Eigen rechter spelen bij gladde band, mag dat?

Tjonge al 7 pagina's. Gaat lekker. Gezien alle positieve reacties heb ik besloten maar helemaal niks te doen. Ook geen briefje, want 90% hier vind dat ik me er niet mee mag bemoeien. En we zijn democratisch hier in dit land.
Mocht ik de man/vrouw tegenkomen zal ik wel melden dat motor-forum.nl graag wil dat hij/zij zichzelf doodrijdt door door te rijden tot de band klapt. Want gladde banden zijn immers helemaal niet gevaarlijk. Wat een sufferd ben ik toch...

Mocht ik trouwens ooit eens iemand met een hartstilstand zien liggen, dan loop ik ook door, want dat iemands hart stilstaat zullen jullie ook wel geen probleem vinden. Mijn persoonlijke mening is dan wel dat ik hoop dat 't èèn van de jankerds van hier is.

Mijn mening is ook dat stomme vragen niet bestaan, maar domme antwoorden wel. Dat blijkt dus inderdaad waar te zij ook al ziet het gros het hier anders.

Ga gerust verder met dit topic, maar ik stop met lezen.
Je moet wel even 2 zaken onderscheiden:
1 - Je stelt de vraag of je in zo'n geval eigen rechter mag spelen
2 - Er ontstaat een discussie over hoe gevaarlijk het is om een gladde band te hebben

Vervolgens gaan deze 2 discussies door elkaar heen lopen. Naar mijn mening giert het nergens de bocht uit. Wat je vervolgens hierboven doet slaat nergens op, je slaat door en trekt de discussie in het belachelijke.
 
Je moet wel even 2 zaken onderscheiden:
1 - Je stelt de vraag of je in zo'n geval eigen rechter mag spelen
2 - Er ontstaat een discussie over hoe gevaarlijk het is om een gladde band te hebben

Vervolgens gaan deze 2 discussies door elkaar heen lopen. Naar mijn mening giert het nergens de bocht uit. Wat je vervolgens hierboven doet slaat nergens op, je slaat door en trekt de discussie in het belachelijke.

:}
full
 
Tjonge al 7 pagina's. Gaat lekker. Gezien alle positieve reacties heb ik besloten maar helemaal niks te doen. Ook geen briefje, want 90% hier vind dat ik me er niet mee mag bemoeien. En we zijn democratisch hier in dit land.
Mocht ik de man/vrouw tegenkomen zal ik wel melden dat motor-forum.nl graag wil dat hij/zij zichzelf doodrijdt door door te rijden tot de band klapt. Want gladde banden zijn immers helemaal niet gevaarlijk. Wat een sufferd ben ik toch...

Mocht ik trouwens ooit eens iemand met een hartstilstand zien liggen, dan loop ik ook door, want dat iemands hart stilstaat zullen jullie ook wel geen probleem vinden. Mijn persoonlijke mening is dan wel dat ik hoop dat 't èèn van de jankerds van hier is.

Mijn mening is ook dat stomme vragen niet bestaan, maar domme antwoorden wel. Dat blijkt dus inderdaad waar te zij ook al ziet het gros het hier anders.

Ga gerust verder met dit topic, maar ik stop met lezen.

DRAMAQUEEN! _O- :W
 
Ehm, MotoGP rijden niet met gladde banden _O- Het is een band maar dan zonder profiel met een speciaal compound en opbouw.

En ook die banden slijten en gaan dan grip verliezen.

Als een weg band op zijn einde profiel zit dan heb je haast geen grip meer het rubber wordt te dun.Je krijg er dan geen warmte in of dat gaat er sneller uit.
Als motorbandenspecialist kan ik je mededelen dat het niet zo simpel is dan jij doet voorkomen. Je kan en mag niet zeggen dat een versleten band een gladde band is. Dat is soms wel, en soms niet het geval. Vandaar ook dat ik een toelichting vroeg.
Hetzelfde gaat op voor grip in de regen. Wordt een band te koud t.o.v. zijn werktemperatuur zal hij veel minder grip geven, maar het is echt niet onmogelijk om een versleten band op temperatuur te krijgen.
Daarnaast gaat er maar bijzonder weinig water door de groeven. Dat kan je heel simpel zelf ook zien, bij de meeste voorbanden lopen de groeven de verkeerde kant op. Die voeren water niet af, maar juist naar het midden van de band toe. Als ze dus veel water zouden meenemen of afvoeren krijg je juist extra problemen.
Door de vorm van motorbanden snijden ze door het water, het meeste wordt links en rechts opzijgedrukt.
Let wel: plat afgesleten banden geven wel degelijk problemen. Die vormen net als autobanden een wal van water voor zich uit, en dan kan aquaplaning optreden. Maar plat afgesleten hoeft nog niet glad te betekenen!

En alle verhalen over geen of te weinig grip in de regen kunnen best waar zijn, maar dat is op afstand niet controleerbaar. Glad wegdek is namelijk ook nog een mogelijkheid, net als de verkeerde bandenspanning. Dat laatste is trouwens meestal de oorzaak als iemand komt klagen over weinig grip of slechte stuureigenschappen.......
 
Ben erg blij dat we het beide over punten 2-3 eens zijn :) Gezien je circuit ervaring !

1) Je moet toch waterafvoer hebben.Op slicks rijden in de regen is haast zelfmoord.Zelfs op wegbanden met profiel in de regen op het circuit kwam ik laatst nog achter _O-
Ken je M13 op youtube, zoek eens op Slicks in the rain.
Het profiel in regenbanden is om te zorgen dat ze snel opwarmen.
 
Tjonge al 7 pagina's. Gaat lekker. Gezien alle positieve reacties heb ik besloten maar helemaal niks te doen. Ook geen briefje, want 90% hier vind dat ik me er niet mee mag bemoeien. En we zijn democratisch hier in dit land.
Mocht ik de man/vrouw tegenkomen zal ik wel melden dat motor-forum.nl graag wil dat hij/zij zichzelf doodrijdt door door te rijden tot de band klapt. Want gladde banden zijn immers helemaal niet gevaarlijk. Wat een sufferd ben ik toch...

Mocht ik trouwens ooit eens iemand met een hartstilstand zien liggen, dan loop ik ook door, want dat iemands hart stilstaat zullen jullie ook wel geen probleem vinden. Mijn persoonlijke mening is dan wel dat ik hoop dat 't èèn van de jankerds van hier is.

Mijn mening is ook dat stomme vragen niet bestaan, maar domme antwoorden wel. Dat blijkt dus inderdaad waar te zij ook al ziet het gros het hier anders.

Ga gerust verder met dit topic, maar ik stop met lezen.


Op een domme vraag krijg je een dom antwoord ,werd mij geleerd ! :Z
je trekt de boel wel redelijk uit zijn verband :W
 
Ik wou een topic beginnen over een vrouw met 2 gladde koplampen maar nu ik die reacties zo zie...


Wat een projecties allemaal. Jullie hebben echt slecht werk _O- })
 
In het kader van dom... vraag ik me af hoeveel mensen er echt vanuit zijn gegaan dat de TS echt een spijker in de band had willen drukken ?

Er van uit gaande dat TS normaal gesproken niet de overtreffende trap van dom op te pinnen is en de uitspraak dus 'spreekwoordelijk' bedoeld was ;)
 
Ken je M13 op youtube, zoek eens op Slicks in the rain.
Het profiel in regenbanden is om te zorgen dat ze snel opwarmen.


Ik ken wel M15 :+

Maar _O- _O- _O-

Wat een Taiwanees geneuzel , ik luister liever naar mijn eigen regenervaring op het circuit . Dit met en zonder regenbanden ;) .
 
Dan plemp je dat toch niet op een forum |( , als je dat stoort spreek je iemand daar op aan ,wat degene daar dan weer mee doet, ik zou zeggen bemoei je ff lekker met jezelf *:)
 
Als motorbandenspecialist kan ik je mededelen dat het niet zo simpel is dan jij doet voorkomen. Je kan en mag niet zeggen dat een versleten band een gladde band is. Dat is soms wel, en soms niet het geval. Vandaar ook dat ik een toelichting vroeg.
Hetzelfde gaat op voor grip in de regen. Wordt een band te koud t.o.v. zijn werktemperatuur zal hij veel minder grip geven, maar het is echt niet onmogelijk om een versleten band op temperatuur te krijgen.
Daarnaast gaat er maar bijzonder weinig water door de groeven. Dat kan je heel simpel zelf ook zien, bij de meeste voorbanden lopen de groeven de verkeerde kant op. Die voeren water niet af, maar juist naar het midden van de band toe. Als ze dus veel water zouden meenemen of afvoeren krijg je juist extra problemen.
Door de vorm van motorbanden snijden ze door het water, het meeste wordt links en rechts opzijgedrukt.
Let wel: plat afgesleten banden geven wel degelijk problemen. Die vormen net als autobanden een wal van water voor zich uit, en dan kan aquaplaning optreden. Maar plat afgesleten hoeft nog niet glad te betekenen!

En alle verhalen over geen of te weinig grip in de regen kunnen best waar zijn, maar dat is op afstand niet controleerbaar. Glad wegdek is namelijk ook nog een mogelijkheid, net als de verkeerde bandenspanning. Dat laatste is trouwens meestal de oorzaak als iemand komt klagen over weinig grip of slechte stuureigenschappen.......


Ik hou het graag simpel wilde niet in een ellenlange banden discussie terechtkomen. Ook ik weet niet alles van banden baseer mij puur op zelf opgedane ervaringen.

Basta :+


 
Laatst bewerkt:
In het kader van dom... vraag ik me af hoeveel mensen er echt vanuit zijn gegaan dat de TS echt een spijker in de band had willen drukken ?

Er van uit gaande dat TS normaal gesproken niet de overtreffende trap van dom op te pinnen is en de uitspraak dus 'spreekwoordelijk' bedoeld was ;)


Als iemand in Den Haag ............... kei hard roept op de markt.............. ik ga heel misschien een spijker in Rutten zijn fietsband duwen.

Dan ben je al strafbaar toch :+
 
Laatst bewerkt:
Als iemand in Den Haag ............... kei hard roept op de markt.............. ik ga heel misschien een spijker in Rutten zijn fietsband duwen.

Dan ben je al strafbaar toch :+


Nee hoor dan zeggen we (haha we hebben er zelfs een groep voor opgericht.)

Doe maar!



Zou je trouwens met een gladde band mogen spelen bij een rechter?
 
Laatst bewerkt:
In het kader van dom... vraag ik me af hoeveel mensen er echt vanuit zijn gegaan dat iedereen serieus reageerde op de TS toen deze aangaf een spijker in de band te willen drukken ?

En zo lust ik er nog wel 10.
 
In het kader van dom... vraag ik me af hoeveel mensen er echt vanuit zijn gegaan dat iedereen serieus reageerde op de TS toen deze aangaf een spijker in de band te willen drukken ?

En zo lust ik er nog wel 10.



Dan ben ik al dronken bij 10 glazen :o


Whiskey O-)
 
De band lek steken en een briefje erop.

Op briefje zet je dat band onveilig was en hij nu wel een nieuwe band moet kopen.

Onderteken je namens dit persoon
Dat is toch al een klootzak dus dat maakt niet zoveel uit.
 
Tjonge al 7 pagina's. Gaat lekker. Gezien alle positieve reacties heb ik besloten maar helemaal niks te doen. Ook geen briefje, want 90% hier vind dat ik me er niet mee mag bemoeien. En we zijn democratisch hier in dit land.
Mocht ik de man/vrouw tegenkomen zal ik wel melden dat motor-forum.nl graag wil dat hij/zij zichzelf doodrijdt door door te rijden tot de band klapt. Want gladde banden zijn immers helemaal niet gevaarlijk. Wat een sufferd ben ik toch...

Mocht ik trouwens ooit eens iemand met een hartstilstand zien liggen, dan loop ik ook door, want dat iemands hart stilstaat zullen jullie ook wel geen probleem vinden. Mijn persoonlijke mening is dan wel dat ik hoop dat 't èèn van de jankerds van hier is.

Mijn mening is ook dat stomme vragen niet bestaan, maar domme antwoorden wel. Dat blijkt dus inderdaad waar te zij ook al ziet het gros het hier anders.

Ga gerust verder met dit topic, maar ik stop met lezen.
Vind je het zelf niet bijzonder treurig dat jij een forum als deze nodig hebt om jou een simpele keuze als deze te maken in het leven? :?

Iemand niet durven "aanspreken" op iets, niet zelf kunnen beoordelen of dat nu wel of niet nodig is en vervolgens gepikeerd zijn omdat je hier weinig medestanders vindt.

:X

Omdat je nu weer wat achterlijks zegt, ga ik daar toch maar op in.

Iemand laten liggen terwijl jij ziet dat die ten onder gaat aan een hartstilstand is óók strafbaar!

Je bent eigenlijk nog veel erger dan die collega met die gladde band!

Misschien moet iemand bij jou een spijker van achter er in duwen zodat je wakker wordt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan