Einddemper ZXR

GasNaald

Die hard MF'er
17 sep 2003
376
0
De afgelopen paar weken begon het geluid uit mijn uitlaat steeds beter te worden :+ . Toch vond ik het vandaag wel genoeg, en ben ik gaan kijken wat er aan de hand was. Ik draaide de bout bij mijn steppie los en tot mijn grote verbazing kon ik de standaard bolt-on demper er gewoon van af halen. Je zou denken dat de bouten waren los getrild, maar niets is minder waar. De bouten zaten nog netjes vast, alleen waren de draadeinden die normaal aan de demper zitten volledig los gescheurd.

Kan iemand mij vertellen wat hiervan de oorzaak kan zijn, is het gewoon ouderdom (1990 en 50.000km) Of heb ik ze van de winter gewoon te strak aan gedraaid?

Aangezien ik nu toch een sport demper wil hebben ben ik ook maar even op zoek gegaan, maar ik kan niets vinden voor mijn bouwjaar. Ik heb ooit gehoord dat een demper voor een zx7r zou passen op voorwaarde dat de ophang ring niet vast is gelast of gepopt aan de demper, kan iemand dit bevestigen?

Als er iemand een demper heeft die ik over kan nemen hoor ik dat ook graag.
 
Even een klein schopje.

Ik heb onder tussen uitgevonden dat er wel een paar merken dempers maken voor mijn bouwjaar waaronder Termignoni, ik ken Termignoni alleen van de ducs, en van de Yamaha M1, maar voor de rest zie je dit merk bijna niet. Dus vraag ik mij af waarom? klinkt het niet (kan ik me niet voorstellen), of is het te duur (Valt wel mee, 360 ex btw voor een titanium versie op de site van Termignoni) Of is het gewoon slecht te verkrijgen.
 
Even een klein schopje.

Ik heb onder tussen uitgevonden dat er wel een paar merken dempers maken voor mijn bouwjaar waaronder Termignoni, ik ken Termignoni alleen van de ducs, en van de Yamaha M1, maar voor de rest zie je dit merk bijna niet. Dus vraag ik mij af waarom? klinkt het niet (kan ik me niet voorstellen), of is het te duur (Valt wel mee, 360 ex btw voor een titanium versie op de site van Termignoni) Of is het gewoon slecht te verkrijgen.


http://search.ebay.de/ZXR-750_Auspuffanlagen-Teile_W0QQsofocusZbsQQsbrftogZ1QQcatrefZC6QQsocomparecolumnlayoutZ1QQfromZR10QQsorecordsperpageZ50QQsocolumnlayoutZ3QQsatitleZQ5AXR-750QQsacategoryZ49769Q26catrefQ3DC6QQsotrZ2QQsoloctogZ9QQcoactionZcompareQQcopagenumZ1QQcoentrypageZsearch
 
Ik ben eruit. Een oom van me heeft er gisteren een nieuwe ring met nieuwe draadeinden in gelast en aan de buitenkant alles opnieuw gepolijst, waar voor hulde :}
Vanavond kan ik hem op halen en dan zal ik zondag even kijken of ie weer net zoveel lawaai maakt als een standaard Cita :X .

Waarschijnlijk komt er begin volgend jaar wel een Termignoni racedemper op al is dat alleen maar voor het geluid.
 
Hej iedereen, kheb nu zelf ook een zx7r uitlaat op mn kawa ( naja das de bedoeling als ie af is ;) )

Het bolt on gedeelte e.d. past gewoon netjes , en vanaf de steppie is wel iets te maken als het niet past..

Dus het moet gewoon passen
 
Terug
Bovenaan Onderaan