eigenbouw Markus 01

Mag ik vragen welke diameter en dikte aluminium buis jij heb gebruikt. Ik ga ook aan mijn sub frame beginnen en twijfel een beetje over de diameter (20, 22 of toch 25mm in diameter) qua aanzicht en sterkte. Wordt trouwens een single seater.

En die PIR platen zijn niet makkelijk te vinden....;-)
Ik heb 25x3mm gebruikt voor het subframe..
 
De aluminium tank begint er weer op te lijken.
 

Bijlagen

  • IMG_20201129_161101_252.jpg
    IMG_20201129_161101_252.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 78
  • IMG_20201129_161101_249.jpg
    IMG_20201129_161101_249.jpg
    62,3 KB · Weergaven: 75
  • IMG_20201129_161101_241.jpg
    IMG_20201129_161101_241.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 78
Hoe heb jij de uitlaat bochten laten lopen? Vooral van de achterste cilimder ben ik benieuwd naar.

Ziet er supervet uit zo
Deze is nog in de maak. Maar loopt nog een stuk onder het blok naar voren en met een 180° bocht terug naar de demper.
 
Heel veel bewondering voor het vakmanschap en vooral om het geduld om zo,n project aan te pakken,ik heb net het hele topic doorgelezen
Ongeveer 6 jaar bezig ,maar wat een mooi resultaat
Ik blijf dit graag volgen,succes
 
Ziet er geweldig uit. Als hij half zo rijdt als hij er uitziet is het al een supermachine. Ben erg benieuwd hoe hij zal sturen. Hopelijk krijgen we daar nog wat filmverslag van:9~
 
Sowieso diep respect, maar wordt de achterdemper niet te warm door de uitlaat?
 
Fantastische 'built' ! Een groot compliment voor jouw inzicht, geduld, volharding en al het andere wat nodig is om deze machine te bouwen.
 
Op sommige motoren ontkomen schokdempers niet aan warmte. Soms zorgt dat voor beperkt comfort bij wegrijden, soms bij verminderde demping als de boel warm is. Beetje afhankelijk van de kwaliteit schokbreker ook..
 
warmere demper is minder demping door dunnere olie

een hitteschild tussen beide doet al veel, al is het maar een alu of rvs plaatje
 
Vet project dit! Alles wat je zelf maakt uit eigen ervaring geleerd? Is zo'n licentie voor SolidWorks niet enorm prijzig? En hoe teken je zelf dingen na zoals bijvoorbeeld de tank/bepaalde bochten etc? Ik teken voor mijn opleiding wel vaak in Inventor (gratis studenten licentie) maar ik heb er altijd moeite mee om gedetailleerd bepaalde onderdelen van iets na te tekenen
 
Terug
Bovenaan Onderaan