Einde 80km zones ?

Dat hebben ze op de A15 nu ook, 2 kanten op (Tussen R'dam en Ridderkerk). Zelfs 70! Normaal mag je daar honderd. Reden: Slecht asfalt! Er zit een flinke hobbel in het asfalt maar zelfs met 120 kom ik nog niet los, dus wat zeuren ze nou!? B|
Die hobbel hebben ze nu afgevlakt maar de matrixen staan nog op 70 |(

En ik denk dat Peijs d'r reactie zal zijn dat de conclusies te vroeg getrokken zijn en dat ze er niet over Peij(n)st om de zaken aan te passen. Eerste gedegen onderzoek zal nog minstens 5 jaar op zich laten wachten |(

Is iedereen deze heisa ook weer vergeten |(
 
Best jammer als de 80 km zone's afschaffen.
Der staat nu lekker veel file waar ik breed lachend door heen pruttel.

Zou zonde zijn, om de goede start van mijn dag weer af te pakken :+
 
Als iedereen echt 100 (of 80, of 120) rijdt is het niet erg,..maar onderzoek heeft aangetoond dat mensen voor de zekerheid 90 (of 70, of 110) gaan rijden,..om maar niet geflitst te worden,...

Ik was net gewend aan 60kmpu in zijn 1e op de 80 stukken. Kon ik mooi mijn vizier schoonpoetsen, veters strikken en het cassettebandje verwisselen. Zat ik mooi op zeker... :X
....of heeft dit toch ook een ietsje geholpen in de besluitvorming :9
 
De minister wacht nog even af. Zo een maatregel heeft zijn tijd nodig, mensen moeten er aan wennen, je kent dat wel. Wedden dat zo rond juni, juli, augustus de file's gaan afnemen? :Y
 
De minister wacht nog even af. Zo een maatregel heeft zijn tijd nodig, mensen moeten er aan wennen, je kent dat wel. Wedden dat zo rond juni, juli, augustus de file's gaan afnemen? :Y

Hey ben jij dan ook op vakantie :)

Dat heet dus cijfers misbruiken voor politieke doeleinden. Overigens neemt de drukte pas echt af als de grote vakantie echt begonnen is, in juni sta ik meestal wel ergens in de Randstad in 15 km kokend blik :( En gezien de 3/4 ton aan machines en gereedschap die ik elke dag meezeul is de motor geen optie |(
 
Het ligt niet aan de 80km an sich.

Het is de trajectcontrole die mensen huiverig maakt.
Remmen bij het 1e bord en zie daar : de file is geboren.
Onderling snelheidsverschil is praktisch niets op die trajecten omdat iedereen toch zo hard mogelijk wil, dus 80 rijdt.....
Dus even wat meer snelheid doet niemand; je hangt er veel te snel aan!
Dus de ellende is geboren.

Een "investering" van een pleuro of 20 heeft me geleerd dat 85 op de teller het max. is wat nog getolereerd wordt.(heel in het begin, op het Kleinpolderplein)

Toen jaren geleden de controles op de max. snelheid ineens heel scherp werden, was het meteen veel rustiger op de weg, ondanks het feit dat iedereen 120 reed.
De snelheids verschillen waren toen niet zo groot meer en de files namen af.

Conclusie : snelheids verschillen moeten er zijn, als ze maar niet te groot of te klein worden. Allen dan rijdt de zwik nog enigszins door.
Trajectcontrole werkt verlammend; bij elke snelheid.
 
Als ze nou gewoon de a4 doortrekken zijn we van het gezeik af. Beter stopt de regering daar geld in.
Nee, werkt niet.

Berekeningen hebben aangetoond dat het verkeer op de A4 dan ongeveer 24 uur per dag in de file zal gaan staan.
Het knooppunt bij de Benelux kan het aanbod doodeenvoudig niet aan en de afritten bij Rijswijk, Wateringseveld en Schipluiden (en mogelijk ook bij Delft) zijn niet in staat het aanbod te verwerken, zodat daardoor nu al elke dag enorme files door op de A4 komen te staan. Laat staan als er nog meer verkeer op die A4 zal gaan rijden!
 
Minister Peijs laat momenteel het effect van de snelheidsbeperking op de bij elkaar 25 kilometer ringweg onderzoeken. In juni zijn de resultaten bekend. "De VID heeft alleen de verkeersgegevens. In kaart moet nog gebracht worden hoe het staat met de luchtkwaliteit, waar het allemaal om is begonnen", aldus een woordvoerster. Een analyse naar het waarom van de files is verder nodig. "Er kunnen ook andere factoren in het spel zijn."

geweldig dit :} :}
dit is nou geld over de balk smijten!

Waarom onderzoek je de luchtkwaliteit nog als onomstotelijk is vastgesteld dat er meer files zijn. Of files beter voor de luchtkwaliteit dan rijdend verkeer :? _O-

echt..gaan die mensen niet naar school ofzo :?
 
Nee, werkt niet.

Berekeningen hebben aangetoond dat het verkeer op de A4 dan ongeveer 24 uur per dag in de file zal gaan staan.
Het knooppunt bij de Benelux kan het aanbod doodeenvoudig niet aan en de afritten bij Rijswijk, Wateringseveld en Schipluiden (en mogelijk ook bij Delft) zijn niet in staat het aanbod te verwerken, zodat daardoor nu al elke dag enorme files door op de A4 komen te staan. Laat staan als er nog meer verkeer op die A4 zal gaan rijden!

Niet met je eens. Ze kunnen lekker berekenen tot ze een ons wegen maar files blijven iets ongrijpbaars en onvoorspelbaars. Er zitten te veel random factoren in.

De a4 doortrekken moet zeker wel gebeuren en liever gister dan morgen.
Nu schuift die hele zooi over de a13.
Met een a4 erbij krijg je een alternatief. En files..ja..zullen er vast wel komen, want wij klootjesvolk zijn niet uit de auto te slaan.
Toch ben ik van mening dat een doorgetrokken a4 de drukte verspreidt over 2 snelwegen ipv de bottleneck a13.
 
Hey ben jij dan ook op vakantie :)

Dat heet dus cijfers misbruiken voor politieke doeleinden. Overigens neemt de drukte pas echt af als de grote vakantie echt begonnen is, in juni sta ik meestal wel ergens in de Randstad in 15 km kokend blik :( En gezien de 3/4 ton aan machines en gereedschap die ik elke dag meezeul is de motor geen optie |(

Nou, het kán wel natuurlijk :+

full




Enne..... ik ga in september.
 
Mooi dan hebben mijn demonstratieve file veroorzaak / luchtvervuil acties toch geholpen })
 
Laatst bewerkt:
en ik ga jullie nu al verzekeren dat ALS ze de snelheid gaan verhogen maar het controle systeem laten hangen............... dat de problemen NIET zullen verdwijnen :N
Of je nu 80 drie dik rijdt of 100, zolang er GEEN snelheidsverschil gemaakt kan worden (ff 120 om in te halen) zal iedereen dus moeten REMMEN om van baan te wisselen (in/uitvoegen) en zullen de problemen dus niet oplossen.
:^

Jij begrijpt 't *O*
 
Nee hoor. Is al jaren bekend dat, als je de snelheid verlaagt, dat je dan meer auto's kwijt kunt op een bepaald stuk weg.
Tenminste..... als iedereen exact dezelfde afstand houdt, niet te vroeg (of te laat...) remt en ook allemaal de snelheid precies gelijk laat terugzakken.....

Ofwel.... het werkt niet in de échte wereld......

Maar.... let maar op wat voor onzinredenaties we nu weer gaan krijgen om toch vooral maar die 80 km zones te houden..... De eerste onderzoeken die natuurlijk láng, héél lang.... gaan duren zijn al aangekondigd.
 
Nee hoor. Is al jaren bekend dat, als je de snelheid verlaagt, dat je dan meer auto's kwijt kunt op een bepaald stuk weg.
Tenminste..... als iedereen exact dezelfde afstand houdt, niet te vroeg (of te laat...) remt en ook allemaal de snelheid precies gelijk laat terugzakken.....

Ofwel.... het werkt niet in de échte wereld......

Maar.... let maar op wat voor onzinredenaties we nu weer gaan krijgen om toch vooral maar die 80 km zones te houden..... De eerste onderzoeken die natuurlijk láng, héél lang.... gaan duren zijn al aangekondigd.
Yes..., Dat bedoelde ik hè Peijs? B|
 
Nee, werkt niet.

Berekeningen hebben aangetoond dat het verkeer op de A4 dan ongeveer 24 uur per dag in de file zal gaan staan.
Het knooppunt bij de Benelux kan het aanbod doodeenvoudig niet aan en de afritten bij Rijswijk, Wateringseveld en Schipluiden (en mogelijk ook bij Delft) zijn niet in staat het aanbod te verwerken, zodat daardoor nu al elke dag enorme files door op de A4 komen te staan. Laat staan als er nog meer verkeer op die A4 zal gaan rijden!



Ben ik niet met je eens , nu moet alles over de spaanse polder , mensen moeten toch die kant op , dus nu via 1 ja echt 1 rijstrook .
Als men de A4 nu doortrok gingen dca. de helft van de mensen die naar delft moeten over de A13 en er zijn ook mensen die naar Berkel en Rodenrijs moeten die de A13 zullen nemen .
Het zelfde argument kan je ook niet gebruiken om te zeggen dat de benelux tunnel overbodig was , kan je je voorstellen als die er niet was en alles moest over de Van Brienenoord brug !
Het file leed is al een stuk verzacht doordat de benelux tunnel 2 keer zo groot is geworden maar politici blijven beweren dat meer weg niet de oplossing is !!
 
Ben ik niet met je eens , nu moet alles over de spaanse polder , mensen moeten toch die kant op , dus nu via 1 ja echt 1 rijstrook .
Als men de A4 nu doortrok gingen dca. de helft van de mensen die naar delft moeten over de A13 en er zijn ook mensen die naar Berkel en Rodenrijs moeten die de A13 zullen nemen .
Het zelfde argument kan je ook niet gebruiken om te zeggen dat de benelux tunnel overbodig was , kan je je voorstellen als die er niet was en alles moest over de Van Brienenoord brug !
Het file leed is al een stuk verzacht doordat de benelux tunnel 2 keer zo groot is geworden maar politici blijven beweren dat meer weg niet de oplossing is !!

Ik ben het met je eens. Hoe meer alternatieven er geboden worden hoe minder er vast komt te staan als het ergens fout gaat. Vergelijkbaar met techniek en een parallelschakeling. Het ene lampje blijft toch ook branden als de andere kapot gaat? Dat zou betekenen bij een gelijke belasting dat de helft van de file verholpen zou kunnen worden. Theoretisch gezien. :Y

In de praktijk werkt het uiteraard allemaal anders, maar het klinkt leuk. Zo hebben we ook geleerd dat een dikkere kabel minder weerstand biedt en dus minder warm wordt. :) Dat betekent dat als ik 500 auto's op 3 rijbanen sneller kan doorvoeren dan op 2. En daarmee ook nog eens de luchtvervuiling zou verminderen doordat er 1/3 minder geremd moet worden totaal gezien als de eerste op een rijbaan zou remmen. :)

Helaas missen we de ruimte geografisch gezien om meer asfalt neer te leggen alhoewel ik ook graag de A4 afgetimmerd zou willen hebben. :Y
 
Ik ben het met je eens. Hoe meer alternatieven er geboden worden hoe minder er vast komt te staan als het ergens fout gaat. Vergelijkbaar met techniek en een parallelschakeling. Het ene lampje blijft toch ook branden als de andere kapot gaat? Dat zou betekenen bij een gelijke belasting dat de helft van de file verholpen zou kunnen worden. Theoretisch gezien. :Y

In de praktijk werkt het uiteraard allemaal anders, maar het klinkt leuk. Zo hebben we ook geleerd dat een dikkere kabel minder weerstand biedt en dus minder warm wordt. :) Dat betekent dat als ik 500 auto's op 3 rijbanen sneller kan doorvoeren dan op 2. En daarmee ook nog eens de luchtvervuiling zou verminderen doordat er 1/3 minder geremd moet worden totaal gezien als de eerste op een rijbaan zou remmen. :)

Helaas missen we de ruimte geografisch gezien om meer asfalt neer te leggen alhoewel ik ook graag de A4 afgetimmerd zou willen hebben. :Y

load balancing in netwerken...load balancing met verkeer *O*
 
Als je eens na gaat hoeveel verkeer er nu vanuit Vlaardingen,Spijkenisse, Hellevoet en alles van die kant dus OM moeten rijden over de A20 en A13 om richting A'dam te kunnen |(
Al het volk wat richting Zeeland gaat vanuit A'dam wat ook weer over die A13 gaat is allemaal te voorkomen met het doortrekken van de A4.
Dan was er minder vervuiling en drukte en was die hele 80 zone en traject controle niet nodig geweest en was er een HOOP geld uitgespaard kunnen blijven om dat stuk asfalt neer te leggen ;)
 
load balancing in netwerken...load balancing met verkeer *O*

Highway>En
Password:
Highway#Conf t
Enter configuration commands, one per line. End with CNTL/Z.
Highway(config)#Hostname A13
A13(config)#ip dhcp excluded-license-plate ?
WORD License Plate
A13(config)#ip dhcp excluded-license-plate 18-LB-HH

full



Hmmm...ik draaf door... B|
 
ppppfffftttt

Traject controle |( als ik klaar ben met werken en naar huis wil kom ik er 4 tegen -O- is niet leuk meer.

1) A10
2) A 4 (schiphol)
3) A13
4) A20

-O- -O- -O- afschaffen die hap, die op de A 4 mag blijven daar heb ik niet zo'n last van is ook 120, maar die 80 km wegen |( |( |(
 
Highway>En
Password:
Highway#Conf t
Enter configuration commands, one per line. End with CNTL/Z.
Highway(config)#Hostname A13
A13(config)#ip dhcp excluded-license-plate ?
WORD License Plate
A13(config)#ip dhcp excluded-license-plate 18-LB-HH

(Afbeelding)


Hmmm...ik draaf door... B|


:Y :Y :Y idd je draaft wel erug door _O-

Is een blik van regio Friesland op de A 13 :Y :Y :Y

Wel eruugg ver van z'n thuishonk O-)

tja sowwy baas, maar die man wilde maar niet stoppen dus bleven we m maar volgen _O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan