Eigenwijze Nighthawk CB700SC

Fullmoon

Rookie
18 dec 2005
19
0
Mijn vraag is de volgende: Mijn Honda 700 SC van 1984 loopt als een tierelier, stationair kan het niet mooier alleen als ik de motor doorschakel naar de 6e versnelling (overdrive) schakel beginnen de problemen. Hij begint te sputteren en in te houden om daarna wanneer ik het gas iets terugdraai weer iets op toeren te komen en vervolgens weer eigenwijs wordt. Als ik nu terugschakel naar de 5 pakt hij na even sputteren weer op en begint weer als heerlijk als de spreekwoordelijke brandweer te lopen.
Ik begin nu in de richting van iets electrisch te denken omdat hij het dus in de eerst 5 wel prima doet.
Kan iemand mij mischien vertellen of er zoiets inzit want ik weet niet waar ik het moet zoeken en wil nu wel weer eens lekker ontspannen rijden haha.
Bij voorbaat hardstikke bedankt voor de eventuele reacties

Groet, Martin
 
Ik zou (omdat het tamelijk eenvoudig gaat) vóór alles de dichtheid van inlaat-rubbers (spruitstuk tussen carbs en blok) checken. Vaak hier gelezen: nevel met WARMGEREDEN stationair draaiende motor wat remmenreiniger op het rubber, maar niet zo wild dat het luchtfilter mee-snuffelt.
Verandert dan het stationair toerental dan heb je "beet".

Die rubbers kunnen uitharden, poreus worden en vooral aan de onderkant scheurtjes oplopen.
 
Willem,

allereerst bedankt voor je reactie, maar kan het dan zo zijn dat de motor verder wel prima loopt? Dat vindt ik namelijk het vreemde....
Maar in ieder geval ga ik het morgen direct uitproberen. Wil alles uitsluiten want ben het echt zat nu.

Hoop dat je gelijk hebt dan ben ik uit de brand

Groet, Martin
 
"Valse lucht", indien nog erg weinig (want wordt vanzelf erger) kan ongeveer dit effect opleveren, ja en meestal vooral wanneer de motor goed doorgewarmd raakt.

Wordt het iets erger dan zal-ie ook minder mooi stationair gaan lopen en/of onder het rijden zoveel tekort komen dat je alleen met de choke een stukje open nog thuis komt.
 
Willem,

Ik denk dat je de spijker op de kop hebt want zoals jij het schtetst klopt wel ongeveer; Hoe warmer hij is hoe meer last en idd een beetje met de choke friemelen wil dan wel eens wat doen.
Veel dank
 
Terug
Bovenaan Onderaan