Eigenbouwers: Tips gevraagd

Tjonge jonge...... die Aernout is wel een lastige klant zeg....vraagt iedereen maandenlang het hemd van het lijf over choppers......weet steeds niet wat ie wil.......wil dan ineens een naked bike.....dan toch weer niet...........koopt eindelijk een motor......wil ie weer iets zelf bouwen......dan toch uiteindelijk weer niet......zoekt ie een verbouwproject....vind ie er een........... is het weer te ver weg.....

Arme vriendin.....
:+
 
heb helemaal geen project gevonden. Een potentieel project.
En dan nog, ben begonnen bij choppers, ben er ook geeindigd. Stond alleen voor alles open (op Tupperware na dan), denk dta dat goed is geweest. Heeft niets te maken met een te grote afstand maar meer met een tijdsgebrek van heb ik me jou daar. De drie uur die ik daarmee kwijt zou zijn heb ik nergens, vooral omdat ik weekenden al geen vrij heb.
Ik heb overigens met het eventuele verbouwingsproject geen haast, omdat - zoals ik al eerder aangaf - het niet iets voor mij, maar voor mij en een vriend is.

Daarbij was het budget lange tijd niet duidelijk, kwam er een verhuizing en een overlijden tussen, en had ik geen rijbewijs tot augustus, en zonder rijbewijs ga ik geen motor kopen, wil er wel op gereden hebben.
 
Super! thanks. Je hoort het wel als ik eindelijk wat rust heb ergens. Loopt hij ondertussen overigens weer?
 
Had ik idd ook al zo'n beetje besloten.
Nu zit ik er nog mee wat je bewegingsvrijheid is bij het opknappen hebt. Mag je alles naar wens veranderen? Waar ligt de grens?
etc.

bedankt maar weer.

Oh, en Magnamaniac: is een Magna makkelijk om het op te leren?

De grens is je eigen fantasie. Natuurlijk is er ook nog een wettelijke grens, maar zolang je niet in je frame gaat zagen en goede verlichting en remmerij hebt dan zal je geen problemen krijgen.
 
De grens is je eigen fantasie. Natuurlijk is er ook nog een wettelijke grens, maar zolang je niet in je frame gaat zagen en goede verlichting en remmerij hebt dan zal je geen problemen krijgen.
mwaahh, balhoofd ff onderuit zetten kan wel hoor, staat toch nergens wat de hoek moet zijn.......
 
mwaahh, balhoofd ff onderuit zetten kan wel hoor, staat toch nergens wat de hoek moet zijn.......

Als het een eigenbouw kenteken is niet nee (=hell awaits), maar ik zou dit niet zo snel doen bij een fiets die op normaal kenteken staat.
Kon je wel eens naar je centen fluiten als je hem kort rijdt...
 
heb helemaal geen project gevonden. Een potentieel project.
En dan nog, ben begonnen bij choppers, ben er ook geeindigd. Stond alleen voor alles open (op Tupperware na dan), denk dta dat goed is geweest. Heeft niets te maken met een te grote afstand maar meer met een tijdsgebrek van heb ik me jou daar. De drie uur die ik daarmee kwijt zou zijn heb ik nergens, vooral omdat ik weekenden al geen vrij heb.
Ik heb overigens met het eventuele verbouwingsproject geen haast, omdat - zoals ik al eerder aangaf - het niet iets voor mij, maar voor mij en een vriend is.

Daarbij was het budget lange tijd niet duidelijk, kwam er een verhuizing en een overlijden tussen, en had ik geen rijbewijs tot augustus, en zonder rijbewijs ga ik geen motor kopen, wil er wel op gereden hebben.

oke
O-)
 
mwaahh, balhoofd ff onderuit zetten kan wel hoor, staat toch nergens wat de hoek moet zijn.......

Als je een motor met typegoedkeuring hebt is de balhoofdhoek en de wielbasis wel opgenomen. Dus zagen in je balhoofd gaat problemen opleveren met de verzekering bij een ongeval. Balhoofdplaten met onderuitgezette poten zal wat minder problemen opleveren, al zal dat officieel niet mogen.....
 
Als je een motor met typegoedkeuring hebt is de balhoofdhoek en de wielbasis wel opgenomen. Dus zagen in je balhoofd gaat problemen opleveren met de verzekering bij een ongeval. Balhoofdplaten met onderuitgezette poten zal wat minder problemen opleveren, al zal dat officieel niet mogen.....


Als je de boel verzaagt en netjes overnieuw spuit of coat is er waarschijnlijk geen hond die er moeilijk over doet.
De verzekering ziet het niet eens als je em kort rijd.










Als ze het wel zien ? pech gehad, it's all in the game
 
Ey mensen, ik heb een gloednieuwe TZR hier staan, maar ik wil graag als ik 18 ben deze flink opvoeren, ander blokje, krukas, carbs enz enz. Het is nu natuurlijk een 50cc, maar kan ik deze dan laten keuren bij het RDW of wordt dat te lastig? Ik vroeg het ook al op scooter-freaks, maar daar zeggen ze dat het onmogelijk is. Als je niet weet wat de nieuwe TZR is moet je even een kijkje nemen op Yamaha, het ding ziet eruit als een motor, heeft een voorvork als een motor en de remmen zijn oo goed, is het dus mogelijk hier een lichte motor van te maken? 80 a 100cc?

Alvast heel erg bedankt.

Don
 
als ik jou was zou ik gewoon een echte motor kopen en niet je brommertje gaan opvoeren. opvoeren is afvoeren in dat geval denk ik. en ik ben der nog niet zo zeker van dat de remmetjes en voorvork en frame enzo dat allemaal leuk gaan vinden. en daar komt bij dat je ook een veel zwaardere motor kan gaan rijden 400cc of 600 afgeknepen ofzo. voor dat geld dat jou brommer kan opleveren kun je ook een leuke motor kopen hoor :)
 
Ja keuren bij de RDW is lastig .
Geluidsproductie is een probleem voor iedere motor, volgens mij rijd er geen een rond die door de keuring zou komen als ze nu zouden meten.

Je maakt van een brommer een motor, en zullen de eisen ook anders zijn.

Je motor moet dan ook nog eens aan de milieu-eisen van vandaag gaan voldoen.

Details ken ik niet maar ik zou gewoon een kleine motor kopen en je brommer verkopen.

Gr,
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan