Einde seizoen voor "Shakey" Byrne

nampus

MF veteraan
30 mei 2005
5.120
1.197
Zeeland
KTM heeft de stekker uit het Motogp project getrokken. Er staat een artikel in MCN. In het kort komt het er op neer dat het seizoen voor Shane Byrne over is als hij geen ander team vindt.
KTM is gestopt vanwege meerdere redenen onder andere het veranderen van de cilinderinhoud naar 800cc in 2007.

Zonde, het startveld is al zo klein en zo wordt het nog kleiner.
Nampus.
 
KTM heeft de stekker uit het Motogp project getrokken. Er staat een artikel in MCN. In het kort komt het er op neer dat het seizoen voor Shane Byrne over is als hij geen ander team vindt.
KTM is gestopt vanwege meerdere redenen onder andere het veranderen van de cilinderinhoud naar 800cc in 2007.

Zonde, het startveld is al zo klein en zo wordt het nog kleiner.
Nampus.

Jeps wist ik ook, maar ja waarom niet, die gasten worden steeds op een ronde gezet... Assen ook, zag je (ellison? Byrne?) steeds verder van de rest afraken, en op een geven moment zag je eerst rossi dan melandri en toen pas de KTM voorbij komen :P

Misschien alsie goed is magtie naar konica minolta, hebben ze nog een plaatsje vrij :)
 
Misschien alsie goed is magtie naar konica minolta, hebben ze nog een plaatsje vrij :)
[/quote]



Mis ik iets :? ?
 
Misschien alsie goed is magtie naar konica minolta, hebben ze nog een plaatsje vrij :)



Mis ik iets :? ?
[/quote]

Neej omdat Tamada in zijn eentje rijdt neem ik aan dat als ze hem willen dat ze er nog een motor bij kunnen doen.
 
kunnen ze dat midden in het jaar?

Nope. Konica Minolta heeft maar één startbewijs voor dit seizoen!!

En Proton KR wil het seizoen verder rijden. Willicht met de motoren van vorig jaar. Misschien moeten ze eens gaan aankloppen bij Ilmor, want die hebben een plan om een motor voor de motoGP te bouwen tegen 2007.

Het wordt in de motoGP tijd voor wat nieuw bloed lijkt me, nu ook Blata twijfelachtig wordt, want hun debuur is weeral uitgesteld!
 
Jeps wist ik ook, maar ja waarom niet, die gasten worden steeds op een ronde gezet... Assen ook, zag je (ellison? Byrne?) steeds verder van de rest afraken, en op een geven moment zag je eerst rossi dan melandri en toen pas de KTM voorbij komen :P

Weet niet wat jij gedaan hebt, onder de motoGP in Assen.
maar Shane Byrne is niet op een ronde gezet hoor.
Vond Shane Byrne in assen best goed rijden op die KTM, hij kwam elke ronde stees dichter bij KRjr en zat in de laatste ronde aan het achterwiel van KRjr.
 
Mis ik iets :? ?

Neej omdat Tamada in zijn eentje rijdt neem ik aan dat als ze hem willen dat ze er nog een motor bij kunnen doen.
[/quote]


Honda was al teruggeschroefd naar 6 machines in de MotoGP, maar speciaal voor Tamada kon er dan ééntje bij, omdat hij Japanner is...
Denk dat het volgend jaar gewoon weer 6 Honda's worden...Als Tamada naar een ander merk gaat..
 
Ik las op crashnet al dat ze waarschijnlijk met de blokken van vorig jaar gaan rijden, maar dat Shakey ook wellicht aanbiedingen heeft voor in het WSB. Ik denk dat ie daar op een goede motor beter tot zijn recht komt dan op een KTM in de Motogp. Al is de Motogp natuurlijk wel het hoogst haalbare voor een coureur.
 
Denk dat het volgend jaar gewoon weer 6 Honda's worden...Als Tamada naar een ander merk gaat..
Tamada ander merk, mis ik nu iets? ?

Heb ergens gelezen dat ze er een echt, Japans Italiaans Racing team van wouden maken!!
Tamada en een Italiaan.
Dus dan kom ik op 8 Honda's uit, maar dat lijkt me ook wel weer wat veel.
Het zou kunnen, 4 2006 Machines en 4 2005 machines.

Dat mag ook wel want het startveld word steeds kleiner.
Maar de toekomst zal het uitwijzen.
 
Tamada ander merk, mis ik nu iets? ?

Heb ergens gelezen dat ze er een echt, Japans Italiaans Racing team van wouden maken!!
Tamada en een Italiaan.
Dus dan kom ik op 8 Honda's uit, maar dat lijkt me ook wel weer wat veel.
Het zou kunnen, 4 2006 Machines en 4 2005 machines.

Dat mag ook wel want het startveld word steeds kleiner.
Maar de toekomst zal het uitwijzen.

ZEKERS....
Tamada gaat zeer waarschijnlijk volgendjaar weer op bridgestones verder...
Michelins bevielen hem toch niet zo goed, wat ik las :? :W
 
Team Roberts reageert op verklaring van KTM
Nieuws, 19/08/05

Nadat KTM heeft aangegeven dat men wil stoppen met het leveren van motorblokken aan het Team Roberts heeft het team uit Banbury nu haar eigen visie op de ontstane situatie gegeven:

gelijktijdig met de publicatie aan de buitenwereld, op 12 augustus, heeft KTM haar partner, Team Roberts, door middel van eenzelfde persverklaring geïnformeerd over het feit dat men de activiteiten in relatie tot ons team per direct zal beëindigen.

