Eiffel, uitlaten en vrienden van de wet

Senna

MF'er
24 feb 2004
59
0
omdat je in Nederland bijna nergens meer normaal een dagje lekker kan sturen verkassen we nog wel eens een weekendje naar de Eiffel, en zo ook afgelopen weekend. Superweer, weinig verkeer en met 10 man over superwegen lekker rondje sturen. Helemaal top zou je denken... alleen de vrienden van de wet hadden ook bedacht dat het een mooie dag was om eens fijn een dagje motorfietsje te pesten.

We zijn vast niet de enige geweest, maar wij werden met z'n tienen van de weg gehaald, deze keer eens niet vanwege bovengemiddelde snelheden (daarvoor waren we gewaarschuwd in verschillende dorpen :} ) maar deze keer vanwege een controle van de "auspuff-anlage" oftewel de uitlaatsystemen.

wat is het geval: een of andere geitenwollensok heeft bedacht dat ze de Eiffel af willen sluiten voor motoren vanwege het feit dat het een soort "national-park" is geworden, en nu gaan onze vrienden van de wet proberen om dat te voorkomen door mensen met "luide" uitlaten er tussenuit te vissen, deze flink te beboeten en daarmee voorkomen dat ze ooit nog weer terug komen.

resultaat van deze actie: 5 van de 10 mannen een prent van 70 pleuro, en daarbij het vriendelijke verzoek of je zo snel mogelijk op wil zouten uit de Eiffel. (nog mazzel dat je geen duitser bent, anders kan je de boel laten staan, en een karretje gaan halen om je motor weer mee te mogen nemen)

Nou zou je denken: moraal van het verhaal: als je naar de Eiffel gaat, kijk uit voor controles, want het is goed raak deze tijd, en als je toch gaat hou rekening met een prent van 70 euro als je wordt aangehouden met een uitlaat zonder "E-keur" en klaar, maar ons geval was ietsie bizar...

Ik rij op een 916 Senna (af-fabriek geleverd met open carbon-dempers en de "stille uitlaten" in een doossie d'r bij) mag natuurlijk ook niet.. komt ongeveer al gauw aan 118 Db... zegt die wout... ah joh... dat ding hoeven we niet te controleren.. want die wordt standaard zo geleverd.. :X O-)

terwijl m'n maten allemaal 70 pleuro's af staan te tikken, sta ik me licht verbaasd te verkneukelen.. dat snappie.. mijn fiets maakt namelijk de meeste herrie van het hele cluppie, maar ik kwam er zelfs zonder waarschuwing vanaf.

Nog geen kwartier na vertrek lopen we in de volgende fuik.. wil die wout me alsnog een prent geven..omdat ie zo 50 cm van z'n rolmaatje in m'n demper kan steken.. (er zit tenslotte helemaal geen demping in.. :9 ) ik 't verhaal verteld van die vorige.. (blijkt die wout Duc-liefhebber te zijn, en mij gewoon gematst te hebben :} ) maar wel met als gevolg dat de volgende controle mij natuurlijk moeilijk alsnog een prent kon geven (ik had naam etc van de eerste agent genoteerd.. en er volgde kort telefonisch overleg)

moraal van het verhaal is dus geworden: als je naar de Eiffel gaat steek 7 tientjes in je zak, gooi even je standaarddemper d'r op, of koop mijn 916...
(die echt te koop is, want ik ben 't zat dat ik nergens meer normaal kan rijden.. ik ga niet met het ding lopen leuren, maar als iemand belangstelling heeft voor zoiets speciaals mail dan naar sennaetwork@hotmail.com

greetinzz
Senna
 
) maar deze keer vanwege een controle van de "auspuff-anlage" oftewel de uitlaatsystemen.

Senna, ff vraagje gezien mijn vakantie in de Eifel zaterdag a.s. Ik wil niet het risico lopen om teruggestuurd te worden.
Mijn Akra's zijn street legal en heeft het E-keurmerk. Geen probleem. Is het verstandig om de db-killers te plaatsen? Of gaat het alleen om het keurmerk? Ik denk dat ik de originele info van Akropavic meeneem als "bewijslast" dat die dingen street legal en origineel zijn.
 
Senna, ff vraagje gezien mijn vakantie in de Eifel zaterdag a.s. Ik wil niet het risico lopen om teruggestuurd te worden.
Mijn Akra's zijn street legal en heeft het E-keurmerk. Geen probleem. Is het verstandig om de db-killers te plaatsen? Of gaat het alleen om het keurmerk? Ik denk dat ik de originele info van Akropavic meeneem als "bewijslast" dat die dingen street legal en origineel zijn.
doe die dingen nou maar gewoon erin |(
 
Ik heb ze inmiddels geplaatst. Waarom inderdaad moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Weet ik zeker dat het goed gaat.
 
Senna, ff vraagje gezien mijn vakantie in de Eifel zaterdag a.s. Ik wil niet het risico lopen om teruggestuurd te worden.
Mijn Akra's zijn street legal en heeft het E-keurmerk. Geen probleem. Is het verstandig om de db-killers te plaatsen? Of gaat het alleen om het keurmerk? Ik denk dat ik de originele info van Akropavic meeneem als "bewijslast" dat die dingen street legal en origineel zijn.

Jou Akra's zijn alleen E-approved met DB-killers. Zonder krijg je dus gewoon een prent.

Lijkt me dus idd verstandig om ze te plaatsen.

[edit]
Beter lezen Sjoske |(

Je had ze al geplaatst :)
[/edit]
 
Terug
Bovenaan Onderaan