Ein deutsche ZX7-R, NeiN!!

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.550
2
35
Harderwijk
hoi,

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Zx7-r deze is geinporteerd uit duitsland door en aan de vorige eigenaar verkocht door Safe.

die hebben verteld dat de motor gewoon 90 kw is. op de papieren staat 72kw 100pk dus. dit gebeurt wel vaker in duitsland dat men een zx7-r terugtuned voor de verzekering.

ik had vandaag de tank en het filterhuis eraf en stuite op het volgende:

rare "bulten op de Carb-deksels :? "

piccie



Bij een carbset (nieuw) te koop zien ze er zo uit:



en zx7-aRnold zijn carbs zien er ook zo uit!



deze zijn gewoon plat , zonder die bult.
weet iemand hoe dit zit? is dit een ristrictie? (gasschuif kon ik wel helemaal naar boven duwen)

*ik weet dat er al een topic over is maar wou mijn situatie apart aanhalen
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/79608?highlight=zx7r <ZX7-R geknepen 72kw
 

Gifkikker

MF veteraan
16 sep 2002
5.174
0
Belgie
als je de gasschuiven volledig omhoog kunt duwen is hij normaal "vrij"

ander heb je een beperking dat er een busje in die deksels zit die ervoor zorgen dat de gasschuif niet volledig omhoog kan, maar in dit geval dus niet

correct me if i'm wrong
 

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.550
2
35
Harderwijk
als je de gasschuiven volledig omhoog kunt duwen is hij normaal "vrij"

ander heb je een beperking dat er een busje in die deksels zit die ervoor zorgen dat de gasschuif niet volledig omhoog kan, maar in dit geval dus niet

correct me if i'm wrong
de gasschuif kon helemaal naar boven volgens mij, maar ik ben benieuwd of nog meer (ex)zx7r bezitters dit hebben. ik heb het wel en anderen weer niet.het model is nooit verandert toch?
 

Rikje

Die hard MF'er
1 mrt 2004
460
0
Zeeuws Vlaanderen
Ik heb voor m'n FZR nieuwe inlaatrubbers besteld, en wat bleek, in de inlaat rubbers zat er een restrictie door een stuk rubber in de vorm van een halve maan.
Hiermee was de doorlaat gereduceerd tot - ongeveer - driekwart!
Uiteraard overtollig rubber met een stanlymes verwijderd.

Ik denk niet dat er "geknepen" wordt door de carburateurs te veranderen, simpelweg omdat dit veel moeilijker terug te draaien is.
Durf dan ook te betwijfelen of er op jou manier aan het vermogen gesleuteld is.
Want dat kan toch veel makkelijker?
 

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.550
2
35
Harderwijk
eine! deutsche zx7-r. Wel de naamvalletjes goed gebruiken he. ;)
sorry.....voor mijn slechte duits


ik weet niet of er ' minder vermogen is, het is al ZAT vergeleken met de vorige motor(34pk)maar ik vroeg me af of dit normaal is, en waarom dit dan is.....(of meerdere zx7-r eigenaren dit hebben(platte deksels of met een 'bult')

als ik het 100% zeker wil weten wat het vermogen is moet die op de dynobank........

maar mijn vraag is dus::: (ex)ZX7-R eigenaren, wat hebben jullie voor carberateur
plat of bult?

en kan een van jullie mij uitleggen waarom er dus onderscheid is in carberateurdeksels van model tot model, terweil kawasaki nooit aanpassingen heeft gedaan? "if it ain't broke why fix it "

deksel met een "bult"

platte deksels:
 

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
37
Beusichem
Ik heb nog nooit een motor gezien die a.d.h.v. een 'bolling' op die deksels terug gevoerd werden. Ik denk dat een aantal modellen deze deksels gemonteerd werden zodat de veren er beter in vallen of zo? Kijk gewoon even naar de inlaten of er niet toevallig verkleinende plaatjes gemonteerd zijn, die dus het inlaten kleiner maken.
 

ZX7RR

MF veteraan
9 jan 2003
1.059
0
41
arnhem
Bezoek site
Ja dit is duidelijk jij heb er een met de korte kapjes dus hij is inderdaad
geknepen .
Ik weet het 100% want ik heb het al o zo vaak gezien en een paar keer voor mensen erafgehaald .

Je moet gewoon de orginele kapjes halen zodat de gasschuif weer helemaal open kan .

Zou ik eigenlijk een dynokit gelijk eropzetten en een k&n filter
Je herkent je motor niet meer terug (mits goed afgesteld natuurlijk )

Er zijn zat goede tuners en dynoboers in NL dus leef je maar uit .

Maar nogmaal jouw motor is GEKNEPEN waaschijnlijk op 98 pk !!!!!!!
 
Laatst bewerkt:

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.550
2
35
Harderwijk
Ja dit is duidelijk jij heb er een met de korte kapjes dus hij is inderdaad
geknepen .
Ik weet het 100% want ik heb het al o zo vaak gezien en een paar keer voor mensen erafgehaald .

Je moet gewoon de orginele kapjes halen zodat de gasschuif weer helemaal open kan .

Zou ik eigenlijk een dynokit gelijk eropzetten en een k&n filter
Je herkent je motor niet meer terug (mits goed afgesteld natuurlijk )

Er zijn zat goede tuners en dynoboers in NL dus leef je maar uit .

Maar nogmaal jouw motor is GEKNEPEN waaschijnlijk op 98 pk !!!!!!!


bedank voor jullie replays,

maar zx7rr ik hoef dus aleen maar de "hoge" carb-deksels te regelen? niet dat er ook andere gaschuiven in moeten? (ik weet voor de rest weinig over hoe de oosterburen terug-tunen)

denk je dat de deksels van een zxr750 er ook op passen???(zelfde carbs d8 ikke)

Hmz, ik stap van een ZZ-R250 (34kp 20nm koppel)ik vond de ZX7-R al behoorlijk snel maar hij kan dus nog 20 pk sneller?!?!?!?!!!WHOAH!

bedankt!!!

groeten Anton
 

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.550
2
35
Harderwijk
komt nog wel

ik regel wel wat dekseltjes...........

ze gaat nu eerst lekker op stal :D
ik heb een winterfietsje gekocht
 
Laatst bewerkt: