eigenbouw Markus 01

En wat zou een mooi luchtgekoelde Ducatiblok veel mooier zijn dat zo'n lelijk watergekoeld ding. :+ Ik snap je keus(vermogen *O* ) want heb zelf in mijn Triumph eigenbouw ook een watergekoeld ding maar optisch is luchtgekoeld natuurlijk veel mooier met een eigenbouwframe.
 
En wat zou een mooi luchtgekoelde Ducatiblok veel mooier zijn dat zo'n lelijk watergekoeld ding. :+ Ik snap je keus(vermogen *O* ) want heb zelf in mijn Triumph eigenbouw ook een watergekoeld ding maar optisch is luchtgekoeld natuurlijk veel mooier met een eigenbouwframe.

smaken verschillen :+ Een luchtgekoeld blok vind ik wel mooi maar niet voor mijn project. Ik wil een soort van "moderne" caferacer bouwen. Mijn voorkeur ging uit naar een dikke V-twin voor een betaalbare prijs met een goed blok. Zo doende kwam ik bij deze Aprilia uit.

Hiernaast rijd ik al 8 jaar een Triumph 3 cilinder en daar hoeft niks anders voor in de plaats te komen. :P
 
full


Dit wordt de mal voor het nieuwe frame. Zo neem ik al bevestigings punten plus het balhoofd over van het bestaande frame. Dan kan ik straks van af de mal het nieuwe frame gaan bouwen.

full


Om straks de buizen te kunnen buigen heb ik een buiger nodig, waarom een kopen?
Zelf maken is veel leuker ;)

full
 
Nice.

Niks mis met het ori appie frame overigens, vind ik. Is net 'n GP masjien zo kaal.
 
Ook tijd te veel, blijkbaar, jij.. Alles eerst ff in SolidWorks tekenen...
 
Ook tijd te veel, blijkbaar, jij.. Alles eerst ff in SolidWorks tekenen...

tijd zat, hoeft volgende week niet klaar te zijn.
Heb nu wel veel in detail getekend wat eigenlijk niet nodig is maar het geeft wel een mooi beeld en doe het graag.
Maar de tijd die ik nu kwijt ben met het tekenen van het frame die win ik straks wel terug met bouwen.
In Solidworks is iets sneller aangepast als in het echt.

full
 
Kwestie van te melken.. Je solidworks voorwiel staat achterstevoren denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan