Einde van een tijdperk

  • Onderwerp starter Anoniempje418
  • Startdatum
Om maar on topic te gaan. Ik kan wel snappen dat de sportmotoren niet meer populair zijn.
Waar vroeger de sportmotoren echt veel sneller waren dan de rest. Zijn ze nu zo snel dat je eigenlijk alle hulpmiddelen ook daadwerkelijk nodig zijn.
Tevens kan je pas later een sport motor kopen, en kan je er eigenlijk bijna nergens meer mee rijden in Nederland.
Ik heb veel plezier op mijn thunderace gereden en op de 600 sportmotoren.
Maar toen ik een keer op een GS reed ging er voor mij een wereld open.

Ik kon op de meeste plekken de gemiddelde sportmotor bijhouden, maar kwam 3x zo relaxed aan op een bestemming.

Uiteindelijk een 1190 adventure gekocht. Waarmee je het gros van de sportmotoren nog kan bijhouden ook.
 
Om maar on topic te gaan. Ik kan wel snappen dat de sportmotoren niet meer populair zijn.
Waar vroeger de sportmotoren echt veel sneller waren dan de rest. Zijn ze nu zo snel dat je eigenlijk alle hulpmiddelen ook daadwerkelijk nodig zijn.
Tevens kan je pas later een sport motor kopen, en kan je er eigenlijk bijna nergens meer mee rijden in Nederland.
Ik heb veel plezier op mijn thunderace gereden en op de 600 sportmotoren.
Maar toen ik een keer op een GS reed ging er voor mij een wereld open.

Ik kon op de meeste plekken de gemiddelde sportmotor bijhouden, maar kwam 3x zo relaxed aan op een bestemming.

Uiteindelijk een 1190 adventure gekocht. Waarmee je het gros van de sportmotoren nog kan bijhouden ook.

Dit komt door Europa en politiekers die geen reet van motoren kennen.
Maar wij motards worden genaaid door Rutten, De Croo en Europa.
De meeste motards komen niet om door gebreken maar door "niet gezien" en door eigen schuld en niet kunnen rijden.
We krijgen hier een keuring voor in de plaats, bedacht door idioten die nooit motor hebben gereden.
Dan hebben we nog Euro-normen-shit, waar een motor makkelijk 1:22 doet en dus zuiniger is, kijken die eikels enkel naar % CO2 uitstoot.
Nooit kijken ze naar brandstofverbruik versus uitstoot, want dan wint een motor makkelijk.
Neen een Ferrari met 1:5 haalt makkelijk EuroX maar een motor niet, wie snapt dit nog? Waarom zijn vliegtuigen met een gigantisch verbruik niet verboden? Meet die eens en je schrikt je rot! Ik snap het niet. Politiekers zijn fuckers die vliegtuigen laten vliegen (belastingsvrij!) en burgers laten betalen.

Leg eens uit.
 
Sorry, maar de verkoopaantallen liepen al een paar jaar hard achteruit. Vóórdat alle euronormen dat deden, die hebben slechts het laatste zetje gegeven.
 
Dit komt door Europa en politiekers die geen reet van motoren kennen.
Maar wij motards worden genaaid door Rutten, De Croo en Europa.
De meeste motards komen niet om door gebreken maar door "niet gezien" en door eigen schuld en niet kunnen rijden.
We krijgen hier een keuring voor in de plaats, bedacht door idioten die nooit motor hebben gereden.
Dan hebben we nog Euro-normen-shit, waar een motor makkelijk 1:22 doet en dus zuiniger is, kijken die eikels enkel naar % CO2 uitstoot.
Nooit kijken ze naar brandstofverbruik versus uitstoot, want dan wint een motor makkelijk.
Neen een Ferrari met 1:5 haalt makkelijk EuroX maar een motor niet, wie snapt dit nog? Waarom zijn vliegtuigen met een gigantisch verbruik niet verboden? Meet die eens en je schrikt je rot! Ik snap het niet. Politiekers zijn fuckers die vliegtuigen laten vliegen (belastingsvrij!) en burgers laten betalen.

Leg eens uit.
Begrijpend lezen is een vak blijkbaar...
Je kan natuurlijk heel graag je punt doordrukken, maar schrijf het niet op alsof het feiten zijn.
Ik zie graag een inhoudelijke, ontopic en bovenal een normale reply tegemoet.
Tot die tijd verspil ik mijn moeite niet aan deze achterlijke rant.
 
Heel even ja, maar dat is snel verholpen en de trip-computer (die ik liet zien) die laat dat niet zien.
dan laat hij in de tripcomputer gewoon een hele hoge maximum snelheid zien hoor want hij weet niet dat hij een verkeerde locatie heeft berekend en dus een veel te hoge snelheid.
 
Einde tijdperk.. Racers & Choppers.

De keuze voor fabrikanten is simpel, weinig vraag en verkoop = minder betreffende modellen in de aankomende jaren. Sportieve Nakeds & Cafè-racers daarintegen flink in opkomst, tourmodellen blijven onuitsterfelijk.
Het werkt niet anders als in de auto-industrie, ook hier zien we bepaalde modellen verdwijnen bij meerdere merken dankzij de grote vraag om SUV's en crossovers. Een MPV, wat is dat.. Was een hele hype toendertijd, zie je nu nog zelden nieuw..

Ik was en ben altijd fan geweest van racers maar na 10 jaar ben ik er ook wel klaar mee, ook al blijven ze mooi met een ongekend vermogen. Dat komt mede door mijn keus toendertijd voor een racer in vergelijking met wat de markt NU nog meer te bieden heeft. Gereden van GSX-R600, GSX-R1000 tot BMW S1000RR. Overgestapt naar HD Road King (Tour), vervolgens naar GSX-S1000 (Naked).

Een racer is niet meer in trek, niet meer zoals voorgaande jaren. De prijzen dalen behoorlijk in het tweedehands segment vergeleken bij 10 jaar terug, handelaren zitten er niet meer op te wachten, wat je terugziet in de inruilprijs.

De Naked, GSX-S1000, welke ik nu rijd heeft 170PK, een fijne zithouding en je kan er zowel mee touren als racen. Goed voor lange ritten maar ook prima in het stadsverkeer. Je hoeft tegenwoordig geen racer meer te rijden om veel vermogen te rijden, dat heeft het segment ook de nek omgedraaid. Als vb; ik trek een GSX-R1000 192PK er makkelijk uit met een sprint.

Een racer heeft nu eenmaal veel nadelen gekregen sinds de sportieve nakeds op de markt zijn, ofja gekregen.. deze waren er altijd al maar voor de meeste mensen was er nooit een alternatief als je een sportieve fiets wou rijden.

- De zithouding is ronduit slecht (rug/polsen/knieën)
- Funfactor begint pas bij 100+
- Rijbewijs kwijtraker (zeker met de snelheden van nu)
- Niet voor stadsverkeer weggelegd
- Niet zo wendbaar als een Naked
- Hoge nieuwprijzen

Jammer, maar nieuwe racers gaan we steeds minder zien op de weg de aankomende jaren.. Dit heeft alles te maken met de komst van de sportieve nakeds / goede alternatieven voor een racer t.b.v. comfort. De hoge nieuwprijzen van de aankomende racers helpen daar ook zeker niet bij mee.


De Choppers..
Ook erg jammer maar dit is al langer een uitstervend ras, nieuwe modellen houd niet te over. Waar je vroeger zat nieuwe Honda's/Suzuki's/Indian's/Harley's zag, zie je nu zelden nog een nieuw model chopper. Blijkbaar is er dus geen of erg weinig vraag naar. Wèl blijven oudere choppers hierdoor weer waardevaster 👍🏻.

Harley, het oermerk, als voorbeeld, die spelen in op de jeugd van nu en de toekomst, daarmee nemen ze een risico en komen met hele andere modellen op de markt als dat we 20 jaar geleden van ze gewend waren. Daarnaast produceren ze nog wel de bekende fietsen welke altijd al goed verkochten.

Tijden veranderen, ooit komt elk segment weer goed terug op de markt ben ik van mening. Als vb; dit zie je nu ook weer gebeuren met de cafè/retro modellen.
 
Laatst bewerkt:
Europa heeft maar 1 doel voor ogen en dat is alle motoren op fossiele brandstof doen verdwijnen, en ja allemaal.
Dat er alternatieve brandstoffen zijn zoals XTL voor diesel, maar die kunnen evengoed schone benzine opleveren doet hen niks.
Het erge is dat die brandstoffen reeds goedgekeurd zijn, ja door alle landen in Europa.
Toch spreekt geen enkele overheid er over en blijven ze zeiken over elektrisch (geen toekomst), waterstof (geen toekomst) maar een verbrandingsmotor mag een CO2 produceren.
Het erge hieraan is dat vliegtuigen en schepen de meeste rommel produceren en niks betalen, nog iets opgelegd worden. Zoek eens bunkerolie op en de rotzooi die ze in schepen gooien, daar wordt je bang van.....de overheid zwijgt.
Auto's op aardgas krijgen subsidie en betalen niks, maar die stoten veel meer CO2 uit dan een Diesel (zelfs op XTL), maar XTL is dan weer niet groen....terwijl het niks uitstoot.
Hetzelfde met moderne motoren, die hebben rare dips en het verbruik ligt veel hoger, toch zijn die Euro5/6, maar een auto die minder uitstoot en minder verbruikt is Euro0 maar word zwaar belast. Mensen die chemie gestudeerd hebben weten allang dat je verbranding niet kan wijzigen, maar uitstoot kan je met katalysators/roetfilters wijzigen, dit is allang gebeurd. Het rare is dan weer, Cola en Champagne stoten massaal CO2 uit, de bubbels zijn CO2.....waarom worden die niet aangepakt? De reden is simpel, wegverkeer van de bevolking kan zich niet makkelijk verplaatsen, dus kan je die gewoon pakken. De grote spelers laten ze gerust van die verhuizen gewoon van land waar de overheid zwijgt.
Zoals Nederland met KLM doet en Belgie met Brussels Airlines en natuurlijk de havens.....vervuil maar, de burger is makkelijker te naaien.
Het gaat er niet over de normen te halen, want dat moeten wij burgers betalen, het gaat erover hun smerige rijke vriendjes te beschermen en opnieuw verkozen te worden. Want die rijke vriendjes leveren hun postjes na de politiek op en burgers niet. Burgers zijn kiesvee, die moet je voorliegen en bedriegen, zolang ze maar je stemmen zit je veilig als politieke eikel.
 
In die hoogtij dagen van deze motortjes kon je een dealer binnen lopen en zonder gelijk te betalen met een nieuwe naar buiten rijden
Dat deden een heleboel jonge gastjes
Dat na een paar jaar wel 12% rente moest betaald worden was van latere zorg
Toen dat voorbij was zakte de verkoop ook in
En bedrijven zoals van der heyden gingen op de fles na een tijdje
 
Europa heeft maar 1 doel voor ogen en dat is alle motoren op fossiele brandstof doen verdwijnen, en ja allemaal.
Dat er alternatieve brandstoffen zijn zoals XTL voor diesel, maar die kunnen evengoed schone benzine opleveren doet hen niks.
Het erge is dat die brandstoffen reeds goedgekeurd zijn, ja door alle landen in Europa.
Toch spreekt geen enkele overheid er over en blijven ze zeiken over elektrisch (geen toekomst), waterstof (geen toekomst) maar een verbrandingsmotor mag een CO2 produceren.
Het erge hieraan is dat vliegtuigen en schepen de meeste rommel produceren en niks betalen, nog iets opgelegd worden. Zoek eens bunkerolie op en de rotzooi die ze in schepen gooien, daar wordt je bang van.....de overheid zwijgt.
Auto's op aardgas krijgen subsidie en betalen niks, maar die stoten veel meer CO2 uit dan een Diesel (zelfs op XTL), maar XTL is dan weer niet groen....terwijl het niks uitstoot.
Hetzelfde met moderne motoren, die hebben rare dips en het verbruik ligt veel hoger, toch zijn die Euro5/6, maar een auto die minder uitstoot en minder verbruikt is Euro0 maar word zwaar belast. Mensen die chemie gestudeerd hebben weten allang dat je verbranding niet kan wijzigen, maar uitstoot kan je met katalysators/roetfilters wijzigen, dit is allang gebeurd. Het rare is dan weer, Cola en Champagne stoten massaal CO2 uit, de bubbels zijn CO2.....waarom worden die niet aangepakt? De reden is simpel, wegverkeer van de bevolking kan zich niet makkelijk verplaatsen, dus kan je die gewoon pakken. De grote spelers laten ze gerust van die verhuizen gewoon van land waar de overheid zwijgt.
Zoals Nederland met KLM doet en Belgie met Brussels Airlines en natuurlijk de havens.....vervuil maar, de burger is makkelijker te naaien.
Het gaat er niet over de normen te halen, want dat moeten wij burgers betalen, het gaat erover hun smerige rijke vriendjes te beschermen en opnieuw verkozen te worden. Want die rijke vriendjes leveren hun postjes na de politiek op en burgers niet. Burgers zijn kiesvee, die moet je voorliegen en bedriegen, zolang ze maar je stemmen zit je veilig als politieke eikel.