KTM breekt hiermee de gemaakte afspraken betreffende de samenwerking tussen KTM en Team Roberts aangaande het raceseizoen 2005. In tegenstelling tot de door KTM, in het persbericht, geschetste situatie, waarin KTM zich opstelt als zijnde leverancier van motoren, was de samenwerking tussen KTM en Team Roberts veel meer bedoeld als een partnerschap op basis van gelijkheid. KTM zou niet alleen de motorblokken, elektronica, banden en een coureur leveren en betalen maar het partnerschap hield tevens in dat het teambudget voor het raceseizoen 2005 een gedeelde verantwoordelijkheid was. Deze afspraken zijn tussen vertegenwoordigers van KTM en Team Roberts, na overeenstemming, begin februari vastgelegd.

Er zijn geen verzoeken geweest aangaande extra financiële bijdragen vanuit het Team Roberts buiten de oorspronkelijk afgesproken bedragen. Er is alleen een verzoek geweest om reguliere betalingen te verrichten die tot op dat moment nog niet waren ontvangen.

Team Roberts heeft er, in goed vertrouwen, alles aan gedaan om haar eigen deel van de gemaakte afspraken met KTM na te komen. Team Roberts zou niet aan een dergelijk project beginnen, zonder de zekerheid dat zij haar financiële verplichtingen naar Dorna en onze andere sponsoren voor het gehele seizoen kan nakomen.

Beide partijen waren zich terdege bewust, dat een deelname van het Team Roberts in het lopende 2005 seizoen geen reële optie was zonder de technisch maar ook financiële steun van KTM als gelijkwaardige partner in dit project. Op basis van wederzijds vertrouwen heeft Team Roberts uiteindelijk besloten zich in te schrijven voor het lopende raceseizoen 2005.

In het begin heeft KTM ook de samenwerking en “de aangegane overeenkomst” bevestigd en deed KTM zelfs alle moeite om de overeenkomst met Team Roberts voor het lopende raceseizoen daadwerkelijk na te komen. In tegenstelling tot de andere klassen van de motorsport waarin KTM deelneemt, werden de verwachte resultaten in de MotoGP niet behaald.

Tegen deze achtergrond en als gevolg van de strategische interne beslissingen die blijken uit de verklaring, die KTM recentelijk heeft afgegeven, heeft KTM klaarblijkelijk besloten de samenwerking met het Team Roberts halverwege het seizoen op te zeggen in tegenstelling met de eerder gemaakte afspraken.

Het is KTM niet alleen niet gelukt om competitieve motorblokken te leveren gedurende dit seizoen, zij hebben ook nagelaten haar deel van de beloofde financiële inbreng te realiseren en trekken zij zich nu terug als leverancier van de motorblokken, elektronica, banden en betalingen aan de coureur die uitkomt voor Team Roberts in het 2005 MotoGP seizoen.

Wij zijn, als team, voor het 20e jaar betrokken bij de koningsklasse van de motorsport. Daarom zal het team er alles aan blijven doen om het professionalisme en de ontwikkelingen binnen onze sport te blijven ondersteunen. Wij zijn betrokken bij en bevlogen over de MotoGP en ondanks het feit dat wij in de afgelopen jaren niet altijd succes hebben gekend en de resultaten wisselend zijn geweest, en er ook wel eens verschillen van inzicht zijn geweest, hebben we altijd geprobeerd succes te boeken op een manier waarvan wij geloven dat die goed is voor de toekomst van onze sport, en hebben we ons altijd voor 110 % ingezet om ons doel te bereiken.

Natuurlijk heeft het vertrek van KTM gezorgd voor verschillende problemen. We zullen echter ons uiterste best doen om toch actief te kunnen blijven in het kampioenschap.

We willen al onze fans en de motorindustriecollega’s bedanken voor de steunbetuigingen en de aanmoedigen om vooral door te gaan. Wij willen ook onze leveranciers en collega’s bedanken die uitermate geduldig zijn geweest en begrip hebben getoond voor de ontstane situatie.

Tot ziens in Brno!
 
Neej omdat Tamada in zijn eentje rijdt neem ik aan dat als ze hem willen dat ze er nog een motor bij kunnen doen.

dan hadden ze dat allang met jurgen gedaan..of niet??? :?
[/quote]

Nope. Konica Minolta heeft maar één startbewijs voor dit seizoen!!

En Proton KR wil het seizoen verder rijden. Willicht met de motoren van vorig jaar. Misschien moeten ze eens gaan aankloppen bij Ilmor, want die hebben een plan om een motor voor de motoGP te bouwen tegen 2007.

Het wordt in de motoGP tijd voor wat nieuw bloed lijkt me, nu ook Blata twijfelachtig wordt, want hun debuur is weeral uitgesteld!

Daarom, dus bastiaan pieter, hier je antwoord. :)
 
harris-wcm stelt het v6 debute ook al uit!
volgens mij ook al problemen met blata
Vrij logisch, nog een jaartje met 990 cc blokken en daarna 800 cc, dus dan zou die V6 voor 1 seizoen ontwikkelt zijn waarna in 2007 weer een nieuw blok moet worden gemaakt. Snap wel dat ze daar weinig trek in hebben.
 
Ik vrees ook dat de Blata V6 er eigenlijk nooit zal komen. Misschien beter om nu al een nieuw blok te maken en volgend seizoen, 't ja, nog maar eens een overbruggingsjaar voor WCM.

Benieuwd of er een team wil ingaan op de uitnodiging van illmor, dat graag een MotoGP blok wil gaan maken.
 
Nu wil ik zien wat hij op een betere motor kan.
Aan zijn inzet zal het niet liggen.

photo8.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan