Eifel tips?

avus123

Rookie
9 sep 2009
24
0
Valkenswaard
ik ga met een maat binnenkort een weekeind eifel doen.

Nog tips voor:

- Overnachting (beetje gezellig, missschien bar en goed restaurant?)
- Welke routes moet je hebben gedaan in de Eifel?
 
Motorhotel Am Vulkanberg is een aanrader , goed eten nederlandse eigenaar en die beschikt over mooie routes voor de navigatie
 
Wie eifel zegt, zegt Nordschleife.

Je moet er op z'n minst een keer gaan kijken, maar nog mooier is natuurlijk zelf een rondje over het oude 20 km lange F1 circuit. Je kan er op tijdens de touristen fahrten.
1 rondje voor ~23 euro.
goede kijkplek(makkelijk te bereiken) vind je hier

En je kan er ook prima schnitzels eten bij Beim Hannes in Adenau.

zelf gebruik ik altijd jeugdherbergen/hostels.
kosten weinig ,15 - 20 euro per nacht inclusief ontbijt.
 
Laatst bewerkt:
Hotel Maas zijn wij dit jaar geweest. (In Lutzerath) Kwa eten en slapen en stallen van je motor is het een prima hotel, echter in de omgeving is eigenlijk niks te doen.
Maar voor het pure overnachten is het dus zeker aan te raden!

Wat de Nordschleife betreft, daar moet je inderdaad gaan kijken! Alleen kijk uit als je er zelf op wilt rijden, er rijdt daar van alles tegelijk op de baan. Dus van beginner tot zwaar gevorderde en auto's vs motoren.

Maar alleen het kijken is al de moeite waard *O* :}
 
Hou je aan de verkeers regels want er wordt heel veel geflits binnen en buiten de bebouwde kom.
Zorg ook dat je uitlaat ce gekeurd is met een db killer, als je een tokkie uitlaat hebt met een bult herrie, kan je hem terplekke afdraaien+ leuke bekeuring.

Kan je het geld mooi verzuipen/vervreten in de eiffel :)
 
Laatst bewerkt:
Hou je aan de verkeers regels want er wordt heel veel geflits binnen en buiten de bebouwde kom.
Zorg ook dat je uitlaat ce gekeurd is met een db killer, als je een tokkie uitlaat hebt met een bult herrie, kan je hem terplekke afdraaien+ leuke bekeuring.

Kan je het geld mooi verzuipen/vervreten in de eiffel :)

Wij zijn afgelopen weekend welgeteld 1 Polizei auto tegengekomen. En ik meen dat je nog steeds aangehouden word wanneer ze je laseren van achter een boom. Ook is zijn de controles nu al een stuk minder dan in Juli/Augustus, slechter weer en minder motorrijders.

Verder inderdaad gewoon je DB killer in de uitlaat stoppen, dat kan je altijd voorkomen. Die snelheid, tja als de bochten erom vragen gaat de snelheid gewoon omhoog hoor })
 
ik ga met een maat binnenkort een weekeind eifel doen.

Nog tips voor:

- Overnachting (beetje gezellig, missschien bar en goed restaurant?)
- Welke routes moet je hebben gedaan in de Eifel?

Hou met die routes rekening dat een aantal wegen in de Eifel verboden zijn voor motoren.
 
Je zou eens kunnen kijken op mijn privé-site.
In 2008 en 2009 ben ik met een aantal vrienden naar de Eifel geweest, iedere keer met het pinksterweekend. Heerlijke omgeving. Fijne wegen, zowel voor de rustige tsjoppers als ook voor de wat snellere heren/dames.
Eerste jaar in Hotel Vulkaneifel in Daun. Tweede jaar in het Hexenhaus gebivakkeert. Hahahaaaa, lees daar mijn mening maar eens over. Geweldig!!!
Afgelopen jaar zijn we naar de Vogezen geweest. Maar daar wil ik je niet mee lastig vallen, dat vroeg je niet. Maar je kunt er ook alles over lezen op mijn site.
Wil je leuke routes? Pak een goede streekkaart en trek wat lijntjes. Laat je verassen.

Ptr
www.schaduwman.nl
 
Het Heksenhuis in Bullay is een erg leuke plek om te overnachten.
De eigenaren (Pien en Paul) zijn Nederlands.
's avonds is de bar onder het hotel open, ik kan je vertellen dat het daar erg gezellig is.

Link

Je kan daar overigens ook diverse routes krijgen om te rijden.
 
Voor vertier moet je niet in de Eifel zijn, op een plek na;

Hotel Eifelstern in Bitburg.

Daar gaat de hele omgeving uit, veel euhm, ouder, publiek, type cougar. Maar eigenlijk van alles.
Hotel is prima, ruime nette kamers, goed eten voor weinig en een mooie uitvalsplek voor de rest van de Eifel of Ardennen. Vergeet niet lekker rond de Ring te rijden, in de buurt van Adenau zijn verschillende wegen die de moeite waard zijn om op en neer te blijven rijden...
 
Rond de nurburgring is het goed toeren en zeker ff richting cochem rijden.verder maakt het niet zoveel uit het is daar overal goed tedoen.
 
Kom net terug van een weekendje Eifel, op de bonnefooi naar hotel Maas in Lutzerath gereden. Volgens de eigenaar zat alles vol....mmmhh das jammer want je ik vind het daar altijd heerlijk relaxed. Gelukkig vond dezelfde eigenaar voor ons een prima slaapplekje in de buurt! Erg hulpvaardige mensen daar!! We hebben nog nooit in zo'n oud/grappig hotelletje gezeten. Wij hebben ons super vermaakt en we hebben ons staan te vergapen bij de 'Ring' Mijn god wat hebben die lui veel geld te verspillen!! De ene Ferrari na de andere.... Porsches in overvloed!!! en gaan met die banaan! Kort samengevat.....een superweekend.
 
Kom net terug van een weekendje Eifel, op de bonnefooi naar hotel Maas in Lutzerath gereden. Volgens de eigenaar zat alles vol....mmmhh das jammer want je ik vind het daar altijd heerlijk relaxed. Gelukkig vond dezelfde eigenaar voor ons een prima slaapplekje in de buurt! Erg hulpvaardige mensen daar!! We hebben nog nooit in zo'n oud/grappig hotelletje gezeten. Wij hebben ons super vermaakt en we hebben ons staan te vergapen bij de 'Ring' Mijn god wat hebben die lui veel geld te verspillen!! De ene Ferrari na de andere.... Porsches in overvloed!!! en gaan met die banaan! Kort samengevat.....een superweekend.
Mooi die luxe auto's..., maarja, er zitten wel 2 wielen teveel op :+
 
Hou met die routes rekening dat een aantal wegen in de Eifel verboden zijn voor motoren.

Haha, daar zijn wij idd afgelopen zondag achter gekomen -O- reden een weg in waar je op de zondag met de motor niet mocht komen, als vervolg een staande houding door meneer de agent '( bedrag wat we mochten afrekenen |( 15€ *O* :W echt een lachertje, is goed voor de tol van de wegen daar de volgende keer rij er gewoon weer in :X
 
wij zijn afgelopen zomer naar hotel am vulkanberg geweest, erg gezellig en zeer behulpzame & gastvrije eigenaren, mocht ik nog eens terug gaan weet ik waar ik heen moet ;)

enneh, drankjes zijn er ook erg goed te betalen :+
 
eten en drinken is voor mijn gevoel overal in de Eifel erg goedkoop. al 4 jaar met pinksteren telkens in een hotelletje in Kopp, Wolffhotel, bij Gerolstein. Perfect weekendje altijd.
 
wij waren vd zomer ook in de eifel het is ons goed bevallen.
het was voor mij de eerste keer ik heb genoten van de bochten en uitzichten

wij sliepen in t hexenhaus in bullay wat we dus niet meer doen.
we hadden n prima kamer goede bedden en eigen wc/douche

maar ontbijten met aldi afbakbroodjes had ik niet verwacht,kom zeg we zitten in duitsland waar ze heerlijke broodjes hebben!

de eigenaresse Pien was n adhd vrouw die maar heen en weer schreeuwde en beter op de markt kan gaan staan,niet geschikt als gastvrouw.

enfin we hebben n week genoten in de eifel,mooi weer,vriendelijke mensen,geen politie gezien,geen drempels en weinig verkeersborden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan