daddyphilipsen
Resurrected, by the mercies of Nuts
- 31 mei 2008
- 17.443
- 36.255
Mooi om te lezen.
Enig idee wat het sputteren veroorzaakt heeft?
Enig idee wat het sputteren veroorzaakt heeft?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, nog totaal niet, klonk een beetje als een lekkende uitlaat, dan rommelt je motor ook zo'n beetje bij gas los. Zo'n geluid was het ongeveer.... Maar de uitlaat lijkt niet lek of stuk. Maar kan ook iets met een klep ofzo zijn. En dat zou wel minder zijn. Ik ga het over een tijdje eens rustig bekijken en uitzoeken.Mooi om te lezen.
Enig idee wat het sputteren veroorzaakt heeft?
Eerst nog even dat starten "fixen" met een externe starter, dan olie wisselen (dit is de eerste vulling sinds opbouw van het blok) en dat gaatje wat beter afdoppen, dan ZEKER op de testbankMooi dat het niets bijzonders is.
Keertje op een testbank?
Nou,
Starter dan maar.... Toch alweer een week niks aan de motor gedaan Dus het kan wel weer. Ik wil graag de externe starter als eerste aanpakken. Stukkie terug in het topic had ik nog een onderdeel bedacht dat direct aangrijpen op de krukas mogelijk zou maken. Maar dat is toch niet zo heel realistisch, beetje veel koppel voor nodig.Zie mezelf al een salto maken als ik het ding wil starten
zal in de praktijk nog wel meevallen denk ik
Wow dat gaat "makkelijk", kan me haast niet voorstellen dat daar geen vertraging tussen zit, maar lijkt er toch niet op. Het is natuurlijk wel een 4-cilinder die ze starten. Dat scheelt wel wat, maarja.... dan nog. Ik ga het eerst maar eens langs deze weg proberenzal in de praktijk nog wel meevallen denk ik
Dat heb je helemaal goed gezien, maar er zit ook nog een glijlager in het geperste plaatje, die combinatie met het kogellager moet daar voor zorgen. Of dat stabiel genoeg gaat zijn gaan we meemaken, ik denk van wel. 2 lagers op zo'n kort stompje zou genoeg moeten zijn voor "incidenteel" starten. De startrollen die ik nog op de planning heb staan moeten het belangrijkste startsysteem worden.Is het stompje met de vertanding met dat ene lager stabiel genoeg ondersteund om precies in het midden van de planetaire tandwielen te blijven? Ik neem tenminste aan dat ie tussen die twee planetaire tandwielen die ik op de foto zie hoort te lopen?
Zolang je het statische gedeelte van de starter goed vast kunt zetten/houden (wellicht door 2 pennen waar hij overschuift bijvoorbeeld) hoef je geen salto te maken of je polsen te breken. In ieder geval veel succes en ik volg dit topic met veel plezier. Dank je!Stukkie terug in het topic had ik nog een onderdeel bedacht dat direct aangrijpen op de krukas mogelijk zou maken. Maar dat is toch niet zo heel realistisch, beetje veel koppel voor nodig.Zie mezelf al een salto maken als ik het ding wil starten
Heb je wel gelijk in, en dan zou er nog wat meer startmechaniek onderdelen van de motor afkunnen, scheelt ook weer gewicht. Dan zal de starter toch wel een enorme vertraging moeten krijgen. is ook best weer complex... Nouja, we gaan het zien. Ik heb in ieder geval het aluminium tussenstuk nog gefabriceert.Zolang je het statische gedeelte van de starter goed vast kunt zetten/houden (wellicht door 2 pennen waar hij overschuift bijvoorbeeld) hoef je geen salto te maken of je polsen te breken. In ieder geval veel succes en ik volg dit topic met veel plezier. Dank je!
Kopen?Handeltje in beginnen?
Andere optie: ik heb nog een wasmachine motor liggen, mag je voor dit project gratis hebben. Er zit een poelie op de as.Lekker lompe constructie. Nog een verloopje draaien van het klein kettingwieltje naar het grote dubbele, de rollen afmaken en een dikke haakse slijper scoren die erop kan, relais en voetschakelaar heb ik ook al liggen.
Ok.... hoeveel vermogen levert zo'n motortje dan?, en hoeveel toeren? Die optie heb ik eigenlijk nooit bekekenAndere optie: ik heb nog een wasmachine motor liggen, mag je voor dit project gratis hebben. Er zit een poelie op de as.