Gelukkig zit bij mij de accu onder de benzinetank.Hmm bij de meeste motorfietsen zit je min of meer op de accu....
Dan is dit geen prettig plaatje. Ik ben nogal gehecht aan mijn billen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gelukkig zit bij mij de accu onder de benzinetank.Hmm bij de meeste motorfietsen zit je min of meer op de accu....
Dan is dit geen prettig plaatje. Ik ben nogal gehecht aan mijn billen.
Dat met dat glas had ik ook gelezen inderdaad.... Ik zag het meer als een laatste redmiddel in de zin van als ik alles dat ik wil proberen de ellende niet zou oplossen, dan kan ik in ieder geval ZIEN dat er een vonkje is als de bougie in de cilinderkop zit.Ik ben een paar weken terug nog aan het rommelen geweest met een colortune. Je mist er niets aan. De kleurindicatie is vaag en de motor loopt er beroerd op. Het is een holle bougie met de elektrode aan de zijkant in het buisje.
Naar wat ik begrepen heb is de fabriek die het speciale glas maakt er mee opgehouden.
mooie truuk, ik had nu mooi met een goed geisoleerde tang die bougie steeds iets verder van het blok gehouden bij het haastig testen afgelopen week toch weer twee keer zo'n optater gehad van een bougie, blijft vervelend
Zoiets simpels heb ik lang geleden al eens gemaakt van een blokje hout, twee spijkers en een draadje. Door middel van de spijker punten verder uit elkaar te halen kun je de afstand die de vonk moet overbruggen vergroten.
Heb je een punt. Was ik vergeten.... heb ze zelfs al liggen Maar heb er toen ik ze besteld wel eevn naar gekeken.... leek me toch niet heel eenvoudig. Weinig plek in deze koppen om ze zomaar even te plaatsen volgens mij. ik zal eens uitgebreid foto's plaatsen van de koppen mag je meekijken waar ze moeten komen4de optie blijft het simpelste : decompressieklepjes instaleren. is echt niet moeilijk.
Nee niet gemeten, heb geen compressiemeter.... En of die klep te vroeg sluit zou ik je echt niet durven zeggen. Er is zoveel veranderd aan het blok dat de timing misschien wel een beetje anders is geworden. Ik kan dat wel een beetje verdraaien omdat de nokkenaswieltjes verstelbaar zijn geworden. Maar daar heb ik nog niet aan gemeten of versteld. Ook maar eens een winterprojectje van makenOoit de einddruk gemeten?
Sluit de inlaat klep niet te vroeg?
Meet ook eens de spanningsval over de bekabeling van de ontstekingsmodule, van + accu naar + module en zo ook voor de -(massa).Vanaf de accu naar de startmotor verlies ik ongeveer 1 volt als ik op het startknopje druk. Niet heel slecht leek me. Maar de laptop aan het ontstekingskastje laat meer spanningsverlies zien op het kastje. Op de laptop zie je "realtime" de spanning. Zodra het startknopje wordt ingedrukt zakt daar de spanning ver omlaag (soms tot onder de 8 volt) waardoor er geen vonkjes meer gemaakt worden en dat is ernstig onhandig bij het starten van een motorfiets. Ik heb alleen geen idee hoe dat kan. Je zou zeggen er zit ergens een weerstand of zo. Maar ik snap dus niet waar of hoe.
Misschien het ontstekingskastje maar eens op een aparte accu zetten zodat dat in ieder geval niet meer gebeurt.
Goeie tip. Ga ik nog eens proberen te meten. Frame heb ik kaal gemaakt voor de massa.Meet ook eens de spanningsval over de bekabeling van de ontstekingsmodule, van + accu naar + module en zo ook voor de -(massa).
Zit er op de module nog een massa die direct aan het frame moet en niet goed kontact maakt, je hebt immers het frame laten coaten.
( Op mijn Honda frame zitten af fabriek kale plekken voor de massa om maar goed kontakt te maken.)
Vreemde is dat hij/zij/het het volgens de filmpjes wel goed heeft gedaan.
Nee niet gemeten, heb geen compressiemeter....
Daar was ik zelf niet opgekomen Al zit er bij een KX500 natuurlijk wat minder in de weg in die cilinderkop.... Het is in ieder geval de moeite van het onderzoeken waard. En jij had er gewoon zo'n simpel klepje in zitten? Weet je toevallig nog de diameter van zo'n gaatje?zo hab ik het gedaan bij een KX500 :
zwart = cyl kop
blauw is draadstand vast in cyl
groen is zelf gemaakte moer met paars een gat gefreesd door de schroefdraad waarlangs de compressie kan ontsnappen langs de draadstang
rood is de decompressieklep.
enige aanpassing die je zo moet doen aan de kop is een gaatje boren vanuit het gat voor de kop-bout naar de verbrandingsruimte.
en die moer maken.
Bekijk bijlage 1675502
Dat heb ik inmiddels allemaal weer los gehaald en gecheckt... heeft helaas niet geholpen. Ik ga de volgende keer het ontstekingskastje eens apart voeden. kijken of dat wil helpen.Even een sidenote: Nadat je je proefrit gereden hebt ben je nog bezig geweest met de bekabeling netjes maken, zit daar niks iets half lekker wat kan zorgen voor het spanningsval?
Just my toughts
er zit wat minder in zo'n kop ja, maar wel een hoop waterDaar was ik zelf niet opgekomen Al zit er bij een KX500 natuurlijk wat minder in de weg in die cilinderkop.... Het is in ieder geval de moeite van het onderzoeken waard. En jij had er gewoon zo'n simpel klepje in zitten? Weet je toevallig nog de diameter van zo'n gaatje?
Dank voor deze info. Ik ga er mee aan de slag. Heb nog wel een kop liggen voor een proefjeer zit wat minder in zo'n kop ja, maar wel een hoop water
het grootste probleem is uitzoeken waar je dat kanaaltje moet boren.
diameter zo klein mogelijk beginnen, groter kan altijd. en zo klein mogelijk hangt dan weer af van de lengte van boor die je nodig hebt/kan vinden. denk dat ik een kanaaltje van iets van een 2.5mm had.