Tjonge het zit je wel hoog
 
Tjonge het zit je wel hoog

Jou niet? Dat je niet kan rijden wat je wilt door een idiote politieker die jou pakt en het grote geld niet?
Vroeger waren er veel beter motoren dan nu, reden ook veel beter.
Waarom? Omdat ze geen idiote eisen hadden. Heb je al eens bekeken wat de toekomst is voor de motard?
Moet je eens doen.
 
Jou niet? Dat je niet kan rijden wat je wilt door een idiote politieker die jou pakt en het grote geld niet?
Vroeger waren er veel beter motoren dan nu, reden ook veel beter.
Waarom? Omdat ze geen idiote eisen hadden. Heb je al eens bekeken wat de toekomst is voor de motard?
Moet je eens doen.

Mijn Duc is 20 jaar mijn Harley 40 , en nieuwe interesseren mijn nauwelijks
Beide gaan nog wel een 20 jaar mee , tegen die tijd zie ik wel
 
Mijn Duc is 20 jaar mijn Harley 40 , en nieuwe interesseren mijn nauwelijks
Beide gaan nog wel een 20 jaar mee , tegen die tijd zie ik wel

Het probleem is wel dat we dadelijk nergens meer binnen mogen, zoals Brussel, Antwerpen, Duitse Steden, heel Oostenrijk en ga maar door.
De reden is niet dat jou of mijn motoren vervuilen maar onze motoren zijn oud en hebben die norm niet.
Omkeuren gaat in België niet en veel andere landen erkennen omkeuring niet.
Het erge is dat deze motoren GOEDGEKEURD zijn voor de openbare weg. Maar je mag er niet komen of je krijgt een boete.
Over 20 jaar mag je de weg niet meer op....wees maar zeker....ondanks dat ze duurzame brandstof kunnen tanken.
De eikels beslissen gewoon Euro404788991237394 en als je niet voldoet moet je machine van de weg af.
20 jaar? Denk je dat echt.....
 
Europa heeft maar 1 doel voor ogen en dat is alle motoren op fossiele brandstof doen verdwijnen, en ja allemaal.
Dat er alternatieve brandstoffen zijn zoals XTL voor diesel, maar die kunnen evengoed schone benzine opleveren doet hen niks.
Het erge is dat die brandstoffen reeds goedgekeurd zijn, ja door alle landen in Europa.
Toch spreekt geen enkele overheid er over en blijven ze zeiken over elektrisch (geen toekomst), waterstof (geen toekomst) maar een verbrandingsmotor mag een CO2 produceren.
Het erge hieraan is dat vliegtuigen en schepen de meeste rommel produceren en niks betalen, nog iets opgelegd worden. Zoek eens bunkerolie op en de rotzooi die ze in schepen gooien, daar wordt je bang van.....de overheid zwijgt.
Auto's op aardgas krijgen subsidie en betalen niks, maar die stoten veel meer CO2 uit dan een Diesel (zelfs op XTL), maar XTL is dan weer niet groen....terwijl het niks uitstoot.
Hetzelfde met moderne motoren, die hebben rare dips en het verbruik ligt veel hoger, toch zijn die Euro5/6, maar een auto die minder uitstoot en minder verbruikt is Euro0 maar word zwaar belast. Mensen die chemie gestudeerd hebben weten allang dat je verbranding niet kan wijzigen, maar uitstoot kan je met katalysators/roetfilters wijzigen, dit is allang gebeurd. Het rare is dan weer, Cola en Champagne stoten massaal CO2 uit, de bubbels zijn CO2.....waarom worden die niet aangepakt? De reden is simpel, wegverkeer van de bevolking kan zich niet makkelijk verplaatsen, dus kan je die gewoon pakken. De grote spelers laten ze gerust van die verhuizen gewoon van land waar de overheid zwijgt.
Zoals Nederland met KLM doet en Belgie met Brussels Airlines en natuurlijk de havens.....vervuil maar, de burger is makkelijker te naaien.
Het gaat er niet over de normen te halen, want dat moeten wij burgers betalen, het gaat erover hun smerige rijke vriendjes te beschermen en opnieuw verkozen te worden. Want die rijke vriendjes leveren hun postjes na de politiek op en burgers niet. Burgers zijn kiesvee, die moet je voorliegen en bedriegen, zolang ze maar je stemmen zit je veilig als politieke eikel.
Het zit je wel hoog he?
Kan je ook ontopic reageren of blijf je hier over huilen?
Je gebruikt ook nog steeds onwaarheden alsof het feiten zijn.
 
Het zit je wel hoog he?
Kan je ook ontopic reageren of blijf je hier over huilen?
Je gebruikt ook nog steeds onwaarheden alsof het feiten zijn.
Waar dan? Ik ben steeds ontopic....arme jeugd die nu gaat motorrijden en genaaid gaat worden.
En de rest die geen euro-x op het papiertje heeft staan.
Je moet echt wel heel dom zijn om niet te willen inzien waar de groene-maffia heen gaat.
Of ben je zo'n dombo die geloofd in elektrische motoren?
Doe eens onderzoek voor jezelf in plaats van een simpele troll te spelen.
De toekomst voor ons is heel somber, omdat we bestuurd worden door idioten die niks kennen maar wel 100000 euro per jaar innen, enkel omdat we op ze stemmen. Vergeet niet, er zijn 2 beroepen die geen diploma vereisen: Hoeren en Politiekers!
Beiden doen alles voor geld!
 
Waarom wordt je zelf dan geen politicus?

Omdat je niet binnenkomt bij de partijen en zelf een partij oprichten is quasi onmogelijk. De enige macht die je hebt als kiezer is je stem.
Helaas geloven velen de leugens van de criminelen in Den Haag welk enig doel is opnieuw verkozen te worden en dan jou als kiezer opnieuw te naaien. Zelfde in België. Dacht je nu echt dat 1 van die verkozenen iets geeft om jou? Denk na in het stemhokje.
Geen enkele partij laat de rijken en vervuilers bloeden, niet 1. De burger is een goedgelovige idioot zonder kennis van zaken.
Leuke, waarom "wonen" de Roling Stones in Amsterdam?
 
Waar dan? Ik ben steeds ontopic....arme jeugd die nu gaat motorrijden en genaaid gaat worden.
En de rest die geen euro-x op het papiertje heeft staan.
Je moet echt wel heel dom zijn om niet te willen inzien waar de groene-maffia heen gaat.
Of ben je zo'n dombo die geloofd in elektrische motoren?
Doe eens onderzoek voor jezelf in plaats van een simpele troll te spelen.
De toekomst voor ons is heel somber, omdat we bestuurd worden door idioten die niks kennen maar wel 100000 euro per jaar innen, enkel omdat we op ze stemmen. Vergeet niet, er zijn 2 beroepen die geen diploma vereisen: Hoeren en Politiekers!
Beiden doen alles voor geld!
Fijn dat je mij uit scheldt echt heel volwassen...
Trouwens gelooft is met een T...
Dit topic gaat over een R6 supersport die er nu niet meer is. Niet over je politiek gehuil.
Het gaat over de transitie in de vraag naar andere motoren.

Ik werkte in de chemie en nu in energie, dus geloof mij maar dat ik wat afweet van uitstoot en ontbranding en het zo efficiënt mogelijk te laten lopen van dit proces.
En dat is ook de reden dat ik weet dat waterstof en elektrische auto's en dus ook motoren de toekomst zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan