eigenschuld of niet

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
er zijn er de laaste tijd aardig wat gevallen hier op het m-f
en geloof dat het merendeel van de bikers wel is heeft gelegen dat hier komt.
en ik lees bij 99% dat het de schuld van een ander is.
zijn we gewoon te trots om te zeggen het is mijn fout ik ging te hard/keek niet uit enzt.
of zijn we alemaal perfecte rijders die geen ongelukken veroorzaken.
 
ik heb eigen schuld gestemd.
alhoewel me vermoeden anders is maar geen bewijzen van.

(onderuit in een bocht)
zonder iets anders in de buurt
 
Reed laatst lekker naar t strand, bij de bouleverd aangekomen parkeerplaats op dacht rij er wel even over heen hoef ik niet zo'n achterlijke draai te maken . Maar wat ik dus niet van te voren gezien had was een enorme berg zand van het strand op de parkeer plaats gewaaid :?
Dus ik stop (lag er lekker hoog bij in de bocht)en dacht tja moet kunnen toch, afstappen en keren? nee geen zin in dus ik geef gas en mijn voor wiel glijdt al lekker weg in het zand... tja daar ging de motor. Gevolg nieuw schakelhendeltje en schakelpendaaltje weer redelijk terug gebogen. En rijden maar weer.
Zag er ongeveer uit alsof ik in de woestijn beland was. Alles onder het zand :+
Daarna een lekkere bak thee op het terras ertegen over gehaald met wat rood op de wangen 8-)
 
Ik denk dat het vaak ook een samenhang van factoren is. Bijvoorbeeld moest door een auto hard remmen zodat ik op me bek ging. Het is maar de vraag waar meer nadruk op wordt gelegd. Eigen of iemands anders fout.
BTW nog geen schaden, maar ja. Pas een maandje een motor
 
Niet mijn schuld ook niet de zijne.

Hij kwam op mijn weghelft, maar dat was geen
probleem, nog plaats genoeg, maar de bocht
erna bleek dus dat ik toch wat te hard reed
om de bocht te kunnen nemen vanuit deze positie.

:(

Ik heb gekozen voor "iets anders"
 
Het was bij mij de schuld van de gemeente :) . Hadden zij die weg en het stoepje nooit aangelegd dan was ik er nooit onderuit gegaan :} !!!


Nee, de eerste keer was het echt mijn eigen schuld. De tweede keer begrijp nog steeds niet. Detail is dat ik voor de bocht onderuit ben gegaan net na een ribbel in de weg. Mogelijk dat ik daardoor voor de tweede keer ben gevallen.
 
Beknopte omschrijving ongeval door de politie

Datum: 11 mei 2001

14.1 = automobilist
14.2 = ik op de CBR600f2

14.1 reed over de .....weg komende vanuit de richting ......, gaande in de richting van ....... 14.2 reed achter 14.1 eveneens komende vanuit de richting ..... en eveneens gaande in de richting ...... Voor 14.1 reed een landbouwtrekker met aanhanger. De .....weg is ongeveer 4 meter breed. 14.1 reed al enige tijd achter de landbouwtrekker. 14.1 wachte een gelegenhied af om te kunnen inhalen. 14.2 nadert 14.1 van achteren en ziet dat 14.1 achter de landbouwtrekker blijft rijden en beslist dan dat er voor hem wel voldoende ruimte is om in te halen. 14.2 ziet 14.1 geen richting aangeven naar links. 14.2 geeft zelf wel richting aan en gaat inhalen. Op het moment dat 14.2 naast 14.1 is besluit 14.1 toch in te halen en komt naar links. 14.1 raakt met de linker voor en achterportier de rechterzijde van 14.2. Zo drukt 14.1 14.2 van de weg. 14.2 komt ten val en beland in de berm van de weg. De motor van 14.2 schoot door en belande in de sloot die gelegen is naast de weg.

Foto's op mijn homepage

O ja ander schuld, gelukkig was de verzekering daar ook na 5 maand uit.
 
Yep en dat was hard balen, Ik had bovenstaande rapport na ongeveer 1.5 maand en heb toen de gok maar genomen en de R6 gekocht. De dealer was zo vriendelijk om te wachten op een gedeelte van zijn geld totdat ik uitslag had van de verzekering.
 
Met FJ600 kippen tegengekomen in een bocht. Vervolgens een beetje geschrokken, motor overeind getrokken en bocht niet meer kunnen halen. Kippen niet geraakt.

Gevalletje eigen schuld dus. Was ik gewoon doorgereden was er niks gebeurd. (Heb dit in bocht al met m'n Kawa uit moeten proberen)
 
Het was bij mij de schuld van de gemeente :) . Hadden zij die weg en het stoepje nooit aangelegd dan was ik er nooit onderuit gegaan :} !!!


Nee, de eerste keer was het echt mijn eigen schuld. De tweede keer begrijp nog steeds niet. Detail is dat ik voor de bocht onderuit ben gegaan net na een ribbel in de weg. Mogelijk dat ik daardoor voor de tweede keer ben gevallen.

Vreemd voor de bocht :? je dacht natuurlijk lekker bochtje ik ga alvast plat liggen :+
maarre zelf niks? motor heel?
 
1 keer echt ongeluk gehad, Reed op voorrangs weg auto stop voor fietsers uit andere richting vergeet nog een keer te kijken en gooit hem in mijn flank.
Weinig schade reed 35 max (weet dat het een onoverzichtelijk punt is)
 
Ik denk ik de meeste gevallen rijden op het randje van de motor of eigen kunnen. Dan hoeft er maar iets te zijn, en hoppa!

Ach dat is het risico wat je zelf neemt. Zullen overigens best gevallen zijn dat niet natuurlijk niet zo is!!!
 
met opzet onderuit gereden door een bmw,....

of hij wou me in ieder geval laten schrikken, wat gevolgen had dat ik onderuit ging... aut is doorgereden...

Hij snee me kon nog net remmen om achter hem te komen, vervolgens ging hij zonder reden, vol in zijn remmen, hij abs, ik moest mijn rem nog opbouwen.. regen en glad wegdek.... dus ik op mijn gezicht en mijn motor in puin...

Gisteren trouwens weer voor het eerst sinds dat ongeluk mijn motor weer in orde gekregen... het is lekker om weer te kunnen rijden.....

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan