eigenbouw Markus 01

Falcuono

Die hard MF'er
14 aug 2008
781
0
Dank je, zelf ook wel blij mee.
De aprilia blue marlin proto (google) heeft het strakker opgelost maar die heeft nooit rond gereden.
Benieuwd hoe je dat gaat oplossen.
 

Falcuono

Die hard MF'er
14 aug 2008
781
0
De radiator is gedeeld bij een rsv om de uitlaatbocht wat ruimte te geven in het midden, grappig dat jij dat wel passend krijgt.
 

vanhout

Die hard MF'er
4 okt 2004
355
0
36
Erp
De radiateur is inmiddels ook passend op de motor gemaakt. De uitlaat bocht zit er nog mooi achter.
En er is volgens mij nog genoeg ruimte tussen de band en de radiateur.




Nu ligt alles weer uit mekaar om het frame compleet af te lassen. Ook nog even alle tekeningen in orde maken. Dan maar is een afspraak maken bij de RDW om het frame te laten keuren. Als er iemand ervaring heeft met de RDW en een zelfbouwframe, alle tips zijn welkom!

 
Laatst bewerkt:

supervet

Die hard MF'er
15 sep 2003
792
0
41
Heerlen
Ik heb wel redelijk uitgebreid contact gehad met de rdw over het keuren van een frame.... maar echte ervaring over de gang van zaken niet. De persoon die ik gesproken en gemaild heb adviseerde veel foto's mee te brengen met het blok erin. Ook alvast de eigendomspapieren van het blok meebrengen. Op de tekening moeten de hoofdmaten staan, gebruikte materiaal en ook lasvoorschriften... dat was vroeger niet hetgeval blijkbaar. Je tekening mag gewoon met de hand gemaakt worden. Maar ik denk dat een nette afgedrukte CAD tekening wel blije gezichten oplevert.
zeker als je kan laten zien dat de geometrie weinig of niet verschilt van de motorfiets waar het blok uitkomt ben je snel klaar gok ik. Of de achterbrug ook mee moet is een beetje onduidelijk, tenminste in mijn geval. Verder alvast bellen met die lui of alvast mailen scheelt verassingen.

Succes!

Mag geen problemen geven met zo'n frame

Later,

Loek
 

Falcuono

Die hard MF'er
14 aug 2008
781
0
Bij hard remmen buigt de vork ook nog een paar cm(!) door.
idd doppen eraf en als je nog die paar cm overhoudt is het goed.
 

vanhout

Die hard MF'er
4 okt 2004
355
0
36
Erp
Bij hard remmen buigt de vork ook nog een paar cm(!) door.
idd doppen eraf en als je nog die paar cm overhoudt is het goed.
Ik weet het. Heb ooit een stuk gelezen over ducati (motogp). Die hebben getest met buitenpoten gemaakt van carbon, om het buigen tijdens het remmen te verminderen. Helaas werkte het niet omdat de voorpoten te weinig flex hadden.
 

vanhout

Die hard MF'er
4 okt 2004
355
0
36
Erp
Even een kleine update.

De motor is volledig opgebouwd. De velgen zijn gepoedercoat en voorzien van een nieuw setje rubber.





De motor is klaar voor het keuren.
Dat zal alleen nog wel een tijdje duren, want op 1-1-2017 ben ik vader geworden van een dochter! *O*
en die gaat nu even voor alles ;)

wordt vervolgd!
 

vanhout

Die hard MF'er
4 okt 2004
355
0
36
Erp
~
Zoals beloofd...

De planning is om eerst het frame gereed te maken zodat deze gekeurd kan worden zodat ik een framenummer krijg.
Dan ga ik de motor opbouwen met zoveel mogelijk standaard onderdelen zodat de motor in Lelystad getest en gekeurd kan worden en ik een eigenbouw-kenteken erop krijg.
Daarna ga ik m`n eigen subframe, tank, uitlaten.. enz. maken.

Denk dat de meeste hier overheen gelezen hebben. De plastic zooi gaat er dus nog allemaal af. :t