einde Buell, bron MCN

gizmo88

MF veteraan
10 jun 2003
4.633
0
hoorn
In an astonishing move Harley-Davidson has stopped all Buell production and no more Buells will be built – ever!

The announcement was made this afternoon by company founder Erik Buell himself in a video posted on the Buell website (link here).

A clearly emotional Erik Buell thanked customers for their support and said he was very proud of what the firm had achieved in the last three decades, that all customer bikes’ warranties would be supported by company owners Harley-Davidson and that a limited supply of machines were still available at Buell dealers.

See the video here - http://www.buell.com/en_us/

MCN will bring you more on this story as soon as possible.
 
voor onze Italiaanse vrienden,

Milwaukee (STATI UNITI) 15 ottobre 2009 - Harley-Davidson ha deciso di vendere la MV Agusta. Poco più di un anno fa la Harley era arrivata in pompa magna a salvare la storia della motocicletta: tanti progetti pronti ad uscire dai cassetti e soldi freschi per gli investimenti. Ma di fronte alla caduta verticale delle vendite delle H-D (187.000 moto in nove mesi nel 2009 contro le 226.000 dell’analogo periodo dello scorso anno, 2,62 miliardi di dollari di fatturato contro i 3.23 miliardi da gennaio a settembre del 2008), a Milwaukee hanno deciso di andarsene e mettere sul mercato marchio e fabbrica MV Agusta: E come se non bastasse è stata bloccata anche la produzione delle Buell. La voce di un ritiro da Varese era nell’aria da tempo, ma sembrava impossibile che gli americani rinunciassero al business dopo averlo ben pagato e dopo aver cercato di acquisire la Ducati. La MV Agusta è ora in cerca di un acquirente: magari si farà nuovamente avanti Claudio Castiglioni, che di MV è oggi il presidente, ma che ne era il padrone prima della boccata di ossigeno della Harley-Davidson. Intanto è attesa al salone di Milano la F5, la più sportiva delle MV Agusta. Almeno lo speriamo
 
mss iets te maken met het feit dat ze rotax blokken gebruiken voor de nieuwe modellen en HD dat niet leuk vind?

of simpelweg door de crisus
 
Laatst bewerkt:
mss iets te maken met het feit dat ze rotax blokken gebruiken voor de nieuwe modellen en HD dat niet leuk vind?

of simpelweg door de crisus

Neem aan dat deze rotax-blokken eigen keus was van HD?
Of ben ik nou gek? :P

Anyways... word wel een dikke v-twin minder gemaakt nu '(
 
Laatst bewerkt:
tja wat wil je met die absurte prijzen van Buells, zelfs 2e hands was zo'n ding amper aan te schaffen.

wel jammer evengoed dat er steeds meer aparte motormerken/types verdwijnen door bezuinigingen.

Morini ook al failliet...
 
tja wat wil je met die absurte prijzen van Buells, zelfs 2e hands was zo'n ding amper aan te schaffen.

wel jammer evengoed dat er steeds meer aparte motormerken/types verdwijnen door bezuinigingen.

Morini ook al failliet...

2dehandsprijzen heeft niets met nieuw te maken ;)
nu kunne we nog meer vragen bij verkoop })
 
Laatst bewerkt:
voor onze Italiaanse vrienden,

Milwaukee (STATI UNITI) 15 ottobre 2009 - Harley-Davidson ha deciso di vendere la MV Agusta. Poco più di un anno fa la Harley era arrivata in pompa magna a salvare la storia della motocicletta: tanti progetti pronti ad uscire dai cassetti e soldi freschi per gli investimenti. Ma di fronte alla caduta verticale delle vendite delle H-D (187.000 moto in nove mesi nel 2009 contro le 226.000 dell’analogo periodo dello scorso anno, 2,62 miliardi di dollari di fatturato contro i 3.23 miliardi da gennaio a settembre del 2008), a Milwaukee hanno deciso di andarsene e mettere sul mercato marchio e fabbrica MV Agusta: E come se non bastasse è stata bloccata anche la produzione delle Buell. La voce di un ritiro da Varese era nell’aria da tempo, ma sembrava impossibile che gli americani rinunciassero al business dopo averlo ben pagato e dopo aver cercato di acquisire la Ducati. La MV Agusta è ora in cerca di un acquirente: magari si farà nuovamente avanti Claudio Castiglioni, che di MV è oggi il presidente, ma che ne era il padrone prima della boccata di ossigeno della Harley-Davidson. Intanto è attesa al salone di Milano la F5, la più sportiva delle MV Agusta. Almeno lo speriamo

een poging om de boel te vertalen voor jullie :$ :

Milwaukee (verenigde staten) 15 oktober 2009 – H-D heeft besloten om MV Agusta te verkopen. Iets meer dan een jaar geleden zag het er naar uit dat Harley dit merk zou kunnen redden. Veel projecten in de schuif, klaar om naar het licht te zien, vers geld voor investeringen. Maar omwille van de tegenvallende verkoop van H-D (187.000 motoren in 9 maanden in 2009 tegen 226.000 het jaar ervoor, of 2.62 miljard dollar tegen 3.23 miljard dollar tussen januari en september in 2008). In Milwaukee hebben ze dus besloten om het merk en de productie van MV Agusta te verkopen. En alsof dat nog niet genoeg was is ook de roductie van Buell stopgezet. Dat ze zich zouden terugtrekken uit Varese hing al een tijdje in de lucht maar leek onwaarschijnlijk omdat ze er goed voor betaald hadden en ook probeerden om Ducati over te nemen. MV Agusta is nu dus op zoek naar een overnemer. (dan een stukje dat ik niet snap) en het verhaal wordt afgesloten met het nieuws dat de F5, de meest sportieve van Agusta toch nog verwacht wordt op de beurs in Milaan... althans daar hopen ze toch nog op.
 
tja wat wil je met die absurte prijzen van Buells, zelfs 2e hands was zo'n ding amper aan te schaffen.

wel jammer evengoed dat er steeds meer aparte motormerken/types verdwijnen door bezuinigingen.

Morini ook al failliet...

Vond het wel meevallen , bij westcoast motors heb je er al 1 tussen de 5 en 7 koppen had je een hele dikke hoor.
Ik vind dat niet echt duur als je zo een ding hoort draaien klappen en beuken...
Als hij in me box paste had ik er 1 genomen ipv de monster die ik daar heb gekocht
 
Laatst bewerkt:
Vond het wel meevallen , bij westcoast motors heb je er al 1 tussen de 5 en 7 koppen had je een hele dikke hoor.
Ik vind dat niet echt duur als je zo een ding hoort draaien klappen en beuken...
Als hij in me box paste had ik er 1 genomen ipv de monster die ik daar heb gekocht

raar mijn xb12 is kleiner dan men 696
 
tja wat wil je met die absurte prijzen van Buells, zelfs 2e hands was zo'n ding amper aan te schaffen.

wel jammer evengoed dat er steeds meer aparte motormerken/types verdwijnen door bezuinigingen.

Morini ook al failliet...


Een nieuwe buell xb9 kost je 9.895 en 2de hands voor een krappe 6.500......vind dat toch echt wel meevallen.

Dit stukje tekst geleend van het buellforum:

I just got off the phone with Erik. Harley-Davidson will be announcing this morning that they are returning to their core business. Both Buell and MV Agusta will be closed.

While there is indeed much to be sad about I think this is going to be yet another of the milestone events in the history of Buell.

Imagine Erik Buell and The Elves unconstrained by either the Harley-Davidson motor, dealer network or bureaucracy.

This will take a few days of decompression. If you have questions, I'll answer them as honestly and full as I can here. I won't argue.

Needless to say . . there are no worries for current Buell owners. There are laws requiring parts and support for something on the order of 10 years.

My concern right now is with the employees of Buell Motorcycle Company. Many of you know them and they are all fine people.

Sine 1987 I've been through lots with Erik, Buell Motor Company, Buell Motorcycle Company and many of the Buell employees.

I see tremendous opportunity.
 
goh, en ik maar denken dat de neige band die buell met H-D had de blokken en eric buell waren, ik heb volgns mij toch verschillende keren gelezen dat ie vond dat het een opmzichzelf staand merk was.

ik heb voor de rest niks met buel, maar altijd jammer als er een merk verdwijnt.
 
Nee! Ik wil een Buell en het zijn prachtmotoren en die mogen niet weg! Hopelijk komen ze met een paar jaar weer terug.
 
Ontzettend triest.

Tot zo ver 'Green Shoots' en 'recovery of the economy'..... '(
 
goh, en ik maar denken dat de neige band die buell met H-D had de blokken en eric buell waren, ik heb volgns mij toch verschillende keren gelezen dat ie vond dat het een opmzichzelf staand merk was.

ik heb voor de rest niks met buel, maar altijd jammer als er een merk verdwijnt.
Het merk werd ook redelijk los van Harley gemanaged, maar was wel 100% dochter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan