Eifel te hoog gegrepen voor beginner?

Lady j

MF veteraan
29 aug 2002
2.390
0
omgeving den haag
Ik zal wel weer gezeur met fer krijgen, maar toch wil ik jullie mening graag ff weten.

Het zit dus zo, fer en ik willen in september met de motor op vakantie. Ik was dus heel enthausiast op zoek gegaan naar leuke rij plekkies en al gauw had ik een bungalo park in de eifel gevonden, Helemaal goed dus *D

Maar nu is fer volgens mij bang dat het te hoog voor mij gegrepen is. ( ik heb nu bijna een maand me rijbewijs en heb er al 1500 kilometer op zitten 8-) ) Nu komt zijn angst omdat het hem al tegen viel rond luik te rijden en hij denkt dat de eifel nog moeilijker is. Is dat zo??

Misschien hebben jullie hele goeie redenen waarom ik niet moet gaan, of misschien juist wel :P
 
Laatst bewerkt:
Niet zeuren :+

Dan rij je toch gewoon wat langzamer!?
Wanneer je met een snelheid rijdt waarbij je je veilig voelt is er toch niets aan de hand, toch?
 
Je rijdt toch zeker gewoon binnen de grenzen van je eigen kunnen? maakt toch niet uit waar je dan rijd?
Lekker gaan gewoon ! Juist prima plek om (op 't gemakje) een beetje ervaring op te doen...
:]
 
Gewoon doen, mijn zus is onlangs ook meegeweest de Eiffel in en die had een huurmotor (onbekende fiets) en ook nog niet zolang haar rijbewijs.

Alleen zal hij zich aan jou moeten aanpassen. Is dat niet stiekem het probleem :X

Geniet ervan, het is er leuk :]
 
Ik heb op donderdag mijn rijbewijs gehaald en op vrijdag zat ik in de Eifel.
Ik heb gewoon lekker mijn eigen tempo gereden en er werd wel op me gewacht.
Het ging overigens heel erg goed..........
 
Je zal toch een keer ervaring moeten opdoen met die bergjes daar dus waarom niet! Zolang je je eigen rit maar rijdt en je niet op laat jagen gaat dat volgens mij helemaal goed :)
 
Een kennis is onlangs ook met ons mee gegaan naar de Eiffel toen hij net een paar weken zijn rijbewijs had.
Op een gegeven moment waren wij hem kwijt en bleek hij onderuit te zijn gegaan.
Toeval? of toch te weinig ervaring? Ik denk het laatste.
Maar je moet voor jezelf uitmaken of je er klaar voor bent. Probeer de eerste keer in ieder geval je voorganger niet bij te houden maar rij je eigen tempo.
Rijden in de Eiffel (bergen) is niet te vergelijken met rijden in ons vlakke kikkerlandje.
Aan de andere kant moet eens de eerste keer zijn voor iedereen.
Als je besluit te gaan wens ik jullie veel plezier en ik weet zeker dat je dan vaker gaat omdat het een onvergetelijke ervaring is.
 
Ik kan bevestigen dat het prachtig rijden is in de Eifel. Als het droog is. :+
Ik gebruik ook altijd een bungalowpark als uitvalsbasis.

Gewoon je tempo aanpassen aan wat je kunt en wat de weg toelaat (op sommige plaatsen is het wegdek niet helemaal jofel) en dan lijkt het mij geen probleem om daar te gaan rijden.

:]
 
zit je onder de plak?
Fer is toch geen Haumau :X gewoon lekker rijden op je eigen tempo. Op tijd je pauzes nemen en lekker genieten :]

Maar hij heeft wel gelijk. Als je thuis blijft dan overkomt je ook niets ;)
 
Zoek een mooie route op deze site:
www.eifel-motorrad.de/

Als het droog weer is, is het voor een beginner goed te doen. Goed de bochten nemen, goed kijken, veel op de motor afremmen bij het naar beneden gaan (dus geen koppleing knipen, maar een tandje lager) en je achterrem goed benutten (wel oppassen dat de rem niet gaat sponzen vanwege hitte).

De wegen zijn schoon, mooi asfalt en lekker om te toeren. Alleen zorg wel voor een E-keur in je demper... Ik heb maar 50km. in de Eifel gereden. Maar ga zeker terug.

Zie ook :
www.motor-forum.nl/forum/topic.php/70113/1

Als ik jou was zou ik gewoon gaan. Die berg moet je toch eens op en dan rijdt je vriend maar voorop. Doe ik ook zo vaak, rij verderop dan wat rustiger zodat mijn vriendin of vrienden me later weer oppikken.

Succes
 
Hij is gewoon bang dat jij hem eruit rijdt..... :]
Gewoon gaan, daar leer je namelijk pas rijden met veel leuke bochtjes.
En zoals iedereen al hier heeft getypt, gewoon je eigen tempo aanhouden.
 
Eifel is prima te doen voor beginners of lui die nog nooit in de bergen hebben gereden.

Al meermaals ploeg geleid die deels uit "nieuwelingen" bestond. Ging prima. Verkeer is goed te doen, asfalt is OK en de wegen meestal breed met goede "middenscheiding" (niet-doorgetrokken-streep).

Eigen tempo rijden en je niet laten opjagen (want al die bochten en hellingen is wel wennen), na een paar uur zie je de vorderingen al :)
 
Ik denk dat je wel gelijk hebt mbt ervaring, tis daar toch anders de bochtjes inschatten hiero.
Wij hebben het er op sommige momenten ook best wel eens goed afgebracht, of niet Stinger :-) Bartje heeft zijn masjiene nog niet laten maken, maar daar is ie nu mee bzeig

Maar als je daar wil gaan rijden moet je het gewoon doen, de praktijk is de beste leerschool en als je rustig aan doet dan valt het nogal mee.
Ook in de Eiffel heb je veel verschillende soorten wegen, van breed tot smal, druk en niet druk.
Gewoon doen !! Tis veel te leuk om op te gaan wachten, zeker als het weer goed is !!

have fun

gr
Kami

Een kennis is onlangs ook met ons mee gegaan naar de Eiffel toen hij net een paar weken zijn rijbewijs had.
Op een gegeven moment waren wij hem kwijt en bleek hij onderuit te zijn gegaan.
Toeval? of toch te weinig ervaring? Ik denk het laatste.
Maar je moet voor jezelf uitmaken of je er klaar voor bent. Probeer de eerste keer in ieder geval je voorganger niet bij te houden maar rij je eigen tempo.
Rijden in de Eiffel (bergen) is niet te vergelijken met rijden in ons vlakke kikkerlandje.
Aan de andere kant moet eens de eerste keer zijn voor iedereen.
Als je besluit te gaan wens ik jullie veel plezier en ik weet zeker dat je dan vaker gaat omdat het een onvergetelijke ervaring is.
 
yello hello,

ik heb verschillende personen de vuurdoop gegeven in de eifel, lees vrouwen.
Ze vonden het inderdaad moeilijk. Maar wel om te doen. Zolang je je eigen temp rijdt en ze een beetje vertrouwen geeft dat ze het kunnen is het een onvergetelijke ervaring.
Bij mij keken ze er allemaal tegenop vonden het een beetje eng om te doen maar blij dat ze het gedaan hebben. Allemaal genoten van de kleine bergen, uitzichten en ervaringen. Eifel is niet moeilijk het klinkt aleen zo. Bij komend voordeel. Er rijden nogal veel motoren, dus iedereen is er aan gewent dat er motoren rijden, is ook prettige gedachte.

Doen. Eerste 8tje draaien was ook moeilijk en eng, maar dat lukte toch ook ? ? ?

FaDen
 
heb net 4 maanden mn motortje en ben net terug van bikervakantie in luxemburg, vogezen, zwitserland en de eifel... *D

Was helemaal super en heel goed te doen, ook al heb ik flinke haarspeldjes moeten draaien! Meid, lekker op je eigen tempo en genieten!!

:]
 
Zolang je je eigen tempo rijdt.....

Dat is het belangrijkste,
Ongelukken in dit (en ook andere-) gebied onstaan doordat men z'n groepje bij wil houden en niet voor chicken uitgemaakt wilt worden, dus te hard rijden (in verhouding tot de ervaring) en vervolgens de bocht te wijd en BENG.
 
Speedgirl en ik zijn ook naar de eifel geweest en dat was één van haar eerst lange rid.
Het rijden aldaar is even wennen maar naar een paar dagen zijn we naar de vogesen gegaan.
kortom het hoeft niet te hoog gegrepen te wezen maar als mijn vrouw het aan durft moet jij het met gemak kunnen
Groet,
TLlie
 
Als je gewoon ergens in de beurt blijt tuffen krijg je mijn inziens nooit ervaring.
Ervaring krijg je door kms te vreten, dus gewoon doen mijn gedacht je kunt er alleen maar van leren.
Enne de Eiffel is trouwens te mooi om zomaar even te missen.


Gaan met die banaan :]
 
Zo lang je je eigen kunnen niet overschat zie ik geen enkel bezwaar.

Ga dus niet áchter je vriend rijden!!!!

Waarom??? Wij mannen willen toch altijd even laten zien dat we beter .....
Probeer dan niet aan te klampen. Blijf je eigen tempo rijden!

Veel plezier.
 
Ach, twee vrienden van mij wilden zonder een kilometer rijervaring met huurmotoren naar de Ring |( |(

Dat heb ik ze toch maar wel even uit het hoofd gepraat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan