat zich niet laat opjagen en geen gekke dingen gaat doen, moet het écht wel kunnen. Rijd je in een groep die niet gaat jakkeren maar je op je gemak stelt en je begeleidt, dan is het prima te doen.

Maar het is zeker een aanrader om rond Vaals ff wat te gaan toeren. Krijg je toch een idee van wat je kunt verwachten en weet je ook wat je aankunt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan