Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat volg ik even niet denk ik.... bedoel je dat de nokken van de nokkenas geblokeerd worden?je kan ook de nokkenas vast zetten op de nok zoals bij alfa romeo en dan de timing veranderen.
en toch is dat een heel slechte manier, omdat de zuiger kan kantelen en je meer gaat meten dan er effectief is.De manual van MZ zegt trouwens dat je soldeertin moet gebruiken. Dat kan je door het bougiegat steken en met een schuifmaat meten
@Janbros ja, goeie tip, ik ga ze afrondenen toch is dat een heel slechte manier, omdat de zuiger kan kantelen en je meer gaat meten dan er effectief is.
ik gebruik ook soldeer : met tape 2 stukjes tin kruislings over de gehele breedte van de zuiger plakken, op 45° van de zuigerpen. zo heb je ineens ook 4 metingen. ook nu kan de zuiger nog wat kantelen, maar al veel minder en neem je dan het gemiddelde van de 4 weet je het zeker.
@ Supervet : scherpe rand bovenaan nog afronden
Die skills is een kwestie van leren en oefenen, wat betreft mogelijkheden ben ik met m'n neus in de boter gevallen. Dat is inderdaad niet eerlijk.man man man man man, had ik maar 1/10e van de skills en mogelijkheden! Blijf het fantastisch vinden wat je allemaal maakt.
Nee hoor, dat zie je niet verkeerd. Maar het geeft toch een beter gevoel zo, anders was het alsnog wel heel krap.Nu je voor een dikkere pakking gaat vanwege de compressie verhouding, had je je de moeite van het zuiger aanpassen vanwege het klep conflict misschien kunnen besparen, of zie ik dat verkeerd?
Dat was nog een dingetje.....Hoe heb je de poeder uit de vorkpoten gehouden?
Helaas, m'n pak past voor de F*** niet bij de kleuren van de motor..... Zwart, rood, wit met een beetje goud Teamgenoot bij de endurance heeft een zwart met oranje pak.... ook al niet goed.En dan een pak in dezelfde blauwe kleur, met een witte helm? Je hebt zo een bijnaam te pakken
Nog even de foto's van de vorkpoot met de gesmolten kunststof dop Ziet er niet zo fraai uit toch? Andere pootje zag er net zo uit en is nu weer primaHoe heb je de poeder uit de vorkpoten gehouden?
Dat is wel ff schrikken ja. Temperatuur iets van 180 gr?Nog even de foto's van de vorkpoot met de gesmolten kunststof dop Ziet er niet zo fraai uit toch? Andere pootje zag er net zo uit en is nu weer prima
Ja zoiets, tussen de 180 en 200 gradenDat is wel ff schrikken ja. Temperatuur iets van 180 gr?
Vettigheid kan wel ellende veroorzaken bij coating, maar eigenlijk alleen als het eruit kan lopen en op de rest van het onderdeel terecht kan komen, en dat was hier niet echt het geval. In dit geval had ik dat beetje vettigheid "bewust" laten zitten. Ik had de poten laten stralen om te kijken hoe dat zou worden. Er zat gewoon grijze spuitlak op die niet meer mooi was. Stralen was goed, dus konden ze ook gecoat worden Denk dat het wel mooi gaat passen dat de onderpoten ook in kleur zijn.Ook nog een gelukje dat de vettigheid uit de vork niet aan de buitenkant is gekomen