Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kan ik hebbenIk blijf je stalken.....
Greetz, Q
Prachtig topic dit, heb het in één keer doorgelezen, petje af!
Corona tijd plus weekend plus interessant topic, dan kom je een eind..Wow respect, dan had je even de tijd maar fijn dat je het mooi vindt
Carter rond de tapeindes lekker warm stoken met een brander. Gewoon zo'n bouwmarkt ding waar die camping gas blikjes in gaan is prima.
Tapeindes als je ze wilt hergebruiken met een contramoer eruit draaien.
Die sleutel die je laat zien slipt vaak door en vreet dan in. Het staal is te hard om de tanden goed grip te geven.
Het schoonmaken zou ik in een bak met koud ontvetten en een kwast doen.
Kan gewoon simpel in een open gezaagde jerrycan bijvoorbeeld.
Hoi.
Zit wat te googelen.
En dan kom ik een firma tegen die zuigerveren op maat maakt;
Zuigerverenfabriek Wedam
Zuigerverenfabriek Wedam v.o.f. heeft zich gespecialiseerd in de vervaardiging van kleine aantallen zuigerveren binnen 24 uur, 3 dagen of ca 3 wekenwww.wedam.nl
Wat verder googelen, brengt dit, welke cilinderwand bij welke Porsche;
Porsche cilinders: Chromal, Biral, Ferral, Alusil en Nikasil - Geschiedenis en ontwikkeling - Alles over de 911 en 912 - Klassieke Porsche 911 en 912 Club Nederland
Over Chromal, Biral, Ferral, Alusil en Nikasilcontent.us.porsche-clubs.porsche.com
Een ander blik wormen wat ik tegenkwam, is de zuiger-cilinder speling, dat is voor gecoate alu cylinders weer anders dan voor gietijzeren bussen.
Eea. heeft weer te maken met het uitzetten van de zuiger tov. de cylinder.
Kans op klemmen, of klapperen.
Is allemaal nog niet zo eenvoudig.
Groeten, Paul.
Godmiljaar
Wat zitten die tapeindes vast in zo'n carter..... ik had even geprobeerd die eruit te draaien begin van de week, maar daar kwam even geen beweging in helaas. twee moeren tegen elkaar, kruipolie en warmföhnen mocht allemaal niet baten.... Ik wil ze er graag onbeschadig uit hebben omdat ik ze er ook weer in terug wil zetten, dus wil ze niet met een grote tang te lijf gaan.
Dus maar wat geschikt gereedschap (hopelijk) besteld om te proberen:
En de volgende keer maar eens een vlammetje proberen i.p.v. de föhn.
De carters had ik heeel lang geleden als compleet blok (zonder inhoud) al een keer laten glasparelstralen. Goed mn best gedaan om het dicht te maken, maar toch helemaal vol met glasparels gekomen
Dus daar is nog werk aan de winkel. Eerst die draadeindes eruit, dan kotteren zodat de nieuwe bussen erin passen en dan maar eens HEEEEEL grondig schoonmaken. Iemand daar nog handige tips voor? Ik dacht om te beginnen maar eens een hogedrukspuit met schuim.... Kan heel simpel op het industrieterrein bij het werk bij zo'n truckwash ding.
Later,
Loek
Ik zou me er niet zo druk om maken.
Je kan misschien je zuigersnelheid uitrekenen maar ik denk dat die naar de huidige maatstaven nog laag is.
Ik heb ooit een keer een cagiva alazurra 650 cilinders voorzien van gietijzeren bussen en gewoon de standaard zuigers met veren gehouden.
Met andere nokkenassen haalde dat ding bijna 10000 toeren.(max vermogen bij 9000 toeren)
Rijdt nog steeds , volgens de huidige eigenaar , rond.
En inmiddels 25000 km verder.
Enigste waar ik wel op zou letten is het gewicht van de zuigers ivm trillen.
Mochten deze zwaarder zijn misschien je krukas opnieuw balanceren.