Eigenaar en Verzekerde kunnen verschillen?

7 jun 2004
222
0
Leeuwarden
Ik heb gister een Suzuki SV650S gekocht bij Bernard Motoren in Dokkum... :}

Nu wil ik deze motor uiteraard op naam zetten en verzekeren...
Mijn vraag is of de verzekering het accepteerd dat de motor op een andere naam staat dan van diegene die de motor wil verzekeren...

Dit omdat ik de motor op mijn eigen naam wil hebben, maar gezien de godsgeklaagde premies :X de verzekering op mijn vader z'n naam wil hebben.

Iemand de wijzzzzheid en/of ervaring?
Bedankt!

Zelf in de verzekeringen gewerkt (tot 3 jaar terug) maar was nooit een probleem eigenlijk. je kan ook gewoon een auto kopen en die op iemand anders zijn naam verzekeren.

Het gaat er alleen om dat het voertuig verzekerd is (Zie W.A.M.). Vraag wel even de voorwaarden aan van de maatschappij die het goedkoopste uitvalt om te bekijken
of er geen clausules in de polis is opgenomen waardoor jonge bestuurders bijvoorbeeld uitgesloten zijn van dekking. Of dat er op de polis staat dat er maar 1 iemand op mag rijden. Dat kan per maatschappij verschillen.

Sloot die dingen zelfs vroeger af bij De London voor mensen. Ik zelf ben tegenwoordig verzekerd bij FBTO. Van de laatste weet ik dat de voorwaarden voor hun verzekeringen wel redelijk goed zijn.

Voor de motor heb ik de voorwaarden nog niet doorgelezen want moet nog 3 weken wachten voordat ik rijbewijs A heb.

Maarre lees de voorwaarden zo ie zo goed door.

Beetje erg Crookedass.... })

Ja, je mag motor op eigen naam hebben en verzekeren op andermans naam. Alleen staat er ergens gevraagd hoeveel kilometers er gerede zullen worden en wie de meest regelmatige bestuurder zal zijn. Daar zul je dus naar ambtseed/ambtsbelofte eer en geweten wat in moeten vullen...Wat ga je daar invullen ???

T zal vaak geen problemen geven maar mocht je aansprakelijk gesteld worden in een forse letselschadeclaim of iets dergelijks en de verzekering krijgt info dat niet je Pa maar jij degene bent die altijd op de motor rijd denk ik dat de verzekering dat best zal aangrijpen om eens te kijken of ze de eurotjes weer op JOU kunnen verhalen. Verzekeringsfraude noemt men dat.......

Hoeveel maanden loop je al in de praktijk???

Al een tijdje ;)

Maar ik hou me niet bezig met de verzekerings-wetenschappen...
Ik denk dat "andere" collega's het verkeerstoezicht en controles
wat beter kunnen uitvoeren dan ikzelf })
Daar ben ik toch veel te goedwillig voor :P

In elk geval bedankt voor jullie antwoord.

Als bij een schade blijkt dat ij de regelmatige bestuurder bent, kunnen ze het verschil in betaalde premie(de premie van pa) en de premie die ze eigenlijk hadden moeten vangen(jou premie) van jou terug eisen.
Daar is waarschijnlijk wel overheen te komen,
Alleen zullen ze wel eenaantekening maken.
De slotvraag op een aanvreaagformulier is nog altijd:

Heeft een verzekeraar u ooit een verzekering geweigerd of voorijdig beindigd,
Heeft u verder nog iets te melden dat voor de verzekeraar van belang is om te weten voor het aangaan van de verzekering......
Verder is er nog iets van verzekerd belang:
De verzekeringnemer moet een belang hebben in het verzekerde object. Als Pa zelfs geen A rijbewijs heeft wordt het wel heel erg moeilijk om dat aan te tonen voor jou.

Denk en vraag heel goed na bij de constructie die jij wilt opzetten.
Wat kost het en wat levert het me op.
Als je inderdaad oom agent bent van je beroep, heb ook jij, brutus, de eed of belofte afgelegd. Dit soort verzekeringsconstructies worden jou als voorbeeld in de maatschappij niet in dank afgenomen. (Heb zelf ook een belofte gedaan bij een ander ministerie en moet mij daar ook prive aan houden)

Bij een klapper heb ik al een antwoord voor je: een hoop gezeik.

Ervaring? Ik heb 7 jaar voor de verzekeringsmaffia gewerkt.

Mijn advies: Koop een wat oudere motor, verzeker het ding WA bij een direct writer, pak wat jaren ervaring, koop de bike van je dromen en neem de no claim mee.

Groetzels,

Balou

Als bij een schade blijkt dat ij de regelmatige bestuurder bent, kunnen ze het verschil in betaalde premie(de premie van pa) en de premie die ze eigenlijk hadden moeten vangen(jou premie) van jou terug eisen.
Daar is waarschijnlijk wel overheen te komen,

Ik denk het niet, zij zitten met een forse schade, en daar willen ze onderuit, bij verkeerd ingevulde gegevens is er geen dekking, kortom, verzekering betaalt niet, en ben je zelf de lul.

Er wordt altijd gevraagd naar de regelmatige bestuurder, dus daar kom je n iet onderuit.

Wel eens gehoord, dus of het waar is??, maar bij twijfel na een ongeval of bijv de opgeleukte golf met spoilers wel echt van moeders is, ipv de zoon, wat veel aannemelijker is, aangezien de vette stereo installatie ed, maar de verzekering te duur vond en hem dus maar op moeders naam zette, is dat de verzekering het ging controleren, mijn reactie was toen: "Hoe willen ze daar nu achter komen?"
Was het simpele antwoord van de verzekeringsknakker: "We bellen aan bij de buren, en vragen van wie die Golf is, want we hebben er net een krasje op gereden, en voila, meteen wordt de buurjongen geroepen en het bewijs is geleverd."

Gewoon op je pa zijn naam zetten en laten verzekeren is denk ik veel slimmer. O-)

Laatst bewerkt:
Ik heb dat geprobeerd toen ik mijn auto kocht. De mevrouw van de maatschappij zei toen duidelijk dat dat niet mocht, auto op mijn naam / verzekering op naam van mijn vader. (maar ja, zij staat natuurlijk aan de 'andere' kant)

Duzzz.....

Als mijn vader nou eens een mooie motor zou kopen EN zou verzekeren...
En ALS ik er nou eens een ENKEL keertje op zou rijden en die ENKELE keer
een KLEIN ongevalletje zou veroorzaken is er niets aan de hand toch? O-)

Er rijden toch wel vaker mensen op iemand anders zijn/haar motor?
En dan doet de verzekering toch niet moeilijk? :?

Want ja... wie zou nu niet op papa z'n fietsje willen rijden? :+

Duzzz.....

Als mijn vader nou eens een mooie motor zou kopen EN zou verzekeren...
En ALS ik er nou eens een ENKEL keertje op zou rijden en die ENKELE keer
een KLEIN ongevalletje zou veroorzaken is er niets aan de hand toch? O-)

Er rijden toch wel vaker mensen op iemand anders zijn/haar motor?
En dan doet de verzekering toch niet moeilijk? :?

Want ja... wie zou nu niet op papa z'n fietsje willen rijden? :+

Weet je zeker dat je politieagent bent????

Ik begin zo langzamerhand te twijfelen....

Ik denk het niet, zij zitten met een forse schade, en daar willen ze onderuit, bij verkeerd ingevulde gegevens is er geen dekking, kortom, verzekering betaalt niet, en ben je zelf de lul.

Er wordt altijd gevraagd naar de regelmatige bestuurder, dus daar kom je n iet onderuit.

Wel eens gehoord, dus of het waar is??, maar bij twijfel na een ongeval of bijv de opgeleukte golf met spoilers wel echt van moeders is, ipv de zoon, wat veel aannemelijker is, aangezien de vette stereo installatie ed, maar de verzekering te duur vond en hem dus maar op moeders naam zette, is dat de verzekering het ging controleren, mijn reactie was toen: "Hoe willen ze daar nu achter komen?"
Was het simpele antwoord van de verzekeringsknakker: "We bellen aan bij de buren, en vragen van wie die Golf is, want we hebben er net een krasje op gereden, en voila, meteen wordt de buurjongen geroepen en het bewijs is geleverd."

Gewoon op je pa zijn naam zetten en laten verzekeren is denk ik veel slimmer. O-)
nee niks bewijs geleverd ,als ik elke dag een auto leen ,en mensen zien dat is dat toch nog steeds niet mijn auto!!! auto is altijd van de tennaamgestelde hoor ookal rijd diegene er nooit in,gewoon je buren voor gek verklaren ,is helemaal geen bewijs hoor,ja als je er mee word geconfronteerd en je bekent gelijk, ja dan is pas het bewijs geleverd,hoe dan ook jezelf gewoon als regelmatige bestuurder opgeven,heb je geen gezeik en een lage premie.

Terug
Bovenaan Onderaan