eigen onderhoud sprint 900

sprint

Rookie
26 mei 2004
12
0
hoorn
Bij deze heb ik een 2-tal vraagjes aan andere bezitters van een triumph.
Ik rijd zelf op een sprint 900 uit 97. Dit is dus nog een motor zonder injectie.
Heeft er iemand een onderhoudsboek of werkplaatshandleiding waarin de verdeling van de peilstok voor de olie staat afgebeeld. De onderzijde is een vlak stuk met onderaan 2 strepen. Geven deze strepen het max en min. olieniveau aan of is het allebei een min. niveau waarbij de onderste de kritische grens is.

Vraag 2 is. Hoe moet je bij dit type motor de ketting aanspannen. Dit zal hetzelfde systeem zijn als bij de daytona 900, trophy 900 en de speed triple.

Wie o wie kan mij helpen.
Als er iemand is met een handboek van een sprint 900, zou het dan mogelijk zijn om desbetreffende pagina te scannen en door te mailen??

Bij voorbaat dank
 
Bovenste streep is max., onderste min. olieniveau. Peilen bij warme motor nadat motor enkele min. uit staat, bij rechtopstaande motor (op middenbok dus of als deze ontbreekt, op motor gaan zitten). Zeer belangrijk: peilstok moet, in tegenstelling tot bijv. Honda, worden ingedraaid bij peilen (dus uitdraaien, schoonvegen, helemaal indraaien, uitdraaien en aflezen)!!!!

Ketting spannen is eitje, zeer mooi systeem. Strakste punt van ketting opzoeken (hiervoor dus achterwiel ronddraaien), beide binnenzeskantschroeven achterop achtervork lossen, met grote zeskantsleutel de excenters verdraaien (even links en rechts kijken of streepjes gelijk staan, maar gaat eigenlijk vanzelf goed) om ketting op juiste spanning te brengen (uit mijn hoofd: ca. 4 cm. speling, vrij veel dus) en binnenzeskantschroeven weer vast zetten. De originele ketting, Regina, is absoluut bagger, dit merk nooit meer kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